mail server > waar gaat het fout?

Pagina: 1
Acties:

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
ik heb een domeinnaam waarvan ik MX10 naar me eigen IP heb gewezen. MX20 en 30 staan naar zogenaamde reserve mailservers van mijn provider, waar ik niets mee kan.

Thuis heb ik een mailserver draaien. Als ik ergens anders of met hotmail een e-mail stuur naar een adres op me mailserver, komt deze niet aan. Alleen als ik op de server zelf een mail stuur (met de smtp van de mailserver), dan komt hij binnen.

Router moet goed geconfigureerd zijn.

Hoe kom ik er nou waar het fout gaat?

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Staat de dns goed te wijzen naar je mail server?

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 16:09
Hoe lang geleden heb je die wijziging gedaan? En op welke manier? Gebruik je die DNS zelf ook, of gebruik je zelf een andere?

Check op je eigen systeem even wat die ervan vind. Onder XP bijv met nslookup

[ Voor 25% gewijzigd door Obliterator op 21-10-2005 13:54 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Welke provider heb je ?
Welke poorten heb jij open staan op je router en/of Windows Firewall ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
ik heb bij de provider van me domein (bijna) volledige dns control. Ik heb het mx10 record vanmiddag gewijzigd, deze gaat nu gewoon naar me domein. Als ik NSLOOKUP van hier gebruik dan staat het zooitje goed.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Het kan altijd even duren voordat een dns verandering goed doorgevoerd is.
Dat kan 24 uur duren, maar ook 48 uur.
Hou daar wel rekening mee.

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Cobra_Lup schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:00:
Welke provider heb je ?
Welke poorten heb jij open staan op je router en/of Windows Firewall ?
wanadoo cable.

windows firewall staat uit.
Deze poorten heb ik geforward op me router: 25, 110, 6080, 389, 6000, 465, 995, 143, 993, 6443, 6021, 6990

Een heleboel hiervan zijn niet eens nodig omdat deze voor webmail, https webmail enz zijn

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:43
Kan het gewoon niet zijn dat je provider port 25 niet toelaat? Ik verwacht dit gerust bij wanadoo Internet.

Kijk eens bij shields up of je je daar ook je porten open ziet staan.

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Een tipje: Zet alleen die poorten open die je ook daadwerkelijk nodig hebt. Poort 389 (LDAP Lookp) is zeker NIET nodig.

Wat is je domain naam, dan kijk ik wel even of ik aan je SMTP Server kan komen (telnet naar poort 25)

MX20 en MX30 naar je provider laten wijzen waar je vervolgens niks mee kunt is niet echt handig. Gevolg is dat als je eigen mailserver niet bereikbaar is de mail naar je provider gestuurd wordt en je daarna geen mogelijkheid hebt deze weer op te halen.

Check even of je provider ofwel batched SMTP (bSMTP) ofwel TURN ondersteund. Met TURN of bSMTP kun je dan de SMTP Queue van je provider (voor jou domain) leeg slurpen.

[ Voor 49% gewijzigd door DaRealRenzel op 21-10-2005 14:36 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
DaRealRenzel schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:34:
Een tipje: Zet alleen die poorten open die je ook daadwerkelijk nodig hebt. Poort 389 (LDAP Lookp) is zeker NIET nodig.

Wat is je domain naam, dan kijk ik wel even of ik aan je SMTP Server kan komen (telnet naar poort 25)

MX20 en MX30 naar je provider laten wijzen waar je vervolgens niks mee kunt is niet echt handig. Gevolg is dat als je eigen mailserver niet bereikbaar is de mail naar je provider gestuurd wordt en je daarna geen mogelijkheid hebt deze weer op te halen.

Check even of je provider ofwel batched SMTP (bSMTP) ofwel TURN ondersteund. Met TURN of bSMTP kun je dan de SMTP Queue van je provider (voor jou domain) leeg slurpen.
megadesigns.nl

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Rolfie schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:30:
Kan het gewoon niet zijn dat je provider port 25 niet toelaat? Ik verwacht dit gerust bij wanadoo Internet.

Kijk eens bij shields up of je je daar ook je porten open ziet staan.
shit je hebt gelijk, volgens shieldsup is 25 niet open/stealth

dan houd het hierbij op denk ik :'(

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Telnet naar poort 25 lukt niet. Wellicht laat je Cable Provider dus poort 25 niet door
Telnet naar poort 110 (POP3) lukt wel, dus je DNS doet het goed.

Check bij je DNS provider of je batched SMTP kunt gebruiken, of gebruik de Exchange POP connector. Let wel, bij Betched SMTP of TURN moet je provider wel SMTP naar een alternatieve poort (port 26 bijv, of een hoge poort, port 25000 oid) ondersteunen. Als dat niet kan, zal er niks anders opzitten dan van Provider wisselen. DirectADSL bijvoorbeeld ondersteunt geen direct SMTP naar je eigen server , maar heeft daarvoor een intermediate relay. (zie KPN.com).

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Move PNS > NT

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Bij @home precies hetzelfde, ernaartoe mailen kan niet, poort 25 is geblockt.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1