Behuizing tirlt / resoneert na plaatsen 250 gb HD

Pagina: 1
Acties:

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 16:17
Hoi,

Ik heb een paar dagen geleden een Maxtor Diamondmax 10 250 gb IDE gekocht. 8)

Probleempje: sindsdien trilt mijn behuizing behoorlijk. |:( Ik heb wat keukepapier op de zijkanten en voorkant geplakt, maar dit heeft weinig effect. Wel is het zo dat als mijn voet op de bovenkant van mijn kast leg (computer staat onder bureau) het stopt.

Wat mij wel een goede en effectieve oplossing leek is gewoon een gewichtje ofzo aan de bovenkant van de kast te monteren (dus zeg maar tussen de voeding en DVD speler in). Maar hoe zou je dit moeten bevestigen, zonder je kat beschadigen? Wordt ook vrij lastig denk ik.

De harde schijf is niet vastgeschroefd, maar dat maakt dus ook niks uit. :o

Een andere oplossing zou ook fijn zijn. Het liefst een simpele, maar dat zal het wel nooit zijn.

Kast is overigens een Coolermaster Cenurion 5.

[ Voor 5% gewijzigd door TMC op 20-10-2005 23:09 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zoek eens op 'stille PC' erg actueel. In elastiek hangen is een van de oplossingen.

ARME AOW’er

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
TMC schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:09:

De harde schijf is niet vastgeschroefd, maar dat maakt dus ook niks uit. :o
Het is niet voor niets mogelijk om die dingen vast te schroeven :? . Lijkt me ook beter voor de schijf als hij vastgeschroefd zit...

If I can't fix it, it ain't broken.

• TMC
Borizz schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:16:
[...]

Het is niet voor niets mogelijk om die dingen vast te schroeven :? . Lijkt me ook beter voor de schijf als hij vastgeschroefd zit...
Ik heb ze niet vastgeschroefd omdat ik dacht dat dat misschien de trilling veroorzaakte.
Guardian Angel schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:12:
Zoek eens op 'stille PC' erg actueel. In elastiek hangen is een van de oplossingen.
Ja zoiets las ik ook al, zou alleen niet weten waar ik elastiekjes zou moeten bevestigen. 8)7 Heeft iemand een foto van een 'elastisch' bracket? 8)

[ Voor 35% gewijzigd door TMC op 20-10-2005 23:18 ]

Verwijderd

TMC schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:17:
[...]
Ik heb ze niet vastgeschroefd omdat ik dacht dat dat misschien de trilling veroorzaakte.
[...]
Zat 'ie in het begin nou wel of niet vastgeschroefd? Zo niet, schroef 'm dan maar eens vast, want losse onderdelen gaan trillen in je kast!

• TMC
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:20:
[...]

Zat 'ie in het begin nou wel of niet vastgeschroefd? Zo niet, schroef 'm dan maar eens vast, want losse onderdelen gaan trillen in je kast!
In het begin wel (aan beide kanten). Maar het maakte totaal geen verschil. Harde schijf in een andere bracket plaatsen maakte ook niks uit.

[ Voor 11% gewijzigd door TMC op 20-10-2005 23:23 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:11
In theorie... als hij lost ligt gaat hij trillen. Schroef je hem vast heeft hij geen ruimte meer om te trillen.

Die theorie klopt alleen niet echt met het feit dat het geluid stopt als je je voeten op de kast legt... :P Alhoewel, het kan zijn dat je alleen de trillingen hoort die je schijf nu aan de kast doorgeeft.

Ophangen met elastiek kan, er zijn ook professionelere oplossingen voor, zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68901/full.jpg

Als je denkt dat verzwaren helpt: je zou ook wat loodbitumen matjes rond je hdd brackets kunnen gaan plakken, zijn ook redelijk zwaar.

Iig, mijn persoonlijke ervaring zegt: Vastschroeven. Als ik in mijn Coolermaster Stacker mijn schijven niet wil horen moet ik de hdd's en de brackets juist zo strak mogelijk vastdraaien... (niet te strak :+)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TMC
XanderH schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:21:
In theorie... als hij lost ligt gaat hij trillen. Schroef je hem vast heeft hij geen ruimte meer om te trillen.

Die theorie klopt alleen niet echt met het feit dat het geluid stopt als je je voeten op de kast legt... :P Alhoewel, het kan zijn dat je alleen de trillingen hoort die je schijf nu aan de kast doorgeeft.

Ophangen met elastiek kan, er zijn ook professionelere oplossingen voor, zoiets:

[afbeelding]

Als je denkt dat verzwaren helpt: je zou ook wat loodbitumen matjes rond je hdd brackets kunnen gaan plakken, zijn ook redelijk zwaar.

Iig, mijn persoonlijke ervaring zegt: Vastschroeven. Als ik in mijn Coolermaster Stacker mijn schijven niet wil horen moet ik de hdd's en de brackets juist zo strak mogelijk vastdraaien... (niet te strak :+)
Als je ze vastschroeft trilt het door in je hele kast natuurlijk. Tenminste, in dit geval. Hij is overigens net vast geschroefd.

Verwijderd

Maakt 'ie geen contact met een ander apparaat, of met de kast zelf (of een onderdeel daarvan)? Op het moment dat je schijf gaat spinnen, geeft 'ie trillingen door aan hetgeen 'ie contact mee maakt en dat veroorzaakt lawaai.

• TMC
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:25:
Maakt 'ie geen contact met een ander apparaat, of met de kast zelf (of een onderdeel daarvan)? Op het moment dat je schijf gaat spinnen, geeft 'ie trillingen door aan hetgeen 'ie contact mee maakt en dat veroorzaakt lawaai.
Nee, alleen contact met de kast.

• Xander
TMC schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:24:
[...]
Als je ze vastschroeft trilt het door in je hele kast natuurlijk. Tenminste, in dit geval. Hij is overigens net vast geschroefd.
Tja ligt een beetje aan de bouw van je kast. Als ik hem fatsoenlijk vastzet wordt ie op zijn plek gehouden en krijgt hij geen kans om te trillen.

Tuurlijk, los ophangen met rubbers ofzo gaat ook geluid tegen. Maar los metaal <> metaal contact zou ik niet aan beginnen.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-02 17:14

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Als het kan, zou je ook kunnen overwegen om tussen de kast en je bracket rubber ringetjes te drukken, heb je wel je aarding en en vastgezet, maar nemen de rubbertjes een gedeelte van de trilling weg

Waarom? Omdat het kan!!

• Xander
Lolhozer schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:30:
Als het kan, zou je ook kunnen overwegen om tussen de kast en je bracket rubber ringetjes te drukken, heb je wel je aarding en en vastgezet, maar nemen de rubbertjes een gedeelte van de trilling weg
Ik mis even waarom rubber ringetjes "wel aarding hebben"?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:21

breinonline

Are you afraid to be known?

XanderH schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:35:
[...]
Ik mis even waarom rubber ringetjes "wel aarding hebben"?
Waarschijnlijk bedoelt hij een rubber ringetje om de schroef, tussen de hdd en de kast. In dat geval blijft de schroef dus in verbinding met de kast om de boel zo te aarden :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-02 17:14

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

breinonline schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 06:53:
[...]

Waarschijnlijk bedoelt hij een rubber ringetje om de schroef, tussen de hdd en de kast. In dat geval blijft de schroef dus in verbinding met de kast om de boel zo te aarden :)
Kijk, dat bedoel ik dus. 8)

Waarom? Omdat het kan!!

Pagina: 1