Toon posts:

professionele fotouitrusting voor extreme weersomstandighede

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Weet iemand wat voor apperatuur professionele natuurfotografen gebruiken in extreem koude gebieden (syberie/antartica/groenland in de winter).
Nou verschilt dit natuurlijk van persoon tot persoon. Maar wat zijn de algemene dingen waar je op moet letten als je gaat fotograferen met een temp. van -40 graden? (wat zijn de voor/nadelen van digitaal tov analoog? Waarop moet je letten bij het aanschaffen van batterijen? etc)

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
Alvast een paar dingetjes; Naar mijn weten zijn Canon L lensen (de 70-200 f2,8 IS bijv.) de enige waterdichte lenzen. Verder gaan je accus veel korter mee, En moet je niet met plastic aankomen bij -40 want dat vriest kapot (word broos)

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:10

Spotmatic

Ken sent me

timcooijmans schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:09:
Alvast een paar dingetjes; Naar mijn weten zijn Canon L lensen (de 70-200 f2,8 IS bijv.) de enige waterdichte lenzen. Verder gaan je accus veel korter mee, En moet je niet met plastic aankomen bij -40 want dat vriest kapot (word broos)
Klopt dat wel? Bergbeklimmers gebruiken namelijk plastic schoenen omdat deze altijd soepel blijven, ook al vriest het tig graden (dit in tegenstelling tot bijv. leren schoenen).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
Spotmatic schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:11:
[...]

Klopt dat wel? Bergbeklimmers gebruiken namelijk plastic schoenen omdat deze altijd soepel blijven, ook al vriest het tig graden (dit in tegenstelling tot bijv. leren schoenen).
Ik denk (als we over canon's praten) dat je beter af bent met een 10/20/1D ipv dan een 300/350D

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
timcooijmans schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:13:
[...]

Ik denk (als we over canon's praten) dat je beter af bent met een 10/20/1D ipv dan een 300/350D
Dan nog het liefst een 1D type aangezien die gesealed zijn, de bodies dan.
Dat icm met L class lenzen wordt het een dure aangelegenheid. :)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:41

BCC

Spotmatic schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:11:
[...]
Dit ligt aan het type plastic.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Nikon heeft een service waarbij je de normale olie kunt vervangen voor nog dunnere(meer vloeibare olie) zodat dat niet kan vastvriezen. Canon zal ongetwijfeld ook wel zoiets hebben. Je hebt dus speciale olie nodig om je camera mee te smeren. Verder kun je bij nikon batterijadapters krijgen die je in je broekzak kunt stoppen zodat ze warm blijven en niet teveel bij extreme koude hun kracht verliezen. Bij extreme koude gaat de kracht van batterijen erg snel achteruit.

De top Nikon en Canon bodies zijn van een legering die erg robust en waterdicht is. ;)

Verder zoveel mogelijk usm lenzen gebruiken denk ik, deze hebben volgens mij geen bewegende delen in de lens zitten als de normale handscherpgestelde lenzen.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Er zijn vrij recent een aantal draadjes geweest over fotograferen in koude omstandigheden. Een daarvan is bijvoorbeeld Fotograferen bij koud weer , maar ik kan me er ook een aantal andere herinneren. Daar staat iig al een hoop info in, en beantwoord de vragen in je TS eigenlijk al :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.