Exchange 2003 blijft mail versturen na reboot

Pagina: 1
Acties:

• rainstarr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07-2021
Tweakers,

Ik heb hier een Exchange 2003 SP2/Server 2003 Standaard SP1 server staan die na een reboot diverse willekeurige mailtjes opnieuw verstuurd. De willekeurige mailtjes zijn wel altijd de zelfde maar verre van alle mail die verzonden is. Zo krijgt bijv. de directeur hier al voor de 4e keer een mail die ik bijna een jaar geleden verstuurd heb. Echter alleen na een reboot van het systeem.
Dit probleem had ik met Exchange 2003, Exchange 2003 SP1 en Exchange 2003 SP2.

Heeft iemand een soort gelijk probleem gehad? En zo ja, hoe is dit opgelost?

ps. Ik heb al in de MS KB gekeken en gegoogled maar kan niets vinden. Ook de queue leeg gooien heeft tot dusver geen effect gehad.

Alvast bedankt!

Groeten,

Jasper

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:01

Acmosa

...no comment.

Misschien heb je een probleem met de playback van je logfiles.
Zie je toevallig nog iets in de eventlogs terug? Dit hoeft geen error te zijn maar iets in de trend van, replaying log files in iets van exchange (sorry voor de vaagheid maar ik weet op dit moment niet precies welk process deze events genereerd.)

[ Voor 47% gewijzigd door Acmosa op 21-10-2005 11:34 ]

But then again, I could be wrong..

Verwijderd

die mailtjes zitten zeer waarschijnlijk in de temp tables van de database. Kijk eens naar http://support.microsoft.com/?id=812275&sd=tech voor stappen om die leeg te maken.
Verwijder ook alle bestanden (kopietje maken natuurlijk) onder je VS1 folder. Wel eerst de smtp service stoppen.

• rainstarr
Bedankt voor jullie antwoorden. In de logfiles kon ik geen vreemde dingen vinden.
Die geeft niets aan over een resend of wat dan ok dat er mee te maken kan hebben.

De suggestie over die temp files zouden het kunnen zijn, daar ga ik nu naar zoeken. Ik heb problemen gehad met me file store, dus die kans is ruim aanwezig. Ik laat jullie weten als het opgelost is hoe dat dan gedaan is.

Nogmaals, bedankt!

// -------------------------- //

Heel wat zitten rommelen en complete lijst afgewerkt maar na een reboot is het probleem nog niet verholpen. Inmiddels wel de rechtenstructuur aangepast, hoop niet dat dat verdere nadelige gevolgen kan hebben ;)

[ Voor 24% gewijzigd door rainstarr op 21-10-2005 12:04 ]

• TheChris
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik denk misschien wel dat ik het weet, zo`n mailtje blijft hangen in het syteem als niet verzonden, en elke keer probeert de server na een restart het op nieuw te zenden, hij houd het mailtje dus ergens vast. Je kent dat mailtje het beste opzoeken en weggooien, maar het heeft natuurlijk een andere naam, dus moet je ff heel goed zoeken, mischien via *.*.( de extension van de mail) gr chris

• rainstarr
Dat zelfde dacht ik ook. Ik heb me suf gezocht en alle mailtjes verwijdert.

C:\Program Files\Exchsrvr\Mailroot\vsi 1 <- is nu compleet leeg (alle directory's)
C:\Mailroot (was al leeg)

Exchange system manager -> <Servernaam> -> Servers -> <Server naam> -> Queues -> Alles leeg en op OK.

Verder echt geen idee meer waar ik iets kan vinden.

• TheChris
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2024
En via zoeken, hoe gebruik je je Exchange eigenlijk, via pop mail of komt het direct binnen??

• rainstarr
Probleem opgelost!

Ik had een virus scanner geinstalleerd staan die die mailtjes als geblockt had staan.
Blijkbaar een virusje.
Deze konden niet verwijdert worden maar op een of andere manier wel gelezen (handig met zo'n scanner... not)

Virus scanner gedeinstalleerd en probleem opgelost.

Nieuw probleem: Virus scanners voor Server systemen zijn niet goedkoop. Maar daar kom ik wel uit.

Hartelijk dank voor de suggesties!

Groeten,

Jasper

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Voor de volledigheid: we vinden het interessant om te weten welke virusscanner deze effecten veroorzaakt, zodat we die zelf kunnen vermijden...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

ik heb het idee dat het een file level antivirus scanner met zo'n fijne smtp plugin is geweest....
Symantec Antivirus Corporate Edition bijvoorbeeld.

• rainstarr
Sorry, is inderdaad handig.

Het betreft F-Secure Anti-Virus Corporate Suite. Zonder (geactiveerde) scanner voor email. Misschien heeft "hij" de hele database voor de exchange information store geblockt. Geen idee.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
rainstarr schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 08:09:
Sorry, is inderdaad handig.

Het betreft F-Secure Anti-Virus Corporate Suite. Zonder (geactiveerde) scanner voor email. Misschien heeft "hij" de hele database voor de exchange information store geblockt. Geen idee.
exclude dan je exchange folder (les 2 in exchange beheer)

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;328841

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1