Context:
Voor een projectje heb ik op lokatie 10 analoge audiobronnen tot mijn beschikking.
Al deze 10 audio bronnen dienen via het web beluisterd te kunnen worden.
Dit is geen probleem binnen de 'Windows Media Services' omgeving die ik gebruik.
Het streamen van audio is ook voor hedendaagse hardware geen enkel probleem.
Als ik 10 instanties van de Windows Media Encoder applicatie gebruik ben ik al praktisch klaar.
In Windows Meda Encoder kan ik, per instantie van de applicatie, specificeren welk input audio device er gebruikt moet worden. De geluidskaarten die ik normaal gebruik hebben 1 bruikbare line-in.
Het mooiste zou zijn als ik op lokatie 1 krachtige pc heb met 10 analoge audio inputs die ik elk vanuit Windows Media Encoder individueel kan benaderen.
Probleem / wat heb ik zelf al gedaan:
- De geluidskaarten die ik ken hebben slechts1 line ingang, dit zou betekenen dat ik meerdere geluidskaarten per systeem zou moeten gebruiken. Ik heb met Creative gemaild en die zeggen dat dit niet kan;
.
Ben ik dan echt met handen op de rug gebonden om 8 PC's aan te schaffen met elk 1 PCI audiokaart en deze in te zetten / te beheren op lokatie?
Geen werkbare optie...
Moet ik dan 3 pc's uitrusten met elk 4 verschillende merken audiokaarten om driverconflicten te voorkomen?
Geen werkbare optie...
Wie biedt hulp / tips / ideen / inzicht of een te bewandelen weg?
Bedankt voor de tijd!
Voor een projectje heb ik op lokatie 10 analoge audiobronnen tot mijn beschikking.
Al deze 10 audio bronnen dienen via het web beluisterd te kunnen worden.
Dit is geen probleem binnen de 'Windows Media Services' omgeving die ik gebruik.
Het streamen van audio is ook voor hedendaagse hardware geen enkel probleem.
Als ik 10 instanties van de Windows Media Encoder applicatie gebruik ben ik al praktisch klaar.
In Windows Meda Encoder kan ik, per instantie van de applicatie, specificeren welk input audio device er gebruikt moet worden. De geluidskaarten die ik normaal gebruik hebben 1 bruikbare line-in.
Het mooiste zou zijn als ik op lokatie 1 krachtige pc heb met 10 analoge audio inputs die ik elk vanuit Windows Media Encoder individueel kan benaderen.
Probleem / wat heb ik zelf al gedaan:
- De geluidskaarten die ik ken hebben slechts1 line ingang, dit zou betekenen dat ik meerdere geluidskaarten per systeem zou moeten gebruiken. Ik heb met Creative gemaild en die zeggen dat dit niet kan;
- Ik heb gekeken naar oplossingen van onder andere 'M-audio' & 'AudioTrak'. De leverancier kon mij vertellen dat deze produkten NIET werken met Windows Media Encoder omdat WME de gebruikte ASIO drivers niet kan benutten. Professionele audiopakketten van o.a. Steinberg hebben hier standaard ondersteuning voor, WME nietUnfortunately one PCI soundcard would be the limit since the System would not be able to distinguish between the drivers. We also only support one card in a system.
Ben ik dan echt met handen op de rug gebonden om 8 PC's aan te schaffen met elk 1 PCI audiokaart en deze in te zetten / te beheren op lokatie?
Geen werkbare optie...
Moet ik dan 3 pc's uitrusten met elk 4 verschillende merken audiokaarten om driverconflicten te voorkomen?
Geen werkbare optie...
Wie biedt hulp / tips / ideen / inzicht of een te bewandelen weg?
Bedankt voor de tijd!