sgiethoorn schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:34:
Ik heb een Pentium4 2.20 GHz, 1024MB Ram, GeforceTi4400 128 MB en Windows XP Professional.
Ik wil eigenlijk een nieuwe videokaart aanschaffen omdat Fifa06 niet zo loopt zoals ik het wil. Maar is dit wel de moeite waard??? Vooral met het opkomen van PCI-Express enz. En is het waar dat mijn processor een snellere kaart niet volledig uit kan buiten?
Alvast bedankt!
Ten eerste: wat is je budget?
Als je niet besluit tot het upgraden van de rest van je systeem, zou ik een 2e hands, non-highend kaart aanraden. Anders gooi je namelijk veel geld over de balk, voor een systeem dat moderne(post hl2/d3/farcry) spellen hoogstens nog een jaartje, hoogstens anderhalf jaar aan kan.
Zeker met jou cpu, zul je gewoon tegen een limiet aan lopen, dan wil het zelfs op 1.024*768, alles op laag etc al niet meer(mijn duron @1900mhzzit met een 9600XT al op dat punt. Cod2 bevobbelt, komt niet of nauwelijks boven de 35fps uit). Mja, dan is het dus zonde als je vorig jaar 400 euro hebt
gestoken in een gloednieuwe highend agp kaart.
Dus sowieso een 2e hands kaart, scheelt je dik 100 euro namelijk, en dan nog zou ik niet voor een high-end oplossing gaan, je weet niet wat er volgend jaar allemaal op de markt is(noch qua spellen, noch qua hardware).
Je kunt natuurlijk ook sparen en over een maand of wat je hele pc upgraden, PCIe mobo, leuke 7800GT erbij, flink veel ram