NTFS en defragmentatie

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 21:55
Op het werk hebben wij tientalle NT servers staan: File, Print en database servers.
Al deze servers maken gebruik van WinNT 4.0 SP6a en NTFS voor de schijven. VErder is alles SCSI en die schijven worden door SCSI controllers of RAID controllers aangestuurd, zowel in RAID1 als in RAID 5.
Heeft een defragmentatie tool voor deze servers zin?? De schijven zullen nooit helemaal vollopen (dit wordt automatsche gecontroleerd). Zelf zou ik zeggen gebruiken zo'n tool, maar Mister Gates vindt weer van niet. Wie heeft er ervaring met soort gelijke servers en defragmentatie??

Verwijderd

Lekker defraggen met Norton Speeddisk of Diskeeper.......met win2k hebben ze eindelijk toegegeven dat NTFS ook kan fragmenteren.......Diskeeper kan je zo instellen dat 's nachts alles gedefragmenteerd wordt.....

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:45

@r!k

It is I, Leclerq

Volgens mij is dit niet echt nodig met ntfs, omdat deze altijd genoeg ruimte op de schijf zoekt waar ze in 1 keer het hele bestand past.

Het kan zijn dat ik het fout heb hoor maar volgens mij is het zo.

ok laat maar zitten, bovenstaand ebericht stond er net nog niet

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

moet je maar eens kijken bij symantec's (van norton) speeddisk, deze is er ook voor nt4.
btw mr gates heeft in win2000 ook niet voor niets een defrag tools meegeleverd.
speeddisk heeft volgens mij meer dan genoeg zin, ik gebruik het op mijn werk ook op nt4 servers.

5371 was mij voor

Verwijderd

In Win2000 zit standaard Diskeeper 5 ingebouwd. Is ook los te koop, in een nieuwere versie. Werkt echt perfect. Je kunt zelfs andere computers op het netwerk remote defragmenteren!
Zie: http://www.execsoft.co.uk/products/diskeeper/dk6.htm