[redhat] ineens geen netwerk na reboot

Pagina: 1
Acties:

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 21:14

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Topicstarter
Okee ik heb een linux server op redhat draaien (weet niet de exacte specs) maar hij werkte perfect en alle instellingen staan goed in de network-scripts directory.
eth0 en 1 zijn geconfigueerd om te starten tijdens de boot.

maar tijdens de boot zie ik niet dat hij eth0 en 1 op brengt en als ik geboot ben en ifconfig eth0 up doe an staat er geen ip adres en laad hij niet de config die staat in networkscripts.

iemand een id waarom hij de config in networking-scripts niet laad

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
omdat dit niet in de startup-scripts staat :?

• Coen Rosdorff
  • Niet online
ifconfig kijkt niet naar de config scripts. ifconfig is alleen maar de tool om de instellingen uit te voeren.

Als het goed is werkt het met 'ifup ethX' wel. ifup is namelijk wel de tool om de settings uit je config files te verwerken.

• knutsel smurf
  • Laatst online: 03-02 21:14

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Topicstarter
Ik ben er achter er was hier een stomme doos (en ja het was echt een vrouw) die heeft alle inhoud van de startup links verwijderd wat er voor zorgde dat er geen enkel netwerk script meer werd gestart sterker nog alle andere scripts startte ook niet meer.

• zomertje
  • Laatst online: 09-02 23:25

zomertje

Barisax knorretje

Houden we het wel een beetje aardig tov het vrouwelijke deel van de GoT bevolking? :P

En waarom heeft iemand hier rechten voor als hij/zij niet weet waar ze mee bezig is?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
* weijl vindt zomertje tof \o/

vraag me het zelfde af als ^, iemand die niet weet waar die mee bezig is heeft geen root access nodig.
dat vernachelt alleen maar je systeem, of het nu man of vrouw is.
Pagina: 1