1 Netwerk printer of eigen printer bij werkstation

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik moet op het werk een keuze maken voor printer(s). Ik sta te twijfelen tussen 1 snelle printer voor een hele afdeling en de mogelijkheid dat iedere werknemer een oudere/tragere printer op het bureau heeft staan. Maar wat zijn nou voor en nadelen van deze keuzes. Kan iemand mij hierover meer vertellen???

Bas

Tjielp... een vogel.

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 10:34
Als jullie op 't werk al 'n netwerk hebben liggen zou ik zeker 'n mooie grote printer kiezen voor de hele afdeling dan per werkplaats eentje. Grotere printers hebben meestal ook veel betere afdrukkwaliteit en ik denk dat je goedkoper uit bent. 1 printer is makkelijker te onderhouden dan 20

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Inderdaad altijd kiezen voor een netwerk printer veeeel sneller en mooier,en op termijn ook veeeel goedkoper.

Greetz jur.

• FatalError
  • Laatst online: 02-04 10:28
Als die ene printer dan uitvalt heb je problemen.
Ik zou zelf ook voor een grote printer gaan, maar ook een goedkopere kleine printer erbij zetten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Het grote nadeel is dat mensen geen zin hebben om naar de printer te lopen. Lekker lui dus. Ik ben zelf ook voor 1 netwerk printer (HP laserjet 4500N), maar ik zoek dus nog goede argumenten.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ruimtegebrek?
Ik moet er niet aan denken dat hier iedereen een eigen printer op het bureau heeft staan.
Het argument dat de mensen een eigen printer willen omdat ze anders een eindje moeten lopen is natuurlijk te belachelijk voor woorden: hebben ze ook een prive-koffieautomaat op het bureau staan.

Printeruitval: een beetje capabele netwerkprinter (bijv. HP8000-serie) heeft een veel hogere betrouwbaarheid dan een eenvoudig modelletje.

Houdoe

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Geld en ruimte, dat is al twee.

Bas

Tjielp... een vogel.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:26
Ik zou een 1 grote gaan met eventueel een kleinere als backup, waarom?
1. 1 printer waarin maar een type tonercartrige past, dus kan je in groot volume inkopen = goedkoper.
2. alle computers kunnen het zelfde worden geconfigureerd (drivers).
3. volgens de arbo-dienst is beter om af en toe te lopen.
4. Bij grote printer heb je vaak de mogelijkheid om remote control te installeren.
5. Snelheid en kwaliteit afdruk.
6. Sociale contacten, zet de koffie-automaat en printer naast elkaar.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-03 17:17

The-Force

Mashup MasterKing

Het hangt er helemaal van af hoe de werkplek is vind ik. Bv, hoeveel mensen er op moeten printen, hoeveel prints per dag en of er info wordt geprint die niet iedereen mag lezen. In dat laatste geval is het natuurlijk wel gezellig om hem bij het koffie apparaat te zetten, maar niet erg handig.
Zelf heb ik voor 1 grote netwerkprinter gekozen, een Xerox Docuprint. Is eigenlijk een copieer apparaat met printserver erbij.
Daar komen de grote documenten terecht en alle kleuren printjes.
Daarnaast hebben we hier veel HP Laserjet 4 staan. Heb er netwerkmodules ingezet en per 3 mensen is er nu 1 HP LJ4 printer (er zitten hier 2 a 3 mensen op 1 kamer) Verder is het mogelijk om op elke netwerk printer in het gebouw te printen dus mocht er eentje uitvallen/op zijn kan je makkelijk de printer in een andere kamer gebruiken.

Ik zou in ieder geval niet iedereen een eigen printer geven. Dat is nergens voor nodig en meestal een typisch geval van overhead.

Kwee'nie hoe de afdeling is opgebouwd waar je nu die printer(s) voor moet aanschaffen. is wel bepaalend voor de keuze denk ik.

Dus misschien is het voor jou een optie

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Het hangt er helemaal van af hoe de werkplek is vind ik. Bv, hoeveel mensen er op moeten printen, hoeveel prints per dag en of er info wordt geprint die niet iedereen mag lezen. In dat laatste geval is het natuurlijk wel gezellig om hem bij het koffie apparaat te zetten, maar niet erg handig.
Zelf heb ik voor 1 grote netwerkprinter gekozen, een Xerox Docuprint. Is eigenlijk een copieer apparaat met printserver erbij.
Daarnaast hebben we hier veel HP Laserjet 4 staan. Heb er netwerkmodules ingezet en per 3 mensen is er nu 1 HP LJ4 printer (er zitten hier 2 a 3 mensen op 1 kamer) Verder is het mogelijk om op elke netwerk printer in het gebouw te printen dus mocht er eentje uitvallen/op zijn kan je makkelijk de printer in een andere kamer gebruiken.

Ik zou in ieder geval niet iedereen een eigen printer geven. Dat is nergens voor nodig en meestal een typisch geval van overhead.

Kwee'nie hoe de afdeling is opgebouwd waar je nu die printer(s) voor moet aanschaffen. is wel bepaalend voor de keuze denk ik.

Dus misschien is het voor jou een optie

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Het is voor ongeveer 6 a 7 mensen. Er zijn geen geheime documenten en iedereen mag het eigenlijk wel lezen. Ik denk dat het dus een grote wordt.

Bas

Tjielp... een vogel.

Pagina: 1