Toon posts:

[F.E.A.R] Sluit pc soms af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello mensjes..!

Bij mij loopt fear toppie, alleen heb ik een paar keer gehad. Dat als ik op quit druk (terug naar eht bureaublad wil) hij de hele pc reboot, en dan een melding krijg " Uw pc is hersteld van een ernstige fout"
Ook een keer of 2 gewoon... ging die de pc afsluiten. Magoed ik draai alles op low.. maar dat heeft geen verbetering gedaan, iemand een idee voor mij?

Ik zat zelf tedenken dat hij TE! warm word...

magoed, Groetjessss

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Phreak

KTM SuperDuke

Ik denk niet dat je pc te warm wordt, aangezien hij alleen opnieuw opstart als je het spel afsluit en niet tijdens het spelen.

Je kan eens kijken in je eventvwr wat voor fout hij geeft bij het afsluiten.
Krijg je ook een BSOD of reboot de pc gewoon?
Geeft windows verder nog een fout aan bij het opstarten dat wijst op een brakke driver oid?

Noobmeter WoT: Froekie

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 13:49
Idd wat NC_Phreak zegt en jij zelf ook, hij wordt te warm. Kijk even wat je temps zijn met bijv. SpeedFan of een soortgelijk programma. Kijk dan natuurlijk vooral wat de temps zijn in stress :)
Kan best eens zijn dat het je videokaart is, maar dat kan je snel genoeg aflezen

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het kan ook zijn dat er een driver probleem ontstaat bij het afsluiten van het spel. Ik had er ook wel eens last van met sommige drivers en bijv Far Cry.

Misschien ander drivertje proberen?

specs

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Precies als je op de quit knop drukt, wordt de pc te warm. Lijkt mij erg toevallig. Een probleem met drivers lijkt me veel waarschijnlijker. Het eerste waar je naar kan kijken zijn drivers van grafische kaart en geluidskaart. Deze kregen wel wat commando's bij het afsluiten van een spel.

Verwijderd

Topicstarter
ja.. ik zal strax even de drivers testen!... LOL ik ben nog niet echt thuis in de pc's... maar het begint me steeds meer te intreseren.
Waar ik nu achter kom... deze pc was van me ma, dat daar geen fans in zitten.. althans.
1 op de processor
en 1tje standaard op de videokaart dan...

En op het doosje, staat wel dat hij mijn videokaart draaid.

Even een screen van de temp.(dit is met 1 klep van de case eraf... die heb ik er ff af sins ik weet dat er nauwelijks fans in zitten :/ :S
Afbeeldingslocatie: http://pic12.picturetrail.com/VOL414/2146550/5026272/115789166.jpg

Inderdaad, nu dat je het zegt te-warm lijkt me sterk. Want het gebeurt inderdaad altijd als ik in het menu zit.. (had ik ook met de demo) Maar 1 keer gehad dat hij het tijdens het gamen deed.

Eventjes vraag tussen door.. hier zit 180watt voeding in.. Wil vanmiddag fans kijken, is het slim om tegelijk betere voeding tekijken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer.

Net de nieuwste drivers van vidkaart, Geinstaleerd. Even gegamed druk op quit en toen ging die weer lekker rebooten :/

Edit:

Ik heb na mijn weten andere soundcart drivers geinstaleerd... Er was een ruis weg. En ik kon na een kwartier gamen.. toch spel normaal afsluiten!
Ik ga strax stuk langer gamen, en dan weer kijken of het lukt.

Tot zover, bedankt!!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 13:26 ]

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
misschien een gare voeding of een voeding met te weinig vermogen.

Verwijderd

Topicstarter
had ik inderdaad ook aangedacht.. maar heb net ong ff half uur getest(lang gamen) en hij sluit snel en goed af dus..
maar haal straks toch eventjes 450watt voeding.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:52

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:26:
had ik inderdaad ook aangedacht.. maar heb net ong ff half uur getest(lang gamen) en hij sluit snel en goed af dus..
maar haal straks toch eventjes 450watt voeding.
Let wel op dat 450W niet altijd 450W is.

Lees Welke voeding heb ik nodig? Deel 13 voor meer informatie. Een Q-Tec 420W voeding is aanzienlijk slechter dan een Fortron Source 250W :o

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:43
*kick*

F.E.A.R. problemen liggen volgens mij aan de software en niet aan je hardware.
na de update naar 1.02 doet F.E.A.R. vreemd bij mij. reboot na het fear splashscreen. hangen in het menu. dat soort shit :r . erg vervelend. opnieuw installeren lost niks op...
en dat voor maar 47,50... |:(

Now go away or I shall taunt you a second time!

Pagina: 1