Sinds kort bellen wij via het internet met Tiscali Telefonie. Ik ben echter vaak op pad en was (in het KPN tijdperk) gewend mijn telefoon dan door te schakelen naar mijn mobiel met *21. Ik krijg het echter nu niet meer voor elkaar. Weet iemand hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen om mijn telefoon door te schakelen? En dan gaat het om het Tiscali nummer (dus niet het KPN nummer).
van de helpdesk - http://www.tiscali.nl/helpdesk/faq.asp?id=2657#faq3400
Kan ik diensten zoals *21 en automatisch terugbellen bij 'in gesprek' gebruiken?
Dit is helaas niet mogelijk.
Deze diensten zijn specifiek ontwikkeld door KPN en kunnen niet gebruikt worden door andere telefonie aanbieders.
Als je, zoals bij sommige aanbieders het geval is meer dan 1 lijn tegelijk kunt gebruiken kun je het natuurlijk wel zelf routeren. Dus een softwarepakketje (linux + asterisk bijvoorbeeld) dat de call aanneemt en bij geen gehoor via een volgende lijn je mobiel belt. Ben je nog altijd evenveel kwijt als bij gebruik van *21 (ook daar betaal *jij* voor het stukje van jou nummer -> je doorgeschakelde nummer)
Bedankt voor de snelle reactie. De kosten maken me eerlijk gezegd niets uit. Hoe werkt dit precies en wat moet ik hiervoor kopen/regelen?Kippenijzer schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:09:
Als je, zoals bij sommige aanbieders het geval is meer dan 1 lijn tegelijk kunt gebruiken kun je het natuurlijk wel zelf routeren. Dus een softwarepakketje (linux + asterisk bijvoorbeeld) dat de call aanneemt en bij geen gehoor via een volgende lijn je mobiel belt. Ben je nog altijd evenveel kwijt als bij gebruik van *21 (ook daar betaal *jij* voor het stukje van jou nummer -> je doorgeschakelde nummer)