Hé, doe es lief.
Bij het lezen van het woord 'computeren' dacht ik al: oehjee, dat is nog geen verslaafde Tweaker.
De
Elco's op je moederbord (ook wel mobo genoemd) zijn dus die blauwe busjes als in het plaatje. Weet je iets niet, Google er dan gewoon op, en denk je dat we een hip woord voor iets gebruiken zoals 'mobo', vraag dan even welk woord we eigenlijk bedoelen
Ten eerste; een kapotte computer is natuurlijk niet leuk. Als jij jouw computer zo vaak uit ziet gaan, is hij duidelijk kapot, dan is het ook niet prettig en zeker niet goed om er mee verder te werken. Een kapotte diskettedrive is dan ook niet grappig; voor een euro of €5,- hooguit heb je een nieuwe die het weer lekker doet, en als je dan een keer een bootdiskette moet invoeren, kan dat ook gewoon.
Die Elco's dus... daar had ik het over. Die busjes horen van de bovenkant plat te zijn. Er zit ook een klein kruisje in als ik het goed heb. Als de bovenkant van de elco bol gaat staan, of zelfs geknapt is, is het mis. Oplossing is er nieuwe op solderen en ik zou zeggen, 'don't try this at home'

tenzij je dus wél een doorgewinterde verslavings-Tweaker bent.
Hoe oud ben je eigenlijk, als ik vragen mag?

Wat doe je op je computer, spellen spelen, schoolwerk, werk? - en zijn er nog anderen in huis die gebruik maken van de computer, hebben die ook deze problemen?
Memtest kun je ook via Google vinden en dan downloaden.
'Het batterijtje' is je BIOS batterij, deze bevindt zich op je moederbord en is te herkennen als platte glimmende ronde batterij. Hij zit met wat lipjes vast en moet dat ook blijven zitten. Als hij loshangt of slecht contact lijkt te maken is het mis! Haal hem er niet zomaar uit.
Nou goed, zie maar eens wat je doet. Beetje beter spellen mag van mij inderdaad wel, maargoed dat kan ook aan je leeftijd of je taalknobbel liggen. Reken ik je niet op af, als jouw computer maar weer stabiel werkt! Dus doe eens een gooi
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs