Hoe simultaan 8 analoge audio bronnen encoderen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12 08:24
Context:

Voor een projectje heb ik op lokatie 10 analoge audiobronnen tot mijn beschikking.

Al deze 10 audio bronnen dienen via het web beluisterd te kunnen worden.

Dit is geen probleem binnen de 'Windows Media Services' omgeving die ik gebruik.

Het streamen van audio is ook voor hedendaagse hardware geen enkel probleem.
Als ik 10 instanties van de Windows Media Encoder applicatie gebruik ben ik al praktisch klaar.

In Windows Meda Encoder kan ik, per instantie van de applicatie, specificeren welk input audio device er gebruikt moet worden. De geluidskaarten die ik normaal gebruik hebben 1 bruikbare line-in.

Het mooiste zou zijn als ik op lokatie 1 krachtige pc heb met 10 analoge audio inputs die ik elk vanuit Windows Media Encoder individueel kan benaderen.

Probleem / wat heb ik zelf al gedaan:

- De geluidskaarten die ik ken hebben slechts1 line ingang, dit zou betekenen dat ik meerdere geluidskaarten per systeem zou moeten gebruiken. Ik heb met Creative gemaild en die zeggen dat dit niet kan;
Unfortunately one PCI soundcard would be the limit since the System would not be able to distinguish between the drivers. We also only support one card in a system.
- Ik heb gekeken naar oplossingen van onder andere 'M-audio' & 'AudioTrak'. De leverancier kon mij vertellen dat deze produkten NIET werken met Windows Media Encoder omdat WME de gebruikte ASIO drivers niet kan benutten. Professionele audiopakketten van o.a. Steinberg hebben hier standaard ondersteuning voor, WME niet :-(.

Ben ik dan echt met handen op de rug gebonden om 8 PC's aan te schaffen met elk 1 PCI audiokaart en deze in te zetten / te beheren op lokatie?

Geen werkbare optie...

Moet ik dan 3 pc's uitrusten met elk 4 verschillende merken audiokaarten om driverconflicten te voorkomen?

Geen werkbare optie...

Wie biedt hulp / tips / ideen / inzicht of een te bewandelen weg?

Bedankt voor de tijd!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Pak Linux, Alsa, darkice en icecast. Probleem opgelost.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 17:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Die pro kaarten werken toch ook wel gewoon zonder ASIO? Je gaat streamen, dus latency boeit niet, en dus ASIO ook niet.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:35

-d-

Volgens mij kan dit wel met meerdere M-Audio 1010LT kaarten (volgens de website passen d'r 4 in één systeem).

Zie : http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta1010LT-main.html
Lees ff de manual door : http://www.m-audio.com/im...ls/Delta1010LT-Manual.pdf

Ook evt. in een 'rack-versie' te krijgen : http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta1010-main.html

• Kokkers
Pak Linux, Alsa, darkice en icecast. Probleem opgelost.
Das wel een heel makkelijk antwoord! ;)

Wat betreft de suggestie van -d-:

Het lijkt erop dat er met de Delta-1010LT met de WDM drivers 4 PCM input devices zijn die in iedergeval per 'paar' individueel benaderbaar zouden moeten zijn vanuit standaard windows applicaties.

Als ik ervoor zou kiezen om mono audio te streamen zou ik voor elke stereo input nog kunnen specificeren of het 'linker' kanaal of het 'rechter' kanaal gebruikt moet worden.

Helaas kan er volgens mij in Windows Media Encoder niet ingesteld worden dat of er bij 'mono audio encoding' het linker of het rechter kanaal gebruikt moet worden.
Volgens mij wordt hiervoor standaard het 'linker' kanaal gebruikt maar zeker weten doe ik dit niet.

Het worden waarschijnlijk 8 simultane streams, en ook in het geval van mono dus 2 kaarten...

Ik ben benieuwd naar de performance tijdens het encoderen van 8 simultane streams over 2 van deze kaarten in 1 systeem.

Ik denk dat ik maar een testexemplaar moet gaan bestellen.

Als dit werkt ben ik al een stuk op de juiste weg.
WINDOWS MME AUDIO INPUTDEVICES: All Delta 1010LTanalog and S/PDIF
inputs may be used simultaneously for a total of 10 input channels. Within your software
application(s), the names of the Delta 1010LTaudio input devices are:
PCM In 1/2 Delta-1010LT
PCM In 3/4 Delta-1010LT
PCM In 5/6 Delta-1010LT
PCM In 7/8 Delta-1010LT
S/PDIF In Delta-1010LT
Mon. Mixer Delta-1010LT
The PCM In devices allow recording a stereo stream directly from the specified analog
input pairs. The S/PDIF In device allows you to record a stereo stream directly from the
S/PDIF input. The Mon. Mixer device allows stereo recording from the digital "monitor"
mixer built-into the Delta 1010LT. The audio data recorded from this device is the mix of
input and output streams that is set up in the Delta Control Panel software?s Monitor
Mixer page (see Delta 1010LTControl Panel Software section).
Note that all of the input devices are stereo. Your application software may break these down
further to "left" and "right" mono devices. Therefore you may see them as "Left PCM In 1/2
Delta-1010LT, Right PCM In 1/2 Delta-1010LT," "Left S/PDIF In Delta-1010LT, Right S/PDIF
In Delta-1010LT," or "Left Mon. Mixer Delta-1010LT, Right Mon. Mixer Delta-1010LT," etc.
from within your recording software.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat is je budget? Anders kijk eens naar een kaart van RME (ook 2e hands goed te krijgen). Dan kun je tot 26 kanalen simultaan opnemen en afspelen :P

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Kokkers schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:58:
Das wel een heel makkelijk antwoord! ;)
Uiteraard, met zo min mogelijk kosten zo veel mogelijk doen.
Het lijkt erop dat er met de Delta-1010LT met de WDM drivers 4 PCM input devices zijn die in iedergeval per 'paar' individueel benaderbaar zouden moeten zijn vanuit standaard windows applicaties.
Wij hebben ook een Delta onder Windows XP draaien, die mono inputs kun je splitsen in de util.

• Kokkers
Thanks!

Maandag dus even een Delta1010LT shoppen en testen.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kokkers schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:19:
- De geluidskaarten die ik ken hebben slechts1 line ingang, dit zou betekenen dat ik meerdere geluidskaarten per systeem zou moeten gebruiken. Ik heb met Creative gemaild en die zeggen dat dit niet kan
Mooie helpdesk... De Creative drivers hebben native support voor meerdere geluidskaarten. Zelf heb ik eens een testopstelling gemaakt met tweemaal een SoundBlaster Live 5.1 en tweemaal een Audigy 2 ZS in één systeem. Geen enkel probleem - alle vier kaarten werkten naar behoren alhoewel heel wat software slechts één geluidskaart ondersteunt en deze programma's dus steeds via één kaart spelen. Dat ligt puur aan die programma's, niet Windows, de geluidskaarten of de drivers. De betere software laat toe om te kiezen welke kaart/kanalen je wenst te gebruiken. Ook het mengen van verschillende soorten geluidskaarten (bv onboard Realtek en eenSoundBlaster Audigy gaat meestal goed).

Maar hoe dan ook is dit verre van een handige oplossing. Bij bepaalde moederborden/chipsets zul je tegen IRQ-problemen lopen en zelfs met 4 kaarten heb je nog steeds maar 4 stereokanalen beschikbaar voor opname. En meer dan 3 tot 5 kaarten kun je niet kwijt in een modern systeem omwille van een gebrek aan PCI-sloten. Veel te weinig voor uw toepassing. Je kunt dus inderdaad best uitkijken naar professionelere kaarten die wel meerdere ingangskanalen hebben. Zelf gebruik ik de semi-professionele Terratec EWS 88MT welke 8 ingangskanalen en 8 uitgangskanalen heeft via een breakout box, vergelijkbaar met de M-Audio 1010 serie, maar dan veel betaalbaarder. Natuurlijk is de M-Audio kwalitatief wel een trapje hoger :).

• Kokkers
SatCP z'n sig schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:38:
[...]
Een bedankje of een antwoord zodat wij weten of ons antwoord je geholpen heeft doet geen pijn.
Het zijn de ervaringen van anderen die erg waardevol zijn!

Er gaat een wereld voor me open wat er allemaal wel niet te krijgen is aan audiogarnituur nu ik zo een zijspoor insla.

Bevindingen laat ik nog wel even weten.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:05

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je hebt op zich al genoeg info maar ik kan hetvolgende niet voor me houden:

Een paar jaar geleden heb ik op 't werk een systeem in elkaar geprikt met 4 identieke creative soundblastertjes, ik dacht de PCI128. (Om te testen of het wel kon qua drivers en cpu load)
Op diezelfde Pc (die zeker niet sneller was dan 1Ghz) konden we realtime 4 stereo kanalen opnemen en encoderen naar mp3. (of dus 8 mono kanalen).

Tevens hebben we bij ons in de studio (lokale omroep) nog een computer staan met 2x PCI128 erin en ook die werken gewoon naast elkaar.
(voor de audionurds onder ons: jah, ik weet het - 't is een kwalitatief waardeloze kaart - dat vind ik ook, worden binnenkort ingeruild voor een M Audio kaart)

... Eigenlijk om maar te zeggen dat wat een helpdesk van creative zegt, niet altijd iets betekend.
Maar gelukkig is creative daarom een pruts merk... :+

Edit:
Ow voordat ik het vergeet: er zit in 1 van de bekende OSen een beperking ingebakken van het max aantal audio devices. In WinXP op Win2K - welke weet ik zo even niet.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 21-10-2005 20:25 ]

Alles kan stuk.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb een RME-kaart die eerder door iemand wordt aangeraden en ik zie in het config. scherm van XP bij audio-apparaten gewoon 12 stereo geluidskaarten staan (+nog SPDIF en onboard).

Het hangt inderdaad van de software af of je ze apart kan aansturen. Bij winamp kan ik bijvoorbeeld elk output-kanaal kiezen dat ik maar wil. Van WME weet ik het niet, maar dat kun je natuurlijk makkelijk testen door ff een cheapo kaartje naast je onboard erbij te zetten.

Verwijderd

Humm... Het creative verhaal ken ik wel een beetje eigenlijk.
Als je 2 dezelfde geluidskaarten van Creative gebruikt dan werkt het zowiezo niet met de standaard creative drivers omdat dan 1 driver 2 geluidskaarten moet aansturen.
Als je 2 andere typen kaarten heb dan heb je ook 2 andere drivers lijkt mij en dus kan alles wel goed geregeld worden.
Trouwens er zijn ook unofficial drivers voor creative (misschien ook andere kaarten) waarbij je wel gewoon met 2 dezelfde kaarten kan werken.
Maar een kaart met meerdere inputs lijkt mij dan het handigst als je 8 audio streams hebt

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:41:
Humm... Het creative verhaal ken ik wel een beetje eigenlijk.
Als je 2 dezelfde geluidskaarten van Creative gebruikt dan werkt het zowiezo niet met de standaard creative drivers omdat dan 1 driver 2 geluidskaarten moet aansturen.
Lees je de berichten in deze thread wel? Meerdere mensen hebben hier reeds bevestigd uit eigen ervaring dat dat onzin is. Hoewel Creative's drivers een nachtmerrie zijn werken ze wél met meerdere geluidskaarten - zelfs van hetzelfde type.

De niet-officiële kX Project drivers zijn sowieso aan te raden over die van Creative, maar dat neemt niet weg dat het out-of-the-box ook werkt. Werkt het bij u niet, dan moet je het probleem elders zoeken want bij andere gaat het wel.

• Kokkers
Als er op een 1Ghz pc al 4x stereo realtime te capturen en te encoderen is dan moet de gemiddelde hedendaagse pc meer dan voldoen.

Wat betreft het feit of het gebruiken van meerdere kaarten van Creative wel of niet werkt (danwel met originele of gemodificeerde drivers). Creative zegt dit simpelweg niet te supporten, vanuit het oogpunt dat ze 'consumer' hardware maken is dit ook wel te begrijpen. Dit is voor 99,99% van hun klanten niet van toepassing dus ook niet rendabel om ondersteuning op te verlenen.

Is het daarnaast ook niet lastig omdat elk audio device onder Windows vervolgens dezelfde naam heeft? Je weet dan niet welke input je pakt.
XP & Audio
But overall, XP offers many advantages over Windows 2000. XP includes native support for a far wider array of motherboards, devices, and expansion cards. It raises the maximum number of WDM audio and MIDI devices from the 10 imposed by Windows 2000 to a more realistic 32.
Onder Windows Media Encoder kan ik op m'n desktop pc volgens mij gewoon elke beschikbare audiobron onder Windows selecteren. Mooi!

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/kokkers/wme.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Kokkers op 21-10-2005 23:58 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:05

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kokkers schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:55:
Als er op een 1Ghz pc al 4x stereo realtime te capturen en te encoderen is dan moet de gemiddelde hedendaagse pc meer dan voldoen.
Juist, dat bedoel ik!
Wat betreft het feit of het gebruiken van meerdere kaarten van Creative wel of niet werkt (danwel met originele of gemodificeerde drivers). Creative zegt dit simpelweg niet te supporten, vanuit het oogpunt dat ze 'consumer' hardware maken is dit ook wel te begrijpen. Dit is voor 99,99% van hun klanten niet van toepassing dus ook niet rendabel om ondersteuning op te verlenen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het 'toevallig' bij sommige soort/typen werkt en bij andere weer niet.
Ook heeft de geinstalleerde versie van DirectX hierop invloed, neem de nieuwste.
Is het daarnaast ook niet lastig omdat elk audio device onder Windows vervolgens dezelfde naam heeft? Je weet dan niet welke input je pakt.
Bij meerdere identieke devices, gaat windows nummeren en zet er (1), (2) en (3) oid achter.

Alles kan stuk.

• Kokkers
Op advies heb ik een 'Multiface HDSP PCI-Card bundle' aangeschaft van MRE a € 700,-

Dit is een PCI interface kaart met een break-out box

Er wordt een uitgebreide virtuele mixer en virtuele matrix bijgeleverd.
Dit is wel andere koek dan het gemiddelde Creative spul.

Afbeeldingslocatie: http://www.rme-audio.de/images/hdsp/mf_rear.jpg

Op de break-out box heb 8 fysieke analoge inputs en 8 analoge outputs.

So far so good...

Na installatie van drivers en updates heb ik in Windows Media Encoder 4 hardware devices beschikbaar van elk 2 inputs. (rood gemarkeerd, ik heb geen ADAT interface aangesloten)

- 1/2
- 3/4
- 5/6
- 7/8

Het lijkt erop dat ik vanuit Windows Media Encoder niet elk kanaal apart kan benaderen via MME.
Ik wil tenslotte 8 analoge mono bronnen encoderen...

Afbeeldingslocatie: http://kokkers.beun.net/rme_8ch.jpg

Een 'configure' van het input device levert geen bruikbare instellingen op.

Afbeeldingslocatie: http://kokkers.beun.net/inputconfig-1.jpg

Hierboven werd genoemd dat deze devices verder uit te splitsen zijn, ik zou echter niet weten hoe.

Ik wil gewoon in Windows Media Encoder per sessie een enkel kanaal kunnen pakken om van te kunnen encoderen en niet een 'stereo paar' :|

Wie heeft er tips?

[ Voor 9% gewijzigd door Kokkers op 31-10-2005 20:06 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hmm, dat is idd irri :( Volgens mij is dat meer een windows "kwaaltje". Misschien kun je RME zelf ff mailen. Die gasten antwoorden snel en hebben meestal wel goed advies. Misschien dat je met een driver "hackje" de kanalen kunt splitsen. Want in princiepe zijn ze niet met elkaar gebonden al stereo paar.

Verwijderd

deepspace schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:08:
Hmm, dat is idd irri :( Volgens mij is dat meer een windows "kwaaltje". Misschien kun je RME zelf ff mailen. Die gasten antwoorden snel en hebben meestal wel goed advies. Misschien dat je met een driver "hackje" de kanalen kunt splitsen. Want in princiepe zijn ze niet met elkaar gebonden al stereo paar.
Tja alleen heeft de Media Encoder daar niets aan, aangezien ie ze als paar zal benaderen via MME. Je zou eigenlijk een Asio streamer moeten hebben, dan kan je wel per kanaal werken.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als de driver MME 8 losse kanalen kan aanbieden zijn we er, dus het zou wel degelijk met een driver "hack" kunnen werken.

Verwijderd

En anders het in een andere hoek gaan zoeken.

http://www.audiotxmultiplex.com/overview_basics.html

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat is idd een goed plan :D. Heb je een pro kaart gekocht... ga je aan de gang met sucky M$ software ;)

Verwijderd

deepspace schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:37:
Dat is idd een goed plan :D. Heb je een pro kaart gekocht... ga je aan de gang met sucky M$ software ;)
Ach, anders weet ik ook nog wel een hardware oplossing, maar dan val je helemaal flauw van de prijs :D

• Kokkers
Het probleem is waarschijnlijk gewoon de driver (en het feit dat ik gebonden ben aan My First Media Encoder).

Dan rest mij waarschijnlijk niets anders dan RME een mailtje te sturen wat betreft de mogelijkheden, balen zeg...

[ Voor 14% gewijzigd door Kokkers op 31-10-2005 19:58 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zeg, wat ben je eigenlijk precies van plan dat je 10 mono signalen wil streamen (en waarheen :? )

• Kokkers
+ /- 8 telefoongesprekken (hence mono) moeten live tegelijk te beluisteren zijn op een website.
Er wordt aanzienlijk wat traffic / connecties verwacht vandaar op een voor ons beproefd Windows streaming platform.

[ Voor 3% gewijzigd door Kokkers op 31-10-2005 21:30 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Kokkers schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:30:
+ /- 8 telefoongesprekken (hence mono) moeten live tegelijk te beluisteren zijn op een website.
Er wordt aanzienlijk wat traffic / connecties verwacht vandaar op een voor ons beproefd Windows streaming platform.
Oke...Ik neem aan dat de mensen die telefoneren weten dat ze afgeluisterd kunnen worden ;)

Check dit eens:

http://www.microsoft.com/...es/encoder/utilities.aspx

en dan Windows Media Audio 9 Professional Channel Mask Mapping Tool. Misschien kun je daar wel wat mee? Daarnaast kun je ook scripten met windows media encoder. Daar ik misschien ook nog wel wat nuttigs te vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 31-10-2005 21:39 ]

• TheLemon

TheLemon

Het lijkt inderdaad een tekortkoming van MME dat die alleen stereo-kanaalparen laat zien. Met een ASIO driver kun je al je analoge inputs als mono kanaal apart gebruiken.

Als niets werkt zou je nog kunnen overwegen om een AEB (analog expansion board) bij je RME te kopen, die kosten volgens mij rond de €150,- en dan heb je 8 extra analoge in- of outputs. Dan kun je dus 8 stereo outputs gebruiken, beetje overkill maar ja.

(wel even checken of jouw RME-kaart nog ADAT-aansluitingen over heeft om de AEB op aan te sluiten)

[ Voor 52% gewijzigd door TheLemon op 31-10-2005 23:22 ]

• Kokkers
deepspace schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:38:
Check dit eens:

http://www.microsoft.com/...es/encoder/utilities.aspx

en dan Windows Media Audio 9 Professional Channel Mask Mapping Tool. Misschien kun je daar wel wat mee? Daarnaast kun je ook scripten met windows media encoder. Daar ik misschien ook nog wel wat nuttigs te vinden.
Helaasch, Channel mask mapping tool mapped alleen files (input --> output)

De multiface heeft nog een vrije ADAT poort zo te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.rme-audio.de/images/hdsp/mf_rear.jpg

ls ik hier voor 150 Eur nog 8 analoge overkill poorten aan kan hangen dan is dat in iedergeval een werkbare oplossing.

Een beetje dirty maarja, het setje heeft me toch al 800 Eur gekost...

Heb RME gemaild, ben benieuwd naar hun reactie.

[ Voor 9% gewijzigd door Kokkers op 01-11-2005 04:08 ]

Verwijderd

Kokkers schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 04:05:
...

Je moet maar zo denken, een dedicated multichannel streaming box kost al snel het 5 voudige.
Ik ben benieuwt of RME een oplossing heeft iig.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Kokkers schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:30:
Dan zou ik het zeker anders hebben opgelost, met een ISDN kaartje en een software PBX. De ICE chip ondersteund het kanaal splitsen gewoon dus misschien moet je, je de stereo link in de mixer uitschakelen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ICE chip? bedenk wel dat die ISDN oplossing zeker niet goedkoper zou zijn.

• TheLemon

TheLemon

Kokkers schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 04:05:
[...]

Helaasch, Channel mask mapping tool mapped alleen files (input --> output)

De multiface heeft nog een vrije ADAT poort zo te zien.

[afbeelding]

ls ik hier voor 150 Eur nog 8 analoge overkill poorten aan kan hangen dan is dat in iedergeval een werkbare oplossing.

Ok, ben benieuwd. Overigens sluit je die AEB's aan op een interne aansluiting met een lintkabeltje. Je kaart gebruikt volgens mij intern je ADAT-bus daarvoor, maar niet de feitelijke optische aansluiting, die verlies je dus wel dan.

Ik zie trouwens dat ik die €150,- iets te posistief heb ingeschat, kijk maar: http://www.musicstorekoel...hen&Abschicken=Abschicken

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

De kaart heeft 3 ADAT bussen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, mog twee vrije dus :P

• Kokkers
ULTRAGAIN PRO-8 DIGITAL ADA8000
High-End 8-Channel A/D & D/A Converter with Premium Mic Preamplifiers and ADAT® Interface

Kost 229 Eur EX BTW

Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.com/ADA8000/ADA8000_medium.jpg

Ik begin serieus te overwegen om het setje retour te doen en te kijken voor een alternatief.

Ik heb nu ook nog eens het probleem dat Windows Media Encoder max 48Kbit MONO kan streamen.
Het is mij een absoluut raadsel waarom ik niet kan kiezen om 64Kbit of 96Kbit of voor mijn part 1Mbit MONO te streamen.

[ Voor 44% gewijzigd door Kokkers op 01-11-2005 17:24 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Met zo'n ultragain heb je nog steeds wat nodig wat ADAT naar je PC kan brengen.

• Kokkers
deepspace schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:29:
Met zo'n ultragain heb je nog steeds wat nodig wat ADAT naar je PC kan brengen.
True, de MRT Multiface II die verbonden is met de MRE interfacekaart in mijn PC heeft een ADAT aansluiting.
De 'ultragain' moet er dus bij gekocht worden.

(Bedankt trouwens voor alle reakties, dit wordt erg op prijs gesteld)

[ Voor 12% gewijzigd door Kokkers op 01-11-2005 20:37 ]

• Kokkers
Allright, het setje werkt als bedoeld.

[ Voor 76% gewijzigd door Kokkers op 14-11-2005 17:58 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hoe heb je het nu voor elkaar gekregen als ik vragen mag?

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12 09:26
haha ik weet het niet zeker maar bij het bedrijf waar ik stage loop hebben ze een mengtafel (dacht 40 kanaals allen & heath volgens mij/iets in die richting) verhuurd als "verloopje :+ " om die telefoon gesprekken op te nemen. Maar ik weet nie zeker

[ Voor 6% gewijzigd door Yoram op 11-11-2005 16:47 ]

Hallo!

• Kokkers
deepspace schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:03:
Hoe heb je het nu voor elkaar gekregen als ik vragen mag?
- RME PCI Interfacekaart
- RME Multiface II breakoutbox + ADAT Interface, 8 input kanalen. 4 bruikbare stereo MME inputdevices

^^^ E 700,-

- Alesis 8 track recorder met ADAT Interface, 8 input kanalen, 4 bruikbare stereo MME inputdevices.

^^^ Kunnen lenen.

Alesis recorder aan de Multiface geknoopt via ADAT (optisch).

8x Windows Media encoder, elk ingesteld op eigen MME input device.

CPU load was peanuts op een 2,6 P4, WME was stabiel genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Kokkers op 18-11-2005 20:40 ]

Pagina: 1