[J2ME] bestand openen op Qtek 2020i

Pagina: 1
Acties:

• schoolvoorbeeld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10-2024
Hallo,

Ik ben aan het proberen om een eenvoudig zelf aangemaakt bestand te openen op de Qtek 2020i (PDA). Ik gebruik hiervoor CLDC van J2ME. Het bestand is een eenvoudig text bestand met de naam 'test.dat' waarin een korte tekst staat. Bij alles wat ik probeer krijg ik een 'ConnectionNotFoundException'.

Ik heb het volgende geprobeerd:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
public void openen(String pad){
        DataInputStream file;

try{
           file = Connector.openDataInputStream(pad);

}
        catch(IOException e){
            tck.setString("Bestand niet geopend: "+e);   //een Ticker waarin ik debugtekst plaats
        }
}

De String 'pad' haal ik uit een tekstveld zodat ik alles kan proberen. Ik heb al geprobeerd:

file:////test.dat
file:///test.dat
file://test.dat
file:/test.dat
file:test.dat
file://root1/test.dat
enz...

Ik heb begrepen dat error betekent dat de MIDP van de Qtek het type 'file' niet herkent of dat het het bestand niet kan vinden. Ik weet ook niet precies wat de root van het bestandssysteem op de PDA is, weet iemand dit misschien?

Gebruik maken van de package javax.microedition.io.file van JSR75 heb ik ook geprobeerd, maar dit is volgens mij ook geen optie omdat de Qtek dit niet ondersteunt (toch?).

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 10% gewijzigd door schoolvoorbeeld op 21-10-2005 15:54 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:18

momania

iPhone 30! Bam!

en file:///test.dat :? dus met 3 x /

Aangezien je normaalgesproken bijvoorbeeld: file://c/bla/file.dat zou gebruiken.
Laat je de c weg, dan ga je naar de root van je huidige schijf, maar blijven er wel 3 keer / over :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• schoolvoorbeeld
nop. En 'file:////test.dat' werkt ook niet. Zou het kunnen dat deze PDA het niet ondersteunt om met java files uit te lezen? Lijkt me wel sterk eigenlijk. Ik denk eerder dat ik inderdaad iets verkeerd doe met die '//', misschien moet ik de root expliciter aanroepen o.i.d, of niet 'file' gebruiken. Maar wat dan?

[ Voor 7% gewijzigd door schoolvoorbeeld op 21-10-2005 15:13 . Reden: verkeerd met een t ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:18

momania

iPhone 30! Bam!

Ik heb nog nooit met de J2ME gewerkt, maar heb je niet gewoon java.io.File ter beschikking?

Als ik trouwens even google op: [google=java,Connector,openDataInputStream], kom ik constant dit tegen:
Java:
1
Connector.openDataInputStream("resource:///test.dat") ;

Dat al geprobeerd :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• schoolvoorbeeld
J2ME is zwaar downgestript t.o.v. J2SE en maakt ook gebruik van een heel eigen library. Daar zit java.io.file niet in helaas. Voor het openen van een file maak ik ook gebruik van de klasse Connector die je noemt. Ik heb 'resource' geprobeerd i.p.v. file maar dat werkt ook niet. En ik google me helemaal het apezuur :'(

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
en 4x / dan misschien? OK, had je ook al geprobeerd...

Is er geen dialog om files te openen? Die gebruiken om er 1 te selecteren en kijken wat voor string je terugkrijgt.

[ Voor 43% gewijzigd door KopjeThee op 21-10-2005 17:04 ]

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Ik weet niet hoe het met de Qtek zit, maar bij veel telefoons waarvoor ik geprogrammeerd heb is het gewoonweg niet mogelijk om bij het bestandsysteem te komen.
Tenzij dat een apparaat een optional package heeft geïmplementeerd die dit wel kan, bijvoorbeeld inderdaad de jsr75.

Heeft hij dat niet dan is het niet mogelijk om direct bestanden de benaderen. Alleen via grote omwegen zou je wat kunnen bereiken.

• schoolvoorbeeld
Daar was ik al bang voor. Die JSR75 kun je niet zelf installeren bovenop MIDP2 op je PDA toch? Daar moet de fabrikant toch zelf de ondersteuning voor schrijven? En aan wat voor omweg moet ik denken mocht ik het toch binnen de huidige implementatie willen proberen?

Wel raar eigenlijk dat ik via tutorials wel zie dat er bestanden geopend kunnen worden met de klasse Connector...
Pagina: 1