Toon posts:

[XP] Installatie windows xp pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iets oudere computer gekregen (rond 6jaar oud, ik weet geen specs). de hd bevat geen windows meer en ik wil er dus xp op plaatsen. ik heb dit dus geprobeerd en heb NTFS als file system genomen (niet snel), waneer hij daarmee klaar was ging hij de bestanden copiëren maar ik heb zeker 7 berichten gekregen heb dat hij een bestand niet kan kopiëren waar ik telkens op overslaan drukte. waneer dit klaar was starte hij dus gwn opnieuw op en starte de setup maar bij "een verasende nieuwe look" kreeg ik de melding dat er een onherstelbare fout is. ik heb alles al geformateerd met de windows cd maar na ook nog is een anders file system te nemen geeft hij de zelfde errors |:( . Wet moet ik doen? of aan wat kan dit liggen ( ik heb deze cd al gebruikt dus hij werkt zeker). GRAAG SNEL REACTIE _/-\o_

AVBD
P_B

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 21:44 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 12:34
een oude computer: dus waarschijnlijk een oude cdromspeler die minder goed gebrande cd's leest. Veel oudere cdrom spelers lezen geen rewritables en zijn kieskeurig met recordables lezen.
- je kunt installatie proberen met een nieuw gebrande recordable op lagere snelheid gebrand.
- of tijdelijk een andere cdromspeler gebruiken
Voordat je XP installeert kun je beter eerst kijken hoeveel geheugen erin zit. Minder dan 128 MB: niet doen, werkt extreem traag.

[ Voor 6% gewijzigd door paulhekje op 21-10-2005 09:19 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
De specs zijn zo te vinden, dan moet je de pc even opmaken.
Dan zie je wat voor mobo erin zit, wat voor cpu, type geheugen, harddisk.
Beetje moeite kan geen kwaad. :)
En zeker niet wanneer de harddisk misschien kapot is.

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
als je XP cd een gebrande cd is lijkt het me sterk dat we het hier te maken hebben met een legale licentie...

als het wel een orginele cd is dan kan de cd speler vies zijn... of het schijfje natuurlijk. nieuwe spelers zijn toleranter dan oude.

Verwijderd

Hmm ik heb de zelfde problemen ook gehad met de Windows XP Setup, het hoeft niet persé de optische kant te zijn...

Ik denk dat het geheugen niet mee wil werken met deze zaak, ik had ook een oudere pc en de bestanden wou die gewoon niet goed kopiëren waarop bij de "nieuwe look" een onherstelbare fout zich melde.

Ik was toch benieuwd waar het aan kon liggen en heb tests op mijn systeem laten lopen, waar ik tot conclusie ben gekomen dat mijn geheugen ( RAM welteverstaan ) niet meer goed functioneerde.

Probeer eens wat apps te draaien die je systeem testen ! En dan ff verder kijke

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

guus2 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:30:
als je XP cd een gebrande cd is lijkt het me sterk dat we het hier te maken hebben met een legale licentie...

als het wel een orginele cd is dan kan de cd speler vies zijn... of het schijfje natuurlijk. nieuwe spelers zijn toleranter dan oude.
Om dit gelijk maar even te tekkelen mijn CD's zijn duur en ik werk altijd met kopieën ,want een CD-r die dood gaat door heen en weergesmijt zal ik geen traan om laten.

Maar ontopic het klinkt alsof je HD gewoon gaar is. Schroef open die bak en kijk wat voor HD erin zit en download een tool om hem te testen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lijkt me inderdaad brakke cd of brakke HD. Dat laatste valt wel te testen met speciale tool die door elke hardeschijffabrikant wel eentje beschikbaar wordt gesteld.
Brakke cd is meestal wel te zien aan krassen ofzo. Probeer hem evt. in een ander systeem.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Orion84 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:41:
Brakke cd is meestal wel te zien aan krassen ofzo. Probeer hem evt. in een ander systeem.
Brakke cd is simpel op te lossen door alle files op de HD te copieren en vanaf de HD te instaleren. (wel met een bootdisk ofzo dan)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1