Het volgende scenario:
Een webapplicatie en een webservice (ASP.NET / C#).
De webapplicatie heeft alleen anonymous toegang. De webapplicatie maakt connectie met de webservice en gebruikt daarvoor een vaste user (speciaal aangemaakt voor de applicatie). Zie als volgt:
De webservice heeft alleen Integrated Windows Authentication.
Het probleem:
Nu roep ik vanaf de webapplicatie na het klikken van een button de methode HelloWorld() aan welke "Hello World" retourneert. Dit resultaat toon ik in een label. Dit gaat allemaal perfect. Maar als ik 100 seconden niks doe en daarna op de button klik krijg ik de volgende foutmelding:
The request failed with HTTP status 401: Unauthorized.
Als ik dan nog een keer op de button klik dan gaat het wel goed.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Het lijkt een één of andere timeout te zijn, maar ik krijg geen timeout error.
Ik maak gebruik van:
- Visual Studio .NET 2003
- Windows Server 2003 Standard Edition
- IIS
Een webapplicatie en een webservice (ASP.NET / C#).
De webapplicatie heeft alleen anonymous toegang. De webapplicatie maakt connectie met de webservice en gebruikt daarvoor een vaste user (speciaal aangemaakt voor de applicatie). Zie als volgt:
C#:
1
2
3
4
| AuthTestWS.Service1 ws = new AuthTestWS.Service1(); ws.PreAuthenticate = true; ws.Credentials = new System.Net.NetworkCredential("TMSOS", "hardcodedpassword"); |
De webservice heeft alleen Integrated Windows Authentication.
Het probleem:
Nu roep ik vanaf de webapplicatie na het klikken van een button de methode HelloWorld() aan welke "Hello World" retourneert. Dit resultaat toon ik in een label. Dit gaat allemaal perfect. Maar als ik 100 seconden niks doe en daarna op de button klik krijg ik de volgende foutmelding:
The request failed with HTTP status 401: Unauthorized.
Als ik dan nog een keer op de button klik dan gaat het wel goed.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Het lijkt een één of andere timeout te zijn, maar ik krijg geen timeout error.
Ik maak gebruik van:
- Visual Studio .NET 2003
- Windows Server 2003 Standard Edition
- IIS