floppy drive vervangen door cdrom drive

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
Hallo,

ik krijg binnenkort een toshiba 230cx laptop. Nu zit daar alleen een floppy drive in en vraag ik me af of ik die ook kan vervangen door een toshiba (slimline) cdrom drive. Dit vraag ik me af omdat er ook versies (ook de 230cx) zijn, die een cdrom drive hebben ipv een floppy drive.

Is het dan zo dat de aansluiting compleet anders is of dat een ander kabeltje oid volstaat? Dit zou ik graag willen weten voordat ik daadwerkelijk een cdrom drive aanschaf. (waarschijnlijk wel 2ehands)

Ik heb al flink gezocht, maar nix zinnigs kunnen vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Lees Policy: Alle regels die op het forum gelden eens door. Als je nu eens bekijkt wat voor afmetingen de floppydrive zijn en kijkt of daar een slimdrive CD-rom inpast. Verder om zeker te zijn wat voor voeding er op de plek zit kun je ook even je floppydrive eruit halen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
externe usb cdrom van asus kost iets meer dan 40e
externe zelfbouw ; ) kasje+drive = 50e (usb2 of 1394)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:13:
offtopic:
externe usb cdrom van asus kost iets meer dan 40e
externe zelfbouw ; ) kasje+drive = 50e (usb2 of 1394)
Aangezien er een floppydrive in de notebook zit zou ik er niet van uit gaan dat er usb 2.0 op zit.. Even gegoogled, het apparaat is uit 1997.. http://www.toshiba-europe...notebooks/satellite230cx/

Dus ook veel succes met firewire..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
F-X schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:08:
Hallo,

ik krijg binnenkort een toshiba 230cx laptop. Nu zit daar alleen een floppy drive in en vraag ik me af of ik die ook kan vervangen door een toshiba (slimline) cdrom drive. Dit vraag ik me af omdat er ook versies (ook de 230cx) zijn, die een cdrom drive hebben ipv een floppy drive.

Is het dan zo dat de aansluiting compleet anders is of dat een ander kabeltje oid volstaat? Dit zou ik graag willen weten voordat ik daadwerkelijk een cdrom drive aanschaf. (waarschijnlijk wel 2ehands)

Ik heb al flink gezocht, maar nix zinnigs kunnen vinden.....
Wanneer je het zeker wilt weten, waarom bel je Toshiba zelf niet op of mail je ze met de vraag of het kan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Reken erop dat het kan. Er zit een zogenoemde "Select-bay" drive in, en daarin zal ook een cd-rom passen. Echter moet je hiervoor wel een stuk "ombouw" om de standaard slimline cd-rom drive hebben die de juiste aansluting heeft. Puur hierom zul je danwel 2e hands moeten zoeken, danwel een echte toshiba drive voor deze specifieke laptop moeten zoeken (=duur). Ga er niet vanuit dat je in de ombouw die om de slimline floppy zit de slimline cdrom zult kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26
Gewoon met google op het typenummer zoeken, kun je vinden dat het een p1 133 mmx is.
En door er cd-rom acher te typen vindt je
SelectBay for diskette drive, CD-ROM-drive, 2nd hard disk or 2nd battery
Dus als je de goede cdrom drive kunt vinden gaat het werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
Bedankt voor de reacties.

Hetgene wat ik me eigenlijk gewoon afvraag is of de aansluiting op de achterkant bij de floppydrive hetzelfde zal zijn als bij een cdrom drive.
ik weet wel dat ik er bv. een xm-1402b of een 1502b er in kan zetten qua ruimte, maar weet niet of de aansluitingen dus ook gelijk zijn. Bij een gewoon desktop systeem is dat nl niet zo....

Voor wat betreft een ombouw, dat vermoeden had ik al wel. dus de drive alleen is waarschijnlijk niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:56

Wildfire

Joy to the world!

F-X schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:52:
Bedankt voor de reacties.

Hetgene wat ik me eigenlijk gewoon afvraag is of de aansluiting op de achterkant bij de floppydrive hetzelfde zal zijn als bij een cdrom drive.
ik weet wel dat ik er bv. een xm-1402b of een 1502b er in kan zetten qua ruimte, maar weet niet of de aansluitingen dus ook gelijk zijn. Bij een gewoon desktop systeem is dat nl niet zo....

Voor wat betreft een ombouw, dat vermoeden had ik al wel. dus de drive alleen is waarschijnlijk niet genoeg.
Heel erg toevallig heb ik afgelopen week een 230CX van een kennis onder handen genomen. Zijn 230CX had een ingebouwde CD-ROM drive. Ik heb 'm er even uitgehad, de aansluiting is hetzelfde als van een externe floppydrive. Hij had namelijk in een externe behuizing nog een floppydrive, de floppydrive kon uit die externe behuizing gehaald worden. Ik heb vergeleken en het was hetzelfde.

Gewoon een universeel uitbreidingsslot dus.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
Perfect! hartstikke bedankt.
Nu weet ik al weer heel wat meer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Klopt, maar die ombouw zelf (de bestaande om de floppydrive), al heeft hij waar hij op de laptop wordt aangesloten dezelfde aansluiting zal hoogstwaarschijnlijk niet intern (waar hij op de floppydrive aansluit) dezelfde aansluiting hebben als een slimline cd-rom, en daarom zul je dus alsnog het juiste ombouwsetjes voor een cd-rom moeten vinden.
Pagina: 1