Welke geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben ook zoek naar een nieuwe geluidskaart, want ik mis mijn sb-live een beetje met het mooie geluid sinds hij weg is en ik met een on-board geluidskaart zit.... ;(
Op zich is de on-board geluidskaart van de nForce4 niet (erg) slecht.... maar ik weet gewoon dat een echte creative, zelfs een oude live, beter geluid produceert. ;)

Nou heb ik wel een paar eisen. Ik heb gewoon een goed 2.1 setje van creative. Dus gebruik geen 5.1. Ben dat ook niet van plan. Gebruik voor muziek meestal me 2.1 setje, en met gamen heb ik toch mijn koptelefoon op :) Ook allerlei fancy digitale uitgangen hoeven er niet op te zitten.

Daarnaast wil ik een geluidskaart met pci-e als dat kan, aangezien dit de toekomst is en ik nog wel even met het geluidskaartje door wil :) Niet dat zometeen pci uitgefaseerd wordt, en daar zit ik dan...

Eisen:
- Pci-e
- Goede driver ondersteuning voor win x64
- Liefst een creative.
- 5.1 en digitale uitgangen etc is niet benodigd.
- Mooi en helder geluid met games en muziek

Ik heb wel op de creative site gekeken, maar alle x-fi producten ed zijn allemaal gewoon pci... :/

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor geluid biedt een gewoon pci slot voldoende bandbreedte.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Er zijn geen pci-e geluidskaarten...
Ga gewoon voor een audigy 2 voor ~55 euro of een xfi Xtrememusic voor ~110 euro als je graag creative wilt.
[rml][ X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative[/rml]

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:53
De Audigy2 zal een goede geluidskaart voor je zijn.
De x64 drivers zijn uitermate stabiel en de kwaliteit van het geluid dat de kaart produceert is ook niet mis.
Ik denk dat deze kaart je voor een leuk prijsje precies geeft wat jij zoekt.

De X-Fi kun je op dit moment helaas nog niet nemen aangezien daar nog geen x64 drivers voor beschikbaar zijn.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Pci-E moet je in jouw geval zien als de opvolger voor AGP, een bus die enkel voor videokaarten gebruikt werd.

Ergo, koop een willekeurig creative kaartje, maar ik denk dat wanneer je blind gaat testen het verschil je tegen zal vallen. ;)

Dit is verder niet echt topic voer meer, daarom gaat hij bij deze op slot.

Dit topic is gesloten.