Het volgende probleem leg ik graag aan jullie voor na uren zoeken, proberen en vooral rebooten.
Ik heb een Media Center 2005 met WINDVD7 Platinum.
Alles werkt prima, behalve het geluid.
Ik heb mijn mediacenter met een coax kabel digitaal verbonden met mijn Sony DTS versteker.
Geluiden komen prima over via de digitale aansluiting, behalve het DTS AC3 geluid van DVD's.
Ik gebruikt de codecs van WINDVD. (Heb ook al NVIDIA, WINDVD6, PowerDVD6 en PowerDVD5 gebruikt) De vele forums zeggen dat ik de AC3 filter moet gebruiken. De VU meters reageren prima op de DVD geluid en de decoder werkt volgens mij prima. Dan de settings (niet dat ik ongeveer alle settings wel geprobeerd heb, maar dit zouden je juiste moeten zijn.)
- 3/2 5.1 sound
- 32 Bit PCM
- De optie voor SPDIF (disbaled) staat uit.
- DTS, AC3, PCM passtrough staat aan.
- AC3 filter is preferred
Ik krijg dus wel geluid, maar geen DTS en AC3 geluid. (Alleen 2.0 stereo)
Als ik buiten Media Center WINDVD start krijg ik dat wel!
Ik gebruik de standaard audiokaart op mijn ASUS mammabord. (Soundmax)
Als ik in Mediacenter in Programma's voor de audiosetup kies kan ik de SPDIF aansluiting selecteren, alleen als ik dat opsla en direct weer kijk waar hij op staat, staat hij gewoon weer op "stereo 2 speakers". Het is net of hij de instelling niet goed opslaat.
Ik heb alle forums die er bestaan doorgespit, maar alleen lijken ze te blijven zitten met dit probleem.
Hopelijk heeft iemand hier wel een oplossing.
Groeten,
Remon
Ik heb een Media Center 2005 met WINDVD7 Platinum.
Alles werkt prima, behalve het geluid.
Ik heb mijn mediacenter met een coax kabel digitaal verbonden met mijn Sony DTS versteker.
Geluiden komen prima over via de digitale aansluiting, behalve het DTS AC3 geluid van DVD's.
Ik gebruikt de codecs van WINDVD. (Heb ook al NVIDIA, WINDVD6, PowerDVD6 en PowerDVD5 gebruikt) De vele forums zeggen dat ik de AC3 filter moet gebruiken. De VU meters reageren prima op de DVD geluid en de decoder werkt volgens mij prima. Dan de settings (niet dat ik ongeveer alle settings wel geprobeerd heb, maar dit zouden je juiste moeten zijn.)
- 3/2 5.1 sound
- 32 Bit PCM
- De optie voor SPDIF (disbaled) staat uit.
- DTS, AC3, PCM passtrough staat aan.
- AC3 filter is preferred
Ik krijg dus wel geluid, maar geen DTS en AC3 geluid. (Alleen 2.0 stereo)
Als ik buiten Media Center WINDVD start krijg ik dat wel!
Ik gebruik de standaard audiokaart op mijn ASUS mammabord. (Soundmax)
Als ik in Mediacenter in Programma's voor de audiosetup kies kan ik de SPDIF aansluiting selecteren, alleen als ik dat opsla en direct weer kijk waar hij op staat, staat hij gewoon weer op "stereo 2 speakers". Het is net of hij de instelling niet goed opslaat.
Ik heb alle forums die er bestaan doorgespit, maar alleen lijken ze te blijven zitten met dit probleem.
Hopelijk heeft iemand hier wel een oplossing.
Groeten,
Remon
Nog 17 jaar tot mijn pensioen