Sony TV valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:49
Ik weet niet of dit het juiste forum is, maar ik heb een probleem met mijn Sony TV. Ik heb een Sony kv-29c5d, dit is een 29" CRT televisie met een 4:3 beeldbuis. Met enige regelmaat valt deze tv uit. Het standby lampje gaat daarna knipperen. Voordat dit gebeurt wordt het beeld af en toe kortstondig (fractie van een seconde) helemaal groen. Is hier iemand mee bekend?

• Roog1317
* subtiel schopje *

Is er niemand die mij met dit probleem kan helpen?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bedoel je dat je hem zelf wil gaan repareren? Ik zou hem nml gewoon naar een TV reparateur brengen, als hij dat nog waard is. Vaak kun je voor de prijs die een reparatie kost al een 2e handsje bij zo'n reparateur kopen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

klinkt als een trafoprobleem of aansturing ervan...

m'n ouders ook al een paar keer gehad met hun vorige sony tv...

• Roog1317
Ik heb er niet meer zo'n haast mee gemaakt om verder uit te zoeken wat er met m'n tv aan de hand was, maar de laatste 2 weken viel de tv na een paar minuten al uit. Dus ik heb dat ding weggebracht voor een reparatie onderzoek. Kreeg ik vandaag te horen dat de beeldbuis defect is. Ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen, in dat geval zou de tv toch helemaal niets meer moeten doen? Iemand die de analyse van de monteur kan bevestigen?

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Zeker als je wel af en toe beeld hebt lijkt het me onwaarschijnlijk dat je beeldbuis zelf defect is. Wat dacht je ervan om hem naar een ander reparatie bedrijf te brengen? Second opinion heet dat :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Roog1317
Ik was ook wel van plan om een second opinion te laten uitvoeren, maar gezien het imago van het betreffende bedrijf lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze er naast zitten. Dus vandaar dat ik benieuwd was of iemand het verhaal kan onderbouwen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Lijkt wel een Sony kwaaltje zeg. Mijn Sony TV is jaren geleden naar de schroothoop gegaan omdat ie eerst af en toe uit ging en na een tijdje helemaal niet meer aan wilde. Lampje knipperen idd en het was waarschijnlijk een hoogspanningsprobleem. M'n ouders hebben hetzelfde gehad maar bij hun was het ineens weer over. Je moet maar kijken of het je een reparatie waard is. Afhankelijk van de leeftijd is het vaak beter om een nieuwe te kopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Roog1317
Hij is een jaar of 6 oud, maar wel 29". Zo'n grote TV kost een vermogen nieuw. En hij wordt eigenlijk als slaapkamer tv gebruikt. Ben aan het kijken voor een 2de hands, is veel goedkoper dan repareren en eigenlijk de beste optie in dit geval.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Wellicht is een second opinion toch geen gek idee. Ik had een vergelijkbaar probleem en met een kleine soldeerreparatie was het opgelost. Is goedkoper dan een nieuwe :)

• Roog1317
Da's waar ja, ik heb idd sterk m'n twijfels over die 'kapotte beeldbuis'. Toch maar eerst een second opinion.

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 15:26
Mijn sony KV29?? 72cm heeft om de zoveel jaar last van van contact puntjes die geen contact meer maken, de grootste langwerpige chip is het meestal (tot nu toe altijd) de boosdoener, die word erg warm/heet vandaar die pootjes uitzetten en inkrimpen, oversolderen en hij werkt weer een jaar of 2, volgende keer plak ik er een koelblok op :P.

Het is fijn soldeer werk dus een beetje soldeerstation is zeer aan te raden.

Schassis uitbouwen en op de kop leggen en dan al de contacten over solderen van de IC (grote chip)

Mijn foutmelding was: 4 keer knipperen, pauze, 4 keer knipperen, pauze, etc etc ... (zeker weten doe ik het niet meer).

Succes :) (geen garanties natuurlijk, mijn type is iets ouder volgens mij, kan zo 123 niet het type nummer zien)
Foto v/d mijne
Afbeeldingslocatie: http://img474.imageshack.us/img474/8233/sony72cm8tn.jpg

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:30

Exirion

Gadgetfetisjist

FunkySmell schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 01:07:
Mijn sony KV29?? 72cm heeft om de zoveel jaar last van van contact puntjes die geen contact meer maken
Dat heeft mijn TV ook nog gehad voordat ie last kreeg van de fatale kwaal met de hoogspanning. Ik heb me 1 keer helemaal rot gezocht naar een probleem waardoor bepaalde functies uitvielen. Dat bleek een rottig eilandje op de print te zijn. Opnieuw solderen was de oplossing.

Mijn Sony was overigens uit 1995 en die van m'n ouders uit 1997. Die van mij heeft het maar 5 jaar uitgehouden en had destijds toch nog 1100 gulden gekost :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1