Toon posts:

Kopieren van DVD-rom rechtstreeks naar DVD-Brander lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem en krijg 'm niet opgelost.
Ik wil DVD's kopieren van de DVD-rom naar de DVD-brander rechtstreeks, dit lukt me niet. Nu moet ik steeds de DVD kopieren of met DVD-shrink op de harde schijf zetten. Hier gaat veel tijd verloren dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

Brander: Nec_DVD-Rw_ND-3500 Firmware: 2.18
DVD-Rom: Pioneer-DVD_Rom DVD-117 Firmware: 1.22

Wie kan mij helpen?

Groeten,

Mikam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:18:
Ik wil DVD's kopieren van de DVD-rom naar de DVD-brander rechtstreeks, dit lukt me niet.
Wat is het probleem dan precies? Waarom lukt het niet? Foutmelding?
Iets meer info is wel handig, zo kunnen we je niet echt helpen.

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:08
gokje, kristallen bol lijkt te werken vandaag:

bron dvd dual layer of > 4.3Gb

doel dvd-r single layer of = 4.3Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je dvd-rom en je dvd brander op dezelfde ide poort zijn aangesloten op je moederbord kun je niet "on the fly" (oftewel direct) kopieren. Dat moet dan via de harde schijf.
Dit zou je even moeten controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat mijn DVD-rom de DVD-niet ziet waardoor ik dus niet 1 op 1 kan kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:08
Welk brander programma gebruik je?
Daar wordt het een en ander in geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brander staat hierboven genoemd.
Nec-DVD-rw_ND 3500 AG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Gezien het wel lukt met dvdshrink, ga ik er vanuit dat het een dvdfilm betreft en die kan je (indien ze nog niet eerder geript zijn en van encryptie ontdaan zijn) niet 1:1 kopieren (zonder masterdvdrecorder).

[ Voor 4% gewijzigd door MeNTaL_TO op 21-10-2005 14:53 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met DVD-shrink lukt het alleen met de brander en niet met de DVD-rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:33:
Het probleem is dat mijn DVD-rom de DVD-niet ziet waardoor ik dus niet 1 op 1 kan kopieren.
Hier geef je dus een ander probleem aan.. Je probleem dat je in de topic titel schrijft is het gevold van het probleem wat je hier neertypt. Het probleem is dus dat je DVDrom speler je DVD's niet meer ziet.

En dat kunnen een paar dingen zijn:
1. DVDrom kaduuk -> nieuwe kopen
2. Te veel keer de regiocode gewijzigd, waardoor je de type die je er nu in hebt zitten niet meer kunt lezen. (maar dan zou ik een foutmelding verwachten)
3. zou het nie weten.

Probeer eens je DVDrom speler te flashen met een regiovrije versie, misschien zit daar ook wat betere ondersteuning in voor bepaalde dvd's.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoho te flashen, dat gaat mij even te ver.
Hoe doe ik dat?
Firmware installeren of hoe?

Waar kan ik dat downloaden?

Weet wel redelijk wat van pc's, maar dit gaat me te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
http://forum.rpc1.org staat veel info over firmwares en flashen.

http://forum.rpc1.org/dl_...?category=1&manufactor=25
Daar staat ie van je Pioneer tussen.

[ Voor 8% gewijzigd door Krypt op 21-10-2005 15:49 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:32:
Wanneer je dvd-rom en je dvd brander op dezelfde ide poort zijn aangesloten op je moederbord kun je niet "on the fly" (oftewel direct) kopieren. Dat moet dan via de harde schijf.
Dan heb ik een magische pc want bij mij zitten ze op dezelfde ide poort omdat dat kabelruimte bespaart en on the fly gaat perfect zelfs op 16x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:32:
Sorry, maar dat klopt niet (helemaal)
Ik heb al veel pc's gebouwd en met de meeste heb ik al uitstekende kopieen gemaakt (on the fly) met de DVDR en DVD op 1 kabel. Waar je wel helemaal gelijk in hebt is dat het de kans op fouten drastisch vergroot.

@Almar
Heb je zelf al wat geprobeerd om dit probleem op te lossen? De search gebruikt bijvoorbeeld?
Vertel eens wat je al geprobeerd hebt voordat je dit topic opende. Op die manier hebben wij wat meer informatie over "wat het probleem NIET kan veroorzaken." Je geeft wel erg weinig informatie op dit moment namelijk.

Je geeft verder aan dat je veel over PC's weet; als dat zo is kun je toch wel een firmware flashen?!
Ik krijg een beetje het idee dat je in plaats van moeite te doen voor een oplossing maar snel even een vraag stelt in dit forum om snel een antwoord te krijgen. Probeer eens zelf wat info te zoeken bijvoorbeeld door in de tutorials en howto's te zoeken op www.videohelp.com

[ Voor 3% gewijzigd door slash24 op 21-10-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het eigenlijke probleem is dus dat mijn DVD-rom niet alle DVD-s (vooral gekopieerde DVD+R) leest waardoor ik ze dus niet 1 op 1 kan kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:10:
Het eigenlijke probleem is dus dat mijn DVD-rom niet alle DVD-s (vooral gekopieerde DVD+R) leest waardoor ik ze dus niet 1 op 1 kan kopieren.
Dan snap ik niet waarom je daarvoor een topic opent. Ik neem aan dat je zelf wel kunt bedenken dat je dan :

1. Firmware update moet doen
2. een andere DVD speler kopen.

........toch ?

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Weet je zeker dat van de discs waar het niet mee lukt de disc wel "closed" is. Ik meen me te herinneren dat een disc die niet ge-finalised is niet leesbaar is in een DVD-ROM station of stand-alone DVD-recorder. Niet-finalised discs kun je wel lezen in een DVD-R(W) station.

Handig tooltje om dit te bekijken is DVDinfoPro maar je kan het vast ook wel zien met nero ofzo, weet alleen niet uit mijn hoofd waar het in Nero zit precies.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 08:30
Er zijn nu wel genoeg opties gegeven die je kan proberen toch?
Het is ook mogelijk dat je Pioneer DVD speler niet goed met bepaalde merken DVD+R schijven om kan gaan. Probeer ook eens andere merken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Dit gaat nergens over :X

TS, als mensen tig keer vragen hoe (met welke software) je probeert te kopieeren en welke foutmelding je krijgt, en je gewoon geen antwoord geeft, heeft een topic als deze totaal geen zin. Verder is Overige Hardware geen dumpbak, vragen over Opslagmedia & I/O Controllers horen in de daarvoor bestemde subforum - MAAR dit gaat hoogstwaarschijnlijk niet om de hardware maar simpelweg om software(bedienings)problemen.

Zet voortaan alles eens voor jezelf op een rijtje voor je op GoT post, want hier heeft niemand (incl jezelf) iets aan :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.