Toon posts:

[leadtek a6600gt tdh) Past een GWB2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te kijken voor een waterkoeling op mijn videokaart en nu kwam ik de Zalman GWB2 tegen. Volgens de zalman site (http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=158&code=021) zou deze moeten passen op de 6600 serie. Dus ik maak mijn computer open en kijk waar bij mij de mounting holes zitten. Op een hele vage plek vergeleken met de plaatjes op de zalman site.

Ook raar is dat het lijkt of je de bevesteging van de leadtek door moet knippen om er een andere op te zetten. Ik kan dit nergens vinden hoe je dit nou los moet maken zonder het te slopen.

Plaatje van mijn videokaart (mounting holes zijn omringt.
http://img486.imageshack.us/img486/9893/winfasta6600gt28js.jpg

system:
epox 4lai
p4 2,8 ghz ht (stock cooler)
Leadtek winfast a6600gt tdh (stock cooler)
creative soundblaster live 24bit
2*hitachi s-ata schijven
1 cd-rewriter speler
1 dvd-rom speler

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Je moet die witte pinnetjes van de onderkant samenknijpen, dan springen ze er zo uit. En als de diameter van de mountingholes hetzelfde is past het toch gewoon ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
De GPU zit geroteerd op de videokaart (een achtste slag gedraaid ongeveer, de vlakke zijden liggen parallel met het passieve koelblokje). Als je de kaart (zoals op de foto) een stukje met de klok mee roteert zodat het koelblokje horizontaal ligt, dan is de GPU ook in horizontale positie en kun je kijken of de schroefgaatjes op dezelfde plek zitten. Je GPU-koeler komt ten opzichte van de kaart er dus scheef op te zitten.

Als ik 't me goed herinner hebben ze dit zo gedaan omdat de kaart in feite een PCI-express kaart is met een converter voor AGP, en de converter zou er anders niet op passen (het grote koelblokje is geloof ik van die converter, gokje).

Verwijderd

Topicstarter
DaWaN schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:12:
Je moet die witte pinnetjes van de onderkant samenknijpen, dan springen ze er zo uit. En als de diameter van de mountingholes hetzelfde is past het toch gewoon ?
Owh bedankt, nou zie ik het, ik denk dat het erafhalen wel lukt dan, maar die diameter van de zalman-cooler weet ik niet. (En hij is aan het plaatsje te zien, niet in grote verstelbaar)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:22:
[...]

Owh bedankt, nou zie ik het, ik denk dat het erafhalen wel lukt dan, maar die diameter van de zalman-cooler weet ik niet. (En hij is aan het plaatsje te zien, niet in grote verstelbaar)
Diameter van 6600GT AGP en PCI-e is volgens mij gelijk (ik heb ook mensen VF-700's erop zien monteren), alleen de AGP versie is iets gedraaid zoals de meneer hier boven mij precies uit :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
DaWaN schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:49:
[...]

Diameter van 6600GT AGP en PCI-e is volgens mij gelijk (ik heb ook mensen VF-700's erop zien monteren), alleen de AGP versie is iets gedraaid zoals de meneer hier boven mij precies uit :)
Bedankt allemaal, ik ga hem gewoon bestellen en dan hopen dat hij past.

Ik ga even helemaal offtopic maar ik wil deze koeler aan set hangen die 0.5 inch-slangen heeft.
Dat is toch hetzelfde als 13 x 10mm of 13 x 9mm. Want 0.5 inch = 1.26999998cm

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Je hebt de koeler al besteld, je gaat offtopic op je eigen afgesloten topic, je offtopic vraag is vast al beantwoord in een andere topic, maar je hebt niet gezocht en dan geeft je een schopje?

Bizar :?

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1