DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
Een aansluiting waar je eigenlijk een audio bracket op kan aansluiten.
Je kan in je moederbord opzoeken waar deze zitten. En vervolgens een mini jack input met 2 draadjes solderen en die weer aan je moederbord vast maken. Indien je hier een koptelefoon in stopt zullen je speakers meteen uitschakelt worden.
Frontpanel audio connection header volgens de handleiding van je Abit mobo.
Pin 5 en 9. Left & right.
handleiding: http://www.abit-usa.com/d...al/english/nf7_series.zip
[ Voor 24% gewijzigd door Satch op 20-10-2005 23:41 ]
De meeste geluidskaarten hebben hier een connector voor dacht ik. Er zijn ook kant-en-klare front-bays te koop waar onder andere een plug voor de koptelefoon op zit.GuuZ schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:31:
Ok ik zit met het volgende.
Ik gebruik met regelmaat een hoofdtelefoon (voor als mijn ouders op bed liggen) maar het is voor mij een heel gekloot om steeds achter mn PC die stekkertjes om te wisselen.
Ik had dus bedacht om voor in mijn case een extra koptelefoon aansluiting te maken. Nu wil ik dus dat op het moment dat ik mijn koptelefoon in de aansluiting stop, het geluid over de speakers meteen stopt (dus naar mn koptelefoon gaat, net zoals veel versterkers dat kunnen)
iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen realiseren?
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

en dan de speakers uit en koptelefoon opdoen
minder gedoe enzo
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Verwijderd
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=37882&productType=1
Is wel de duurste oplossing die er tussen zit, maar met zo'n ding op je buro hoef je ook niet meer met je hoofd tegen je computer te zitten omdat de draad van je hoofdtelefoon toch net iets te kort is.
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
Verwijderd
dit is idd de beste oplossing, gebruik ik ook. Zo hoef je ook niks meer in of uit je voorkant te halen, gewoon boxen aan of uit. Dan staat wel soms je headset aan terwijl je em niet gebruikt, maar dat maakt niks uit.odan schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:38:
[afbeelding]
en dan de speakers uit en koptelefoon opdoen
minder gedoe enzo
leoaq.fm // Jeune Loop
Dit probleem heb ik niet hoor. Maar het grote nadeel (bij mij) was dat het geluid minder vol, zachter en met een verminderd stereobeeld was. Dan toch maar de front koptelefoon aansluiting (waar een beetje storing op zitleokennis schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 02:53:
Ja, zo'n ding heb ik voor 2 euro bij de Handyman gekocht. Één nadeel...het ding is zo knullig gemaakt dat er dus geen 2 jacks inpassen. Als je er eentje indoet dan verschuift een intern onderdeeltje een heel klein beetje, waardoor de tweede niet meer past
krijg je dan geen lag ofzo ?Hu9o schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:26:
Mijn mobo heeft een online geluidskaart. Deze heeft 3 pugs. 1 voor de mic, 1 voor de boxen en 1 voor de koptelefoon. Zo hoef ik nooit stekkers gaan liggen omwisselen.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
opmerkelijk is dat er intern 2 aansluitingen zitten die nu doorgelust worden door jumpertjes. als ik de jumpers eraf haal dan kan ik daar mn linker en rechter kanaal vanaf tappen en zijn de speakers stil. Maar als ik daar dus een aansluiting op monteer dan zijn deze kanaaltjes op het moment dat er geen koptelefoon op zit niet doorgelust dus heb ik dan ook geen geluid uit mn speakers....
anyone?
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
waarom niet een Y-cable ? een versterker moet je snagts tog uitdoen...GuuZ schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:12:
Ik heb inmiddels een DFI Lanparty NFII Ultra B mobo. en ik gebruik de on-board geluidskaart..
opmerkelijk is dat er intern 2 aansluitingen zitten die nu doorgelust worden door jumpertjes. als ik de jumpers eraf haal dan kan ik daar mn linker en rechter kanaal vanaf tappen en zijn de speakers stil. Maar als ik daar dus een aansluiting op monteer dan zijn deze kanaaltjes op het moment dat er geen koptelefoon op zit niet doorgelust dus heb ik dan ook geen geluid uit mn speakers....
anyone?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
De mijne is van Trust, maar hij is verkrijgbaar onder allerlei merken. Onder andere 'Hama'. De mijne heb ik op een beurs gekocht.

[checkt]
Bij Conrad kun je ze krijgen voor 9,95:
Conrad mega URL naar productpagina
Macbook Pro
Dan moet je dus de volgende female jacks gebruiken:GuuZ schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:12:
Ik heb inmiddels een DFI Lanparty NFII Ultra B mobo. en ik gebruik de on-board geluidskaart..
anyone?
real(B)art schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:30:
Of haal bij je plaatselijke elektraboer een losse jack-connector. Er zijn uitvoeringen die 2 massa aansluitingen hebben: eentje voor massa en eentje die alleen massa is als er geen jack ingestoken zit. Die aansluiting lus je dus door naar je boxen. Steek je er een jack in dan wordt het contact verbroken, dus je boxen uitgeschakeld
Als het goed is wordt je "geluid" terug doorgelust naar het mobo als er geen jackpluggetje in die connector zit.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Zo werkt het toch bij mijn "sister" (die trouwens nog steeds herstellende is van een 4leds of death momentje, lief
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say