Toon posts:

[js]Height div bepalen zonder te setten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb op een pagina een div staan
In die div staan een willekeurig aantal regels waardoor de hoogte van de div lastig te bepalen is.
Deze div gebruik ik als uitvouwbaar menu waardoor ik de hoogte van de div MOET weten om te bepalen tot hoever ik deze uit kan klappen om het volledige menu te tonen.

Ik heb het nu opgelost door een maximum aantal tekens per regel in te stellen waardoor ik de hoogte kan berekenen. Maar omdat de ruimte die een letter in beslag neemt per lettertype, grootte en letter verschillend is, vind ik dit geen mooie manier. Ik wil gewoon al wordwrappend tekst in die div kunnen zetten en achteraf de hoogte bepalen.

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om het te doen zoals ik het wil, omdat een niet geinitsialiseerde property van een element in js leeg is. Maar ik hoop dat hier iemand dit toevallig eens gedaan heeft of weet hoe ik het aan kan pakken.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:29

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

offsetHeight?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

http://www.quirksmode.org/viewport/compatibility.html voor meer uitleg.

mocht je overigens met scrollbalken zitten te kijken, zorg dan dat deze zichtbaar zijn, anders kun je de waarde niet correct uitlezen :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg mooi, offsetHeight doet het hem inderdaad.
Atgast schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:48:
http://www.quirksmode.org/viewport/compatibility.html voor meer uitleg.

mocht je overigens met scrollbalken zitten te kijken, zorg dan dat deze zichtbaar zijn, anders kun je de waarde niet correct uitlezen :)
Ook handig om even te weten inderdaad.

Bedankt mensen

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 15:08 ]