[MCE 2005] Geen DTS audio over externe versterker

Pagina: 1
Acties:

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
Het volgende probleem leg ik graag aan jullie voor na uren zoeken, proberen en vooral rebooten.

Ik heb een Media Center 2005 met WINDVD7 Platinum.
Alles werkt prima, behalve het geluid.

Ik heb mijn mediacenter met een coax kabel digitaal verbonden met mijn Sony DTS versteker.
Geluiden komen prima over via de digitale aansluiting, behalve het DTS AC3 geluid van DVD's.

Ik gebruikt de codecs van WINDVD. (Heb ook al NVIDIA, WINDVD6, PowerDVD6 en PowerDVD5 gebruikt) De vele forums zeggen dat ik de AC3 filter moet gebruiken. De VU meters reageren prima op de DVD geluid en de decoder werkt volgens mij prima. Dan de settings (niet dat ik ongeveer alle settings wel geprobeerd heb, maar dit zouden je juiste moeten zijn.)

- 3/2 5.1 sound
- 32 Bit PCM
- De optie voor SPDIF (disbaled) staat uit.
- DTS, AC3, PCM passtrough staat aan.
- AC3 filter is preferred

Ik krijg dus wel geluid, maar geen DTS en AC3 geluid. (Alleen 2.0 stereo)
Als ik buiten Media Center WINDVD start krijg ik dat wel!
Ik gebruik de standaard audiokaart op mijn ASUS mammabord. (Soundmax)

Als ik in Mediacenter in Programma's voor de audiosetup kies kan ik de SPDIF aansluiting selecteren, alleen als ik dat opsla en direct weer kijk waar hij op staat, staat hij gewoon weer op "stereo 2 speakers". Het is net of hij de instelling niet goed opslaat.

Ik heb alle forums die er bestaan doorgespit, maar alleen lijken ze te blijven zitten met dit probleem.

Hopelijk heeft iemand hier wel een oplossing.

Groeten,
Remon

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

• CRpt3r55
  • Laatst online: 13-03 15:53
Je moet je sample frequentie van je geluidskaart op 41 Khz zetten, dan pakt je externe versterker DTS e.d. Dts ondersteund vooralsnog alleen die frequentie.

Etuuuuuh!

• RemonDePemon
Dank je voor de tip, maar ik heb alle instellingen al geprobeerd.

Is er dan niemand die ook een ASUS moederboard heeft met SPDIF (via coax) aansluiting en media center?

Lijkt me toch sterk....

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
ik heb dat ..

maar het werkt gewoon wel bij dvd's bij mij.. (powerdvd)

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een A7N8X-E Deluxe en had met Windvd 7 hetzelfde probleem. Powerdvd doet het redelijk goed, maar Theatertek icm de Nvidia PureVideo Decoder werkt grandioos onder MCE. Prachtig beeld en bijvoorbeeld ook een voorkeursinstelling voor DTS of AC3, zodat automatisch gekozen wordt voor het gewenste geluidsspoor als beide op dvd aanwezig zijn.

• RemonDePemon
Heej,

Ik heb de software die je aanraadde geprobeerd, maar wederom perfect geluid met de player van TheaterTek, helaas weer gewoon PCM 48Khz via MediaCenter.

Overigens wel mooi gemaakt, die setup tool in MediaCenter. Hoef ik tenminste niet steeds een keyboard te pakken.

Ik ga vanmiddag maar een ander moederboard halen denk ik, met SPDIF onboard.
Bij dit mammabord heb ik de digitale uitgang nl. zelf moeten maken. Had jij dat ook?

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sorry Remon, ik heb je eerste post niet goed gelezen. Daar stond Soundmax en ik was in de war met Soundstorm. Soundmax staat er om bekend dat de SPdif binnen MCE erg veel problemen geeft. Een mobo zonder Soudmax zal vermoedelijk beter werken.

• RemonDePemon
Ik heb vandaag de moed opgegeven en heb een andere soundkaart gescoord.
Omdat ik geen sloten mee vrij had dus maar een usb sb live gehaald.
wat denk je: plug & play!

alles werkt nu....en zelfs dts geluid via mijn sony amp.

moraal van dit spdif verhaal : dont't waste time on your soundmax, screw it!

zo...nu maar eens een dvdtje kijken.

later!

[ Voor 3% gewijzigd door RemonDePemon op 22-10-2005 20:44 ]

Pagina: 1