Ik heb al sinds een tijdje een probleem met het openen van Managed C++ projecten in Visual Studio 2005 beta 2... Hier kreeg ik altijd de error:
Echter nu ik gisteren VS 2003 heb geinstalleerd blijk dat ik hierin als ik een project wil maken exact dezelfde error krijg. Hierin is het probleem dus niet beperkt tot Managed C++ projecten maar ook bij bijvoorbeeld C# projecten... Zeer irritant als je geen project kan aanmaken
Na echter gezocht te hebben blijkt dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft/had...
Het blijkt dat als een mogelijke oorzaak "Microsoft Windows Scripting Component" wordt genoemd... Deze fijn gedownload te hebben en na de installatie te draaien blijkt dat ik de volgende error krijg:
Echter werkt VS 2003 nog steeds niet met de andere, correct overgeplaatse, dll's... Om daarna maar es te proberen om vbscript.dll handmatig te installeren krijg ik (weer
) een error:
Vrij raar dus aangezien het installeren van VS 2003 ook al een probleem was...
Opzich niet zo'n probleem want ik heb nooit echt in Managed C++ willen werken...---------------------------
Microsoft Visual Studio
---------------------------
Automation server can't create object
OK
Echter nu ik gisteren VS 2003 heb geinstalleerd blijk dat ik hierin als ik een project wil maken exact dezelfde error krijg. Hierin is het probleem dus niet beperkt tot Managed C++ projecten maar ook bij bijvoorbeeld C# projecten... Zeer irritant als je geen project kan aanmaken
Na echter gezocht te hebben blijkt dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft/had...
Het blijkt dat als een mogelijke oorzaak "Microsoft Windows Scripting Component" wordt genoemd... Deze fijn gedownload te hebben en na de installatie te draaien blijkt dat ik de volgende error krijg:
Handig---------------------------
Windows Script 5.6
Fout bij het registreren van OCX C:\WINDOWS\system32\vbscript.dll.
OK
Echter over deze error kan ik vrij weinig vinden:/---------------------------
RegSvr32
DllRegisterServer in vbscript.dll is mislukt.
De geretourneerde code is: 0x80004005
OK
Vrij raar dus aangezien het installeren van VS 2003 ook al een probleem was...