Toon posts:

[DVDRW] Acer Notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Acer Notebook een travelmate 4001 lmi
Ik had eerst al een probleem bij het branden.

Maar nu is de brander kapot gegaan Hij wil haast niks meer doen.
Ik wil kijken als hij vervangen kan worden

Heeft iemand een idee waar je zo iets kan kopen?
En hoe duur ze zijn?
Of kan ik dan beter met een externe HD werken , want heb ook een pc met dvdbrander.

Groetend,

Michael

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het vervangen van een optical in een acer Travelmate 4000 serie is heel makkelijk. Als je het keyboardje eruit klikt en dan het schroefje van de optical losschroeft haal je je drive er zo uit. Dan alleen de plastic casing omschroeven en klaar.
zo heb ik mijn DVDRW vervangen voor een CDRW, heeft me nog geen 10 minuten gekost :P./

Verwijderd

Topicstarter
Keyboard eruit klikken hoe kan je dit doen?
en weet je misschien een goed merk voor een nieuwe dvd-+rw en waar ik hem kan kopen

iig bedankt voor de info hoe het moet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:22:
Keyboard eruit klikken hoe kan je dit doen?
en weet je misschien een goed merk voor een nieuwe dvd-+rw en waar ik hem kan kopen

iig bedankt voor de info hoe het moet
Er zitten 3 schroeven achterop waarmee je het bovenste stuk van je casing kan losmaken. Dan heb je je keyboard er zo uit en kun je bij de drive komen.

voor wat betreft de DVDdrive: pricewatch: NEC ND-6500 8x (Dual-Layer, Slimline)
ik weet niet in hoeverre de NEC voor notebooks anders/slechter is dan de populaire 35xx serie, maar dat zijn echt prima fikkers.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb de cd-rw/dvd-rom combo drive gewoon uit mijn Acer gehaald (ander type, bij mij was het gewoon een kwestie van palletje overhalen) en gebruik nu een externe LG GSA-5163D als dvd-brander. Als je een USB 2.0 of firewire aansluiting hebt, is dat wellicht een optie. Kostte me indertijd ca. 100 euro. Met goede media (Verbatim, Taiyo Yuden) is dit een perfecte brander die bovendien alle mediatypes (+/-/RAM) aankan..

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor de info!!

Ik heb zelf een NEC 1300 in me pc zitten en ik ben er tevreden over, heb in de laptop een Pioneer zitten en er waren ook geen firmwareupdates voor.
Dus denk dat het de aanschaf voor de NEC word

Ik zag bij een leverancier dat het kan wezen dat hij niet gaat passen, dus ik denk dat ik daar dan heen moet rijden om het zeker te weten en de oude mee te nemen

Groeten,

Michael

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 15:41 ]

Pagina: 1