Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

koptelefoon in => speakers uit

Pagina: 1
Acties:

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
Ok ik zit met het volgende.

Ik gebruik met regelmaat een hoofdtelefoon (voor als mijn ouders op bed liggen) maar het is voor mij een heel gekloot om steeds achter mn PC die stekkertjes om te wisselen.

Ik had dus bedacht om voor in mijn case een extra koptelefoon aansluiting te maken. Nu wil ik dus dat op het moment dat ik mijn koptelefoon in de aansluiting stop, het geluid over de speakers meteen stopt (dus naar mn koptelefoon gaat, net zoals veel versterkers dat kunnen)

iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen realiseren?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als het goed is zit er op je Moederbord wel een aansluiting hiervoor.
Een aansluiting waar je eigenlijk een audio bracket op kan aansluiten.
Je kan in je moederbord opzoeken waar deze zitten. En vervolgens een mini jack input met 2 draadjes solderen en die weer aan je moederbord vast maken. Indien je hier een koptelefoon in stopt zullen je speakers meteen uitschakelt worden. :)

Frontpanel audio connection header volgens de handleiding van je Abit mobo. :)
Pin 5 en 9. Left & right.
handleiding: http://www.abit-usa.com/d...al/english/nf7_series.zip

[ Voor 24% gewijzigd door Satch op 20-10-2005 23:41 ]

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
GuuZ schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:31:
Ok ik zit met het volgende.

Ik gebruik met regelmaat een hoofdtelefoon (voor als mijn ouders op bed liggen) maar het is voor mij een heel gekloot om steeds achter mn PC die stekkertjes om te wisselen.

Ik had dus bedacht om voor in mijn case een extra koptelefoon aansluiting te maken. Nu wil ik dus dat op het moment dat ik mijn koptelefoon in de aansluiting stop, het geluid over de speakers meteen stopt (dus naar mn koptelefoon gaat, net zoals veel versterkers dat kunnen)

iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen realiseren?
De meeste geluidskaarten hebben hier een connector voor dacht ik. Er zijn ook kant-en-klare front-bays te koop waar onder andere een plug voor de koptelefoon op zit.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26

timovd

Voorsprong door techniek

Zit idd op elk moederbord(meestal onder de PCI sloten) bij jou is het volgens mij boven de batterij(2 x 5 pinnen).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:06

odan

The dark side is within all!

Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:CD0d__sNOC4J:www.zingsmusicgroup.com/stores/images/products/AP23.jpg

en dan de speakers uit en koptelefoon opdoen

minder gedoe enzo ;)

Pulse mee voor GoT!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zit er op de speaker geen gat om die koptelefoon in te steken :?

Iperf

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-11 21:52

Hu9o

Schokkend

Mijn mobo heeft een online geluidskaart. Deze heeft 3 pugs. 1 voor de mic, 1 voor de boxen en 1 voor de koptelefoon. Zo hoef ik nooit stekkers gaan liggen omwisselen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Of zo'n ding dan.
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=37882&productType=1
Is wel de duurste oplossing die er tussen zit, maar met zo'n ding op je buro hoef je ook niet meer met je hoofd tegen je computer te zitten omdat de draad van je hoofdtelefoon toch net iets te kort is.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Alternate verkoopt losse front-printjes van het merk Aopen. Deze hebben de eigenschap die de TS wil.

EDIT: Linkje

[ Voor 45% gewijzigd door tafkaw op 21-10-2005 01:04 ]

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Of haal bij je plaatselijke elektraboer een losse jack-connector. Er zijn uitvoeringen die 2 massa aansluitingen hebben: eentje voor massa en eentje die alleen massa is als er geen jack ingestoken zit. Die aansluiting lus je dus door naar je boxen. Steek je er een jack in dan wordt het contact verbroken, dus je boxen uitgeschakeld :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

odan schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:38:
[afbeelding]

en dan de speakers uit en koptelefoon opdoen

minder gedoe enzo ;)
dit is idd de beste oplossing, gebruik ik ook. Zo hoef je ook niks meer in of uit je voorkant te halen, gewoon boxen aan of uit. Dan staat wel soms je headset aan terwijl je em niet gebruikt, maar dat maakt niks uit.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ja, zo'n ding heb ik voor 2 euro bij de Handyman gekocht. Één nadeel...het ding is zo knullig gemaakt dat er dus geen 2 jacks inpassen. Als je er eentje indoet dan verschuift een intern onderdeeltje een heel klein beetje, waardoor de tweede niet meer past :X

leoaq.fm // Jeune Loop

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:06

odan

The dark side is within all!

dan doe je toch iets verkeerd. ik heb er 2 opelkaar zitten zodat ik 3 apparaten kan gebruiken en ik heb geen problemen.

Pulse mee voor GoT!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
leokennis schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 02:53:
Ja, zo'n ding heb ik voor 2 euro bij de Handyman gekocht. Één nadeel...het ding is zo knullig gemaakt dat er dus geen 2 jacks inpassen. Als je er eentje indoet dan verschuift een intern onderdeeltje een heel klein beetje, waardoor de tweede niet meer past :X
Dit probleem heb ik niet hoor. Maar het grote nadeel (bij mij) was dat het geluid minder vol, zachter en met een verminderd stereobeeld was. Dan toch maar de front koptelefoon aansluiting (waar een beetje storing op zit :X)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Hu9o schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:26:
Mijn mobo heeft een online geluidskaart. Deze heeft 3 pugs. 1 voor de mic, 1 voor de boxen en 1 voor de koptelefoon. Zo hoef ik nooit stekkers gaan liggen omwisselen.
krijg je dan geen lag ofzo ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• GuuZ
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
Ik heb inmiddels een DFI Lanparty NFII Ultra B mobo. en ik gebruik de on-board geluidskaart..

opmerkelijk is dat er intern 2 aansluitingen zitten die nu doorgelust worden door jumpertjes. als ik de jumpers eraf haal dan kan ik daar mn linker en rechter kanaal vanaf tappen en zijn de speakers stil. Maar als ik daar dus een aansluiting op monteer dan zijn deze kanaaltjes op het moment dat er geen koptelefoon op zit niet doorgelust dus heb ik dan ook geen geluid uit mn speakers....

anyone?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

GuuZ schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:12:
Ik heb inmiddels een DFI Lanparty NFII Ultra B mobo. en ik gebruik de on-board geluidskaart..

opmerkelijk is dat er intern 2 aansluitingen zitten die nu doorgelust worden door jumpertjes. als ik de jumpers eraf haal dan kan ik daar mn linker en rechter kanaal vanaf tappen en zijn de speakers stil. Maar als ik daar dus een aansluiting op monteer dan zijn deze kanaaltjes op het moment dat er geen koptelefoon op zit niet doorgelust dus heb ik dan ook geen geluid uit mn speakers....

anyone?
waarom niet een Y-cable ? een versterker moet je snagts tog uitdoen...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

bij mij werkt zo'n splittertje prima. Als ik m'n headset volume varieer merk ik wel een hele kleine verandering in het volume van m'n boxen, maar die kunnen toch hard genoeg. Geen kwaliteits verlies ofzo. Ik zou gewoon een ander splittertje proberen.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik heb een Trust Media Hub. Daarmee kan je schakelen tussen koptelefoon en speakers.

De mijne is van Trust, maar hij is verkrijgbaar onder allerlei merken. Onder andere 'Hama'. De mijne heb ik op een beurs gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00006JDB1.02.LZZZZZZZ.jpg

[checkt]

Bij Conrad kun je ze krijgen voor 9,95:

Conrad mega URL naar productpagina

Macbook Pro

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:08
GuuZ schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:12:

anyone?
Dan moet je dus de volgende female jacks gebruiken:
real(B)art schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:30:
Of haal bij je plaatselijke elektraboer een losse jack-connector. Er zijn uitvoeringen die 2 massa aansluitingen hebben: eentje voor massa en eentje die alleen massa is als er geen jack ingestoken zit. Die aansluiting lus je dus door naar je boxen. Steek je er een jack in dan wordt het contact verbroken, dus je boxen uitgeschakeld :)
;)

Als het goed is wordt je "geluid" terug doorgelust naar het mobo als er geen jackpluggetje in die connector zit.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Bij de DFI LP 2 zit toch zo'n FrontX paneel, waar je oa je hoofdtelefoonaansluiting kan op monteren. Dat met het bijgeleverde kabeltje op de aangeduide plaats in het mobo steken, en je hebt dit effect: Hoofdtelefoon in front: boxen (op achteraansluiting) stil.

Zo werkt het toch bij mijn "sister" (die trouwens nog steeds herstellende is van een 4leds of death momentje, lief O+ maar labiel 8)7 (waarom zou DFI deze planken toch als vrouwen betitelen? :o ? ).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Pagina: 1