Toon posts:

nieuw low budget game systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan een nieuw systeem aan te schaffen waarop ik voornamelijk wil gamen.

spellen als battlefield2 of fear, niet alle configuraties hoeven optimaal te staan, en dat word ook onmogelijk vanwege mijn budget. Mijn budget licht rond de 800 euro, maar monitor, muis, toetsenbord heb ik al. het gaat mij echt om het systeem zelf en geen randapparatuur, dus bijvoorbeeld mooie (maar dure) kasten of andere onzin hoef ik niet. ik heb dit op het oog,

1 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) Hardware Concurrent € 89,-

1 AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 5... Beste Aankoop € 146,85

1 Asus Radeon X800 XL 256MB DDR (PCI-e, 2x DV... Cool-prices.nl € 253,95

1 Lite-On 16x48x, LTD-166S (Zwart) Beste Aankoop € 17,10

1 MSI K8N Neo4-F, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN,... Rax Nederland € 85,27

1 Mtek Miditower T3 (ATX, 400W, Zilver/Zwart, LCD) Megawebshop.nl € 61,99

1 NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart) Megawebshop.nl € 37,50

1 Seagate Barracuda 7200.7, 160GB (7200rpm,... Alternate Computerversand Nederland € 69,-

totaalprijs: € 760,26

is hier iets fouts aan of denk je dat er dingen vanafkunnen, breek al je commentaar en andere alternatieven maar los, houdt wel rekening met het budget.

mijn huidige pc is het noemen niet meer waard, of je moet het feit dat het een pentium 2 betreft nog zien te overleven.

alvast bedankt.
--

Hidde

Verwijderd

Is het niet goedkoper om alles bij één winkel te bestellen? Dat bespaard weer een hoop verzendkosten:)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Op zich geen verkeerd systeem hoor :)
Alleen wat voor een voeding zit erin :? Zorg wel dat je een A-merk neemt, en niet een Sweex of een Q-tek :)

Misschien zou je kunnen kijken voor een 6800GT, die kunnen nog wel eens beter presteren :)
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:40:
Is het niet goedkoper om alles bij één winkel te bestellen? Dat bespaard weer een hoop verzendkosten:)
d:)b heel slim!

[ Voor 33% gewijzigd door Outerspace op 20-10-2005 22:41 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Heb je met verzendkosten rekening gehouden met je prijzen? Want je besteld bij wel erg veel verschillende (web)shops. Zo ja denk ik dat daar nog wat op bespaard kan worden.

edit: moet sneller lezen en typen zie ik alweer...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 22:42 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Je voeding....

Daar zit volgens mij al een probleem, want nforce 4 moederborden hebben echt wel dus ATX2.0 voedingen nodig. En de mysterie voeding in de kast... is dat een ATX2.0? Is dat een 24pins versie?

voor de rest... een goed systeem! Goedkoop ja, maar op zich niets mis mee!

There is no place like ::1

Verwijderd

Bij alternate heb je een 3200 Venice voor ''maar'' 139 euro!! lijkt me beter dan wat jij hebt gekozen.

En een X800Pro voor 200, presteerd idd iets minder dan een XL maar wel 50 euro goedkoper! anders zou je ook voor een LE gaan voor 129 euro en die gaan unlocken!!

Anders een X850Pro voor 229 :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 22:47 . Reden: Verkeerd gelezen gaat om PCE niet AGP!! ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties tot nu toe, ik heb even gekeken waar ik het goedkoopst uitkom als ik alles bij 1 winkel bestel, en dat blijkt 1 of 2 euro's te schelen, maar alle kleine beetjes helpen nietwaar?

de totaalprijs van dit systeem is bijna precies 800 euro

is die 3200+ venice ook een boxed uitvoering? want dat vind ik weer een zorg minder voor een koeling, of is het beter om een aparte processorkoeling te kopen ipv een boxed processor?

en presteert de X850Pro (128/256?) beter dan 800 XL of is dit alleen voor een beter resterend budget

edit: ik heb ook maar besloten een goedkope kast te kopen met daarbij een goede voeding van ca. 380W voeding

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 22:55 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 18:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:53:
is die 3200+ venice ook een boxed uitvoering? want dat vind ik weer een zorg minder voor een koeling, of is het beter om een aparte processorkoeling te kopen ipv een boxed processor?
In het kader van de garantie en de kosten is het handiger om "boxed" te kopen, aangezien er meer garantie zit op een boxed processor. Zeker als je niet gaat overklokken, en er een goede airflow in de kast zit is deze koeler ruim voldoende

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
update:

512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) € 88,95

AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, Boxed)€ 146,50

Antec Solution SLK3000B (ATX, Geen PSU, Zwart)€ 38,95

Antec TruePower 2.0 TP-II 380, 380W (ATX12V 2.0) € 66,64

Gecube Radeon X850 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, DVI), GC-X850PRO-TD € 229,-

Lite-On 16x48x, LTD-166S (Zwart) € 17,10 € 17,10

MSI K8N Neo4-F, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID) € 85,27

NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart) € 37,50 € 37,50

Seagate Barracuda 7200.7, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB) € 69,-

Totaal € € 779,31

+ verzendkosten: € 824,- (of iets hieronder, het voordeligste bedrag moet ik nog even uitzoeken)

opmerkingen/aanvullingen? of andere dingen waarop ik misschien kan besparen zonder belangrijke dingen te missen?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:53:
bedankt voor alle reacties tot nu toe, ik heb even gekeken waar ik het goedkoopst uitkom als ik alles bij 1 winkel bestel, en dat blijkt 1 of 2 euro's te schelen, maar alle kleine beetjes helpen nietwaar?

de totaalprijs van dit systeem is bijna precies 800 euro

edit: ik heb ook maar besloten een goedkope kast te kopen met daarbij een goede voeding van ca. 380W voeding
Op zich hoef je niet de zwaarste voeding te hebben. Zolang het maar ATX2.0 is in verband met voltlijnen. 380 is .. genoeg voor je huidige opzet!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

je voeding kan wel 20'tientjes goedkoper, ik heb zelf een hele mooie tagan voeding en die is goedkoper maar zeker net zo goed.

http://specs.tweak.to/16495

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Goede voeding: Coolermaster Extreme Power 430 http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TN4M21&

Eventueel deze als het iets goedkoper moet:

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TN3M03&

Is gewoon goed. Heb je meer dan genoeg aan.

[ Voor 42% gewijzigd door Banshee op 21-10-2005 00:23 ]

Verwijderd

koop een amd 3200+ niet boxed kost 133euro pricewacht en voor 20euro heb je cooler erbij

Verwijderd

Waarom 2 cd/dvd drives? Scheelt je weer 17,10 euro.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:29:
Waarom 2 cd/dvd drives? Scheelt je weer 17,10 euro.
Wat dacht je van dvd -> dvd branden. Scheelt weer overkopieeren naar de harde schijf :)
Maar die 380 watt voeding is inderdaad wel genoeg voor dit systeem.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Outerspace schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:25:
[...]

Wat dacht je van dvd -> dvd branden. Scheelt weer overkopieeren naar de harde schijf :)
Maar die 380 watt voeding is inderdaad wel genoeg voor dit systeem.
on-the-fly dvd branden is langer niet zo handig/veilig als eerst op de hdd backuppen,
een vetvlek op je dvd kan al een mislukte dvd betekeken, wat helemaal niet nodig is.
en ook zul je zien dat een dvdspeler het soms dan maar net kan bijbenen en het buffer van je brander heen en weer schommeld, dit zie je weer terug in de kwaliteit van je dvd!
een onregelmatige snelheid van branden kan kleurverschillen geven op het dvdoppervlak.

en als je een orgineel copieert met beveiliging, dan maakt dvd decrypter daar een image van, die je later weer kan branden ermee. en als je een dvdshrink rip maakt zit je met hetzelfde princiepe.

ik vind een dvd-rom dus echt niet nodig :p

Verwijderd

Topicstarter
Product Prijs Subtotaal

512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) € 88,95

AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB) € 133,-

Antec Solution SLK3000B (ATX, Geen PSU, Zwart) € 38,95

Asus Radeon X800 XL 256MB DDR (PCI-e, 2x DVI, ViVo), AX800XL/2DTV € 253,95

Chieftec GPS-400AA-101A, 400W (ATX12V 2.0) € 44,25

MSI K8N Neo4-F, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID) € 85,27

NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart) € 37,50

Seagate Barracuda 7200.7, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB) € 69,-

Zalman CNPS7000B-AlCu (Socket A/478/754/939/940) € 20,-

Totaal € 770,87

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 09:44 ]

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Dit zit er zeeer netjes uit Arumes, hiermee kun je alle games wel spelen, mss zelfs wel voluit op een normale res. en gaat ook zeker lang mee.

Deze config voor die prijs vinnik echt niet duur, zelf zou ik er ook voor gaan ^^

Verwijderd

je zou nog een Geforce 6800GT in overweging kunnen nemen eff vergelijken die 2

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een vraag, en dat is de videokaart. het beste zou namelijk een videokaart met ongeveer dezelfde prestaties/kosten maar dan met een dvi en een vga uitgang, ik heb namelijk nog een crt beeldscherm staan die nog niet aan vervanging toe is. maar als ik later een nieuw (tft) beeldscherm wil kopen dan is een dvi uitgang toch wel mooi meegenomen.

of zou het handiger zijn een verloopstukje bij deze kaart te kopen?

• blax
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:18
swampy schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:42:
Je voeding....

Daar zit volgens mij al een probleem, want nforce 4 moederborden hebben echt wel dus ATX2.0 voedingen nodig. En de mysterie voeding in de kast... is dat een ATX2.0? Is dat een 24pins versie?

voor de rest... een goed systeem! Goedkoop ja, maar op zich niets mis mee!
Hoe kom je hier bij, heb laatst zo'n pc voor iemand inelkaar gezet maar zonder atx2.0 (gewoon 20 pins in plaats van 24 pins) Deze gaat prima in die 24 pins aansluiting er blijven wel 4 pins leeg. Maar het systeem draait en stabiel.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:55:
ik heb nog een vraag, en dat is de videokaart. het beste zou namelijk een videokaart met ongeveer dezelfde prestaties/kosten maar dan met een dvi en een vga uitgang, ik heb namelijk nog een crt beeldscherm staan die nog niet aan vervanging toe is. maar als ik later een nieuw (tft) beeldscherm wil kopen dan is een dvi uitgang toch wel mooi meegenomen.

of zou het handiger zijn een verloopstukje bij deze kaart te kopen?
alle kaarten in jou prijsklasse zijn voorzien van dvi uitgang, sterker nog de budget kaarten hebben het ook al (bijna) allemaal

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

blax schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:03:
[...]

Hoe kom je hier bij, heb laatst zo'n pc voor iemand inelkaar gezet maar zonder atx2.0 (gewoon 20 pins in plaats van 24 pins) Deze gaat prima in die 24 pins aansluiting er blijven wel 4 pins leeg. Maar het systeem draait en stabiel.
Ik heb het juist andersom. Ik heb een 24 pins ATX stekker (blijkbaar 2.0 volgens mensen hierboven), en die na het vergelijken van alle kleuren van de draadjes in een 20 pins mobo-stekker gestopt. Dat werkt ook prima.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:17
Mag ik een paar dingen voorstellen?

Ga eerst voor maar 512MB geheugen dan kun je dat geld wat je overhoudt in een betere processor stoppen.

Koop niet meteen een high-end videokaart aangezien zo ongeveer elke 6 maanden een nieuwe serie uitkomt. Liever een snellere processor want die gaan toch langer mee (mijn P4 2,26GHz van 3 jaar is zelfs nog voldoende voor de nieuwste spellen die veeleisend zijn.).

Op een kast, voeding, videokaart en geheugen kun je aardig wat besparen als je tweedehands koopt. Met het geld wat je uitbespaart zou je een veel krachtigere processor kunnen kopen waardoor de pc langer meegaat.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Die videokaart heeft een DVI + D-sub + video uitgang. Bij je kaart krijg je 2 verloopstukjes om van de DVI D-sub te maken.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

Is idd. een vrij nette config. Misschien is een complete (fatsoenlijke) kast met voeding nemen wat goedkoper?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

blax schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:03:
[...]

Het is mogelijk dat het systeem stabiel draait ja... maar de 4 extra pinnen zijn er juist voor om de Processor zijn eigen lijntje stroom aan te bieden, die dus los staat van de rest... het kan wel zonder... tuurlijk. Maar mogelijk kan het problemen opleveren!

Verwijderd

Topicstarter
een 3200+ processor vind ik voorlopig goed genoeg, ook wil ik voor spellen als fear 1024 mb ram hebben omdat ik uit ervaring bij vrienden en uit reviews lees dat het voor fear, en ook voor andere programma's en spellen toch vershil maakt.

de videokaart wil ik het liefst niet op besparen aangezien ik er veel gebruik van wil maken met gamen en videobewerken.

de kast en voeding is nog niet definitief en hangen waarschijnlijk van de winkel waar ik de rest koop af. De kast maakt mij helemaal niet veel uit, en de voeding moet stabiel zijn en dit systeem draaiende houden.

bij de voeding staat dat deze 20/24 pins is, wat houdt dit eigenlijk in?

ik heb trouwens nog een oude kast staan, het maakt me niks uit hoe hij eruitziet, als hij maar een knop aan de voorkant heeft om het aan en uit te schakelen. maar dat is al een vrij oude kast van 4 jaar geleden als ik het goed heb, zou dit mogelijk zijn om te gebruiken voor dit systeem, of past meoderbord er niet in of is dit gewoon slecht van airflow?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 16:51 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:27:
een 3200+ processor vind ik voorlopig goed genoeg, ook wil ik voor spellen als fear 1024 mb ram hebben omdat ik uit ervaring bij vrienden en uit reviews lees dat het voor fear, en ook voor andere programma's en spellen toch vershil maakt.

de videokaart wil ik het liefst niet op besparen aangezien ik er veel gebruik van wil maken met gamen en videobewerken.

de kast en voeding is nog niet definitief en hangen waarschijnlijk van de winkel waar ik de rest koop af. De kast maakt mij helemaal niet veel uit, en de voeding moet stabiel zijn en dit systeem draaiende houden.

bij de voeding staat dat deze 20/24 pins is, wat houdt dit eigenlijk in?
Mmm dat is dan een "detachable" 4 pin, kan dus wel als 24 pins als 20 pins functioneren!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog 1 laatste vraag, over de vidkaart.. ik zou natuurlijk ipv de x800 xl 256 mb een x700 pro 256 mb kunnen nemen, of is dit niet genoeg voor wat ik ermee van plan ben? gamen (fear. battlefield2, videomonteren)

is dit een goede keuze, of liggen de prestaties van deze kaart te laag..

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
x800 XL is zeer goede kaart. Denk dat je toch wel een stap achteruit maakt met de x700...

en verder is het HEEL slim om bij 1 winkel te bestellen, vanwege garantie etc, je kunt even vragen of alles op elkaar past ofzo, kun je ze er ook op vastpinnen als je toevallig wat verkeerds gekocht hebt.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

ik zou zeker voor een x800 gaan, de stap terug naar de x700 is echt groot. probeer anders een x800 gto² te scoren?

http://specs.tweak.to/16495

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

HeefStan schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:52:
ik zou zeker voor een x800 gaan, de stap terug naar de x700 is echt groot. probeer anders een x800 gto² te scoren?
Mijn idee ook, een "langzame" X800 heeft veel meer potentie van een x700. Zolang je maar geen X800VE ( 4 pijplijnen ) koopt..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een beetje lopen kijken of ik misschien ipv een nieuw systeem een 2ehands systeem kon kopen omdat het budget toch een grote rol speelt, ik heb nu een systeem van rond de 300 euro gevonden (<10 km van me vandaan, dus dat scheelt ook weer) met deze specs:

Processor: AMD Athlon 64 3200+ Clocksnelheid 2300MHz
Moederbord: MSI K8T Neo FIS2R
RAM Geheugen: 1024MB PC3200 400MHz Corsair
Videokaart: Ati Radeon 9800PRO 128MB
Hardeschrijf: 80GB Maxtor S-ATA 7200RPM 8MB Cache
PowerSuply: 400W
DVD Speler: Aopen Charmelion/16x Dvd,48x CD-ROM
O.S: Windows XP Professional met Service pack 2(Word helemaal Schoon geformateerd en geinstaleerd.)
NEC 17" monitor
Compaq toetsenbord en een optische muis van Logitec met een Steel gaming muispad.
logitec boxen met Subwoover.

het is geen heel gedetailleerde beschrijving van de producten, maar is dit de moeite waard, of zal ik toch echt voor een pci-e moederbord+vidkaart gaan? omdat ik er toch meer mee wil gamen.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
- sorry voor doublepost -

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 17:57 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tja 2e hands ziet er best aardig uit maar het is jouw keuze.

als je overgens voor een nieuw systeem gaat, bij alternate hebben ze voor 270 euro een X800XT die is ruim beter dan een X800XL en maar 20 euro duurder, aanrader!

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Topicstarter
is dit 2ehandsje later misschien up te graden met moederbord en videokaart (gezien agp/pci-e) of is dit af te raden omdat ik dan ook weer nieuwe processor en misschien geheugen moet kopen vanwege socket en niet passende dingen?

als ik eruit ben koop k hopelijk dit weekend of de week daarna dit 2ehandsje, maar misschien spaar ik nog even door voor nieuw systeempje.

Verwijderd

Topicstarter
als ik deze 2e hands computer koop is het misschien handig om aan de toekomst (upgraden) te denken, is het dan handig om deze pc (voordelig) te kopen (met AGP slot) en later moederbord+videokaart+misschien nieuwe processor? of zou het handig er zijn dat ik nu nog even doorspaar en een heel nieuw systeem aanschaf.

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
is deze 2ehands pc 300 euro waard? hij is een halfjaar oud

de verkoper ervan beweert alle spellen van tegenwoordig nog mooi en vlot te kunnen draaien. zou dit kloppen?
of zal ik doorsparen voor een nieuwe pc (en dan nog minstens 500 euro moeten bijverdienen dus.)

alvast bedankt _/-\o_

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 09:30

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

alleen die 9800 pro is krap zat. reviews zoeken kan je zelf ook wel toch? Had je zelf geweten hoe snel alles was, en dan kan je zelf afwegen of het 2ehandse+ lagere prijs opweegt tegen de mogelijke problemen en de kortere garantie periode. Ieders situatie is net iets anders dus vaak zit er nog wel een addertje onder het gras om niet voor zo'n 2e handsje te gaan. in dit geval imho videokaart (en tekort PCI-Express slot voor uitbreiding)

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Verwijderd

dit mobo lijkt mij beter... heeft ook nforce 4 ultra...

asus a8n-deluxe

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
NitroX infinity schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:43:
Ga eerst voor maar 512MB geheugen dan kun je dat geld wat je overhoudt in een betere processor stoppen.
Ik denk van niet, ik heb een oude celly 2.4(@3200mhz )en ook daar merk ik heel duidelijk het verchil tussen 256mb 512mb 768mb of 1280mb (allemaal geprobeerd). Ik denk dat je het verschil tussen meer/minder geheugen eerder merkt dan een betere/slechtere cpu.

Het 2e hands verhaal moet ik je wel gelijk in geven.
Een kast, videokaart, geheugen of cpu kan je zeker 2e hands (www.marktplaats.nl) kopen, harddisk zou ik niet doen, ivm slijtage omdat er toch veel bewegende onderdelen in zitten.

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik vind de prijs van die 2e hands nogal laag. Weet je zeker dat die persoon te vertrouwen is?
Is er niet iets mee? Gestolen, half kapot, moet je vooruit betalen?

toets al die artikelen maar in de pricewatch in (nieuw-prijzen): Je komt ver boven de 300 euro uit.
Nee, hoe meer ik over denk: Het riekt naar gestolen spullen of een poging om je van je geld af te helpen (jij stort geld en ontvangt geen pc)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Quacka schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:06:
Ik vind de prijs van die 2e hands nogal laag. Weet je zeker dat die persoon te vertrouwen is?
Is er niet iets mee? Gestolen, half kapot, moet je vooruit betalen?

toets al die artikelen maar in de pricewatch in (nieuw-prijzen): Je komt ver boven de 300 euro uit.
Nee, hoe meer ik over denk: Het riekt naar gestolen spullen of een poging om je van je geld af te helpen (jij stort geld en ontvangt geen pc)
Kijk even of de verkoper in Nigeria woont, nee: dan is er niks aan de hand ja: is oplichterij :Y)

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:18:
ik heb een beetje lopen kijken of ik misschien ipv een nieuw systeem een 2ehands systeem kon kopen omdat het budget toch een grote rol speelt, ik heb nu een systeem van rond de 300 euro gevonden (<10 km van me vandaan, dus dat scheelt ook weer) met deze specs:

Processor: AMD Athlon 64 3200+ Clocksnelheid 2300MHz
Moederbord: MSI K8T Neo FIS2R
RAM Geheugen: 1024MB PC3200 400MHz Corsair
Videokaart: Ati Radeon 9800PRO 128MB
Hardeschrijf: 80GB Maxtor S-ATA 7200RPM 8MB Cache
PowerSuply: 400W
DVD Speler: Aopen Charmelion/16x Dvd,48x CD-ROM
O.S: Windows XP Professional met Service pack 2(Word helemaal Schoon geformateerd en geinstaleerd.)
NEC 17" monitor
Compaq toetsenbord en een optische muis van Logitec met een Steel gaming muispad.
logitec boxen met Subwoover.

het is geen heel gedetailleerde beschrijving van de producten, maar is dit de moeite waard, of zal ik toch echt voor een pci-e moederbord+vidkaart gaan? omdat ik er toch meer mee wil gamen.
1 1GB PC3200 DDR, CL3 (Corsair, VS1GB400C3) € 109,-
1 AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 5.. € 135,50
1 ATi Radeon 9800 Pro 128MB (AGP) Wintelco € 108,40
1 Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, S... € 54,80
1 MSI K8T Neo2-F, K8T800Pro (Sound, LAN, SATA) € 69,85
1 NEC MultiSync FE770 17" Hardware Discount € 172,49
Totaal € 650,04

En dan nog boxen, kast, voeding, muis, muismat erbij... En ik heb de goedkoopste nec crt-monitor gekozen.

Hier klopt iets niet.

Verwijderd

Topicstarter
tja, ik weet ook niet hoe het zit, gelukkig woont hij niet meer dan 10 km bij me vandaan dus kan ik even langsfietsen hoe het zit,

hij verkoopt pc ivm 'nieuwe hobby' genaamd scooters, daarom wil hij van zijn pc af, de pc heeft geen vraagprijs, maar het hoogste bod is 250 euro, dus met met een beetje geluk kom ik er met 300 euro vanaf, na een fixe pc-controle.

dat nieuwprijs 650 euro is kan wel kloppen (sterker nog, het klopt) maarja, het is 2ehands, en dan vliegen de prijzen al snel naar beneden. ik ga er gewoon even langs, nog tips waar ik op moet letten? (geen idee waar ik dingen van pc-mishandeling en andere ongewenste pc-intimiteiten als overclocken aan kan herkennen)

edit: als je hier de prijzen nakijkt kom je toch wat lager uit dan 650:

Het grote "is dit nog wat waard"-topic deel 15, XV, E, 1111

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 20:50 ]

• Quacka
voor een videokaart is dat vrij simpel: strepen en dergelijke: zie je vooral ook in spellen.

Voor de rest zou ik het niet zo weten. Maar mocht alles in goede staat zijn maak je een goede deal.
Eventueel een betere videokaart erin en de pc kan een behoorlijk tijdje mee.
Zolang je maar niet van te voren gaat betalen...

Verwijderd

Topicstarter
ik ga gewoon contant betalen, omdat hij nog geen 10 km bij me vandaan woont. daarom is het makkelijk controleren en daarna beslissen en meenemen.

edit: verder nog mensen tips voor het controleren?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 14:30 ]

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:30:
ik ga gewoon contant betalen, omdat hij nog geen 10 km bij me vandaan woont. daarom is het makkelijk controleren en daarna beslissen en meenemen.

edit: verder nog mensen tips voor het controleren?
een simpele, die je wellicht zelf wel weet: Draai het programma Everest. Dan kan je sneller zien of erin zit wat hij zegt dat erin zit.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dit is inmiddels geen topic meer waard, aangezien het inmiddels om 'een wat is dit 2e hands systeem nog waard topic' gaat :P

Ik zou die pc iig niet kopen, aangezien het qua upgrade mogelijkheden toch minder wordt, zie vooral de AGP kaart, maar goed dat is een (bewuste) afweging.

Voor de rest heeft dit niks meer met originele (niet al te beste) topicstart te maken en gaat dit topic dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.