Toon posts:

PCChips M861 herkent geen Sempron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor de jongere soos hier in de buurt een pc bij elkaar gekocht. dit met goedkoope dingen aangezien wij een vrijwilligers vereniging zijn. nu heb ik een

* Atx systeem kast
* 120 gb maxtor hd
* AMD sempron 2600
* k8 mobo m861

Nu heb ik alles zorgvuldig aangesloten. hij start snel op ziet de had en dan krijg je een zwart scherm en opeens springt de tekst " warning!! Unknown prosessor". Hij zegt dan dat de CMOS moet raad plegen maar die opens niet??!!!

Kent iemand dit probleem?? :'(

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:51
Misschien... ondersteund het moederbord de processor niet...? ;)

Zijn er bios upgrades te vinden die dit verhelpen misschien? ( Even releasenotes doorlezen... )

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien BIOS flashen naar een nieuwere versie?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik net geprobeert. maar hij komt de bios niet in!! hij springt er voor bij en de "del" toest pakt hij niet.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 11:40
Waarschijnlijk een Palermo 64 Cpu ( sempron) die dat bord niet kan hebben.

Denk dat je het bord zal moeten gaan ruilen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Voor flashen hoef je het BIOS niet in.

Werkt het toetsenbord eigenlijk wel?

ARME AOW’er

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 10:50

Speeder

42 ;)

Misschien moet je eerst ff de CMOS resetten. Meestal zit er daarvoor een jumper op het moederbord. Lees de handleiding daar voor zou ik zeggen ;)

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Verwijderd

Topicstarter
jah die jumper heb ik al lang gevonden. en mijn moederbord accepteerd mijn processor als het goed is wel (zie link http://www.pcchips.com.tw...ailID=342&DetailName=BIOS)

• Banshee
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:32:
jah die jumper heb ik al lang gevonden. en mijn moederbord accepteerd mijn processor als het goed is wel (zie link http://www.pcchips.com.tw...ailID=342&DetailName=BIOS)
Ben toch bang van niet:

http://www.pcchips.com.tw...&DetailName=CPU%20Support

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:32:
Ik zie dit staan bij BIOS upgrades:
File name: 050713S.ROM
Check sum: 51E9h
Release note: 1.Support AMD K8 Sempron E6 CPU
edit:
De sempron 2600+... dat moet een Winchester D0 of een Palermo D0/E3 zijn? Met een BIOS upgrade zou het moeten werken, zelfs de E3.

Nogmaals, je bios zelf hoef je niet in voor een biosupgrade, maar ik vrees dat je ook niet op een normale manier je flashutil in komt. Ondersteund het bord geen aparte optie om automatisch te flashen van een speciale cd/floppy wanneer het systeem niet goed boot? Dit is vaak wel het geval en kun je ook wel in het boekje vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door Xander op 21-10-2005 00:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus zelfs met bios upgrade zal het moederbord de sempron niet kunne runne??

• Banshee
Als er een bios update komt waar de semprons 2600 t/m 3100 in kunnen kan het wel.

Edit: Er zijn meer semprons dan je denkt:

Sempron (Paris, 130nm, L2 Cache 256KB)
Sempron 3100+ (CG version)
Sempron (Palermo, 90nm, L2 Cache 128/256KB)
Sempron 2600+ (D0 version, L2 Cache 128KB)
Sempron 2800+ (D0 version, L2 Cache 256KB)
Sempron 3000+ (D0 version, L2 Cache 128KB)
Sempron 3100+ (D0 version, L2 Cache 256KB)
Sempron 3300+ (D0 version, L2 Cache 128KB)
Sempron 2600+ (E3 version, L2 Cache 128KB)
Sempron 2800+ (E3 version, L2 Cache 256KB)
Sempron 3000+ (E3 version, L2 Cache 128KB)
Sempron 3100+ (E3 version, L2 Cache 256KB)
Sempron 3300+ (E3 version, L2 Cache 128KB)
Sempron 2500+ (E6 version, L2 Cache 256KB)
Sempron 2600+ (E6 version, L2 Cache 128KB)
Sempron 2800+ (E6 version, L2 Cache 256KB)
Sempron 3000+ (E6 version, L2 Cache 128KB)
Sempron 3100+ (E6 version, L2 Cache 256KB)
Sempron 3300+ (E6 version, L2 Cache 128KB)
Sempron 3400+ (E6 version, L2 Cache 256KB)

Waarschijnlijk heb je een E3 te pakken met 128k cache en 64 bit support.
De E3 stepping heb je met en zonder 64bit support.

Zijn nog niet zoveel borden die dat al ondersteunen.

Deze lijst komt overigens van MSI af. Die heeft een soortgelijk bord die ze wel allemaal pakt.
(op 1 na dan)

[ Voor 100% gewijzigd door Banshee op 21-10-2005 00:50 ]

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:42:
Dus zelfs met bios upgrade zal het moederbord de sempron niet kunne runne??
Hm. Hij staat idd niet expliciet vernoemd bij de CPU support table.

Toch lijkt het me dat als hij E3 palermo's ondersteund dat ie ook lagere kloksnelheden pakt als de 3100+... lijkt me vrij vreemd anders. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
jah hij geeft een warning en een fatal systen error!! maar hij zegt dat ik in de bios de prosessor moet aanwijzen. maar ik kom op geen enkele manier de bios in. want daar springt hij zo snel voor bij dat ik nieteens het begin scherm kan lezen.
heel wazig

Verwijderd

Ik heb zelf een AMD 2200+ gehad,, en daar had ik ook het probleem dat de pc hem niet herkende.
Ik had geluk dat het nog binnen de garantie viel en ben dus trug gegaan.. bleek dat de cpu overbelast bleek te zijn.. het zal mogelijk kunnen zijn dat processor gewoon stuk is..

K weet nie of dit probleem ook kan voor komen bij de sempron maar alles kan :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet je wel zeker dat je het toetsenbord goed hebt aangesloten? (ivm. dat je niet met DEL in de bios kan komen). Voor je het weet zit je je helemaal te focussen op 1 foutmelding zodat je andere dingen over het hoofd ziet ;)

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nieuwe pc ziet cpu niet(
Ik zeg Hans Anders. Als je pc de cpu niet ziet is het volgens mij een + of - aangelegenheid.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met de maker contact gehad en hij zegt dat ik de bios moet flashen en dat hij het dan zou moeten doen?! alleen springt hij zo snel door het begin menu heen. hij neemt niet eens de tijd om de flopie disk te lezen. dus dat word moeilijk flashten?! en wat het toetsenbord betrefd die werkt want ctl-alt-del doet het ook gewoon ;)

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:29:
ik heb met de maker contact gehad en hij zegt dat ik de bios moet flashen en dat hij het dan zou moeten doen?! alleen springt hij zo snel door het begin menu heen. hij neemt niet eens de tijd om de flopie disk te lezen. dus dat word moeilijk flashten?! en wat het toetsenbord betrefd die werkt want ctl-alt-del doet het ook gewoon ;)
Wat is eigenlijk je probleem met dat hij snel door het begin scherm heenspringt. :?

Laat hij toevallig een fullscreenlogo zien nog, en is de tijd dat je de rest van de post ziet zo klein? If so: Op esc drukken en het full screen logo is meestal weg.

Of zie je wel gewoon de POST maar heb je geen tijd om te lezen welke toetscombo je moet hebben om ion het bios te komen / in de flashutil te komen? Pause/Break knop doet dan wonderen.

En wat als je gewoon tijdens dat "snel doorspringen" een paar keer op del ramt :?

Verwijderd

Topicstarter
jah dat kon ik ook nog wel begrijpen daarom is dit zo raar! hij gaat echt te snel door het begin scherm. drm is dit ook zo raar

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:50:
jah dat kon ik ook nog wel begrijpen daarom is dit zo raar! hij gaat echt te snel door het begin scherm. drm is dit ook zo raar
Mja, ik denk ik vraag even verduidelijking. Het is op afstand soms moeilijk voor te stellen waar het ergens misgaat. 8)7

9/10 mensen zijn trouwens blij met een pc die snel door de POST springt >:)

Verwijderd

Topicstarter
hah jah sorry. ik zat er net aan te denken. nou het verhaal is gewoon dat ik in de bios moet komen om in te stellen dat hij eerst opstart in de dos promt zo dat ik de bios kan flashen. maar

het probleem:
Ik kom totaal niet in de bios. en als ik kijk met pause/break zie ik eigenlijk ook geen pres del staan. wel dat hij de hd ziet en de cd.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
probeer dan je nadat je de pc hebt aangezet voortdurend achter elkaar op DEL te rammen. Bij sommige PC's gaat de POST erg snel, waardoor je gewoon snel moet zijn.

Probeer ook eens F1 of F10 (of kijk in de manual welke toets het moet zijn).

Verwijderd

Topicstarter
in de userguide staat " del" aangegeven. maar het opstart scherm springt zo snel voorbij dat je het af en toe niet eens ziet.

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:44:
in de userguide staat " del" aangegeven. maar het opstart scherm springt zo snel voorbij dat je het af en toe niet eens ziet.
Je snapt ook al dat je niet "press del to..." hoeft te zien om op delete te kunnen drukken he?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:01:
hah jah sorry. ik zat er net aan te denken. nou het verhaal is gewoon dat ik in de bios moet komen om in te stellen dat hij eerst opstart in de dos promt zo dat ik de bios kan flashen.
Gewoon de cd en hd er even af halen, start 'ie als het goed is wel van floppy op.

Verwijderd

Ik heb hier dezelfede combo en hetzelfde probleem is er al n oplossing?

Verwijderd

naja geen replys meer he nou ben er uit dat gaat dus niet je moet n niet 64 proc er op zetten om de bios te flashen en daarna kan die sempron 64 erop stomme lui bij gistron verkopen hen zo aan je
Pagina: 1