[Opera] font probleem

Pagina: 1
Acties:

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Net even opera geinstalleerd (vnml voor het testen van pagina's) maar de fonts zien er niet uit en zijn niet instelbaar, iemand enig idee hoe ik opera gewone fonts kan laten gebruiken ipv het huidige onleesbare kleuterfont?

Ik heb de fonts in mn config goed staan (of iig op een ander font dan het onderstaande), en alle oude versies + prefs (zowel voor de gebruiker als systemwide) zijn verwijderd (6.x, 7.x, 8.x en de nieuwe testversie 9.x hebben allemaal hetzelfde probleem)

voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/4635/stupidopera6uj.th.jpg

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-02 06:56

The_DoubleU

Tweaker in München

Opera -> Preferences -> Webpages
of
Opera -> Preferences -> Advanced -> Fonts

• blouweKip
nee, die staan allemaal al goed (zie mn post), het probleem is nu juist dat opera zich daar niets van aantrekt.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Heel erg apart, heb je toevallig een font manager actief welke roet in het eten gooit? En heb je al eens gekeken met bv. fontbook welke fonts geactiveerd zijn?

• blouweKip
geen fontmanager draaiende nee, heb net wel het font gevonden in fontbook en gedisabled, dat lijkt iig te werken, alleen waarom het nu niet goed werkte snap ik niet.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
blouweKip schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:34:
geen fontmanager draaiende nee, heb net wel het font gevonden in fontbook en gedisabled, dat lijkt iig te werken, alleen waarom het nu niet goed werkte snap ik niet.
Dat is inderdaad vreemd, het systeem wil normaal wel eens een font uitschakelen als hij denkt dat deze corrupt is. Dat het font nu wel werkt sluit uit dat het font corrupt zou zijn, mischien moet je deze vraag eens bij opera neerleggen?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Hier heeft Opera voor Windows ook een handje van; ik heb wel eens als ik een nieuw theme download waar een bepeelad (menu)font bijhoort wat ik dan nog niet heb, Opera niet standaard terugvalt op Verdana ofzo maar hele vage lettertypes gaat gebruiken...

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1