VPN Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

• wuwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
hallo,

ik heb een VPN server draaien thuis, nu wil ik met een paar kamaraden een game spelen op de VPN, we zijn allemaal via VPN connected, en 1 van ons start een lan-server, maar de game server staat niet ingame tussen Lan ook niet als je regstreeks connect op ip, dan wil ie nog neit connecten,

geforwarde porten: 1723 TCP pptp protocol
moet ik soms meer porten forwarden in mijn router? of is er iets waar ik om denken moet?

groeten wuwa

Wuwa

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:43
of is er iets waar ik om denken moet?
Jep nadenken waarom je het plaatst in PNS B)

• wuwa
wat bedoel je met PNS?

Wuwa

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
|:( |:( |:(

Dat je misschien eerst eens moet lezen voor je wat post. Je loopt toch ook niet zomaar een boerderij binnen om daar een verhaal over SM af te gaan steken ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• wuwa
uuh dit heeft toch alles te maken met servers en networking...
daar ben ik van overtuigd.

Wuwa

• StevenK
wuwa schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:18:
Maar *niet* met professioneel beheer van een professionele omgeving.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18

Rmg

lees de P in pns nog eens

• StevenK
Raz- schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:20:
[...]

lees de P in pns nog eens
Hij denkt vast dat alles wat over een professional, een netwerk of een server gaat hier thuis hoort :(

• wuwa
tiefus, zijn jullie nou een forum om mensen te helpen???
of om topics te veroordelen op hun inhoud.

ik redeneer zo:
1 ik kom op dit forum met een vraag dat over een server en netwerkprobleem gaat:
2 ik zoek de goede sectie
3 post mijn verhaal met probleem in de hoop dat ik een plossing krijg
4 vervolgens krijg ik op mn lazerus, dat dit hier niet thuis hoort... en dat jullie niet serieus willen reageren op mijn post

ZWAK!!!!

en probeerde ik ook nog vriendelijk te blijven

Wuwa

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wuwa schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:29:
Euh..

Nee? :)

Wij zijn geen helpdesk.
Misschien dat je dat even verkeerd begrepen hebt toen je de Algemene Voorwaarden en dergelijke accepteerde?

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 20-10-2005 22:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wuwa
"Professional Networking & Servers
Exotische netwerken en professionele beheerderskwesties. Voor als je méér hebt dan 'gewoon een vraag' over netwerken."

ik heb meer dan 'gewoon een vraag'
oja als je een vpn server thuis draaien hebt noem ik dat toch wel aardig professioneel.... tevens beheer ik hem. als ik nu niet goed zit.

wuwa

Wuwa

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 mompelt iets over plaat

PNS is niet bedoeld voor je thuisnetwerkje.
Wel voor corporate networks en bedrijfsomgevingen.... dat staat ook in de policy waar ik die link van postte.

Of ben je zo pro dat je niet hoeft te lezen?

Of komt het omdat je XP Pro als VPN server gebruikt? Dat Pro is niet gelijk een argument voor PNS hoor ;)

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 20-10-2005 22:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wuwa
ik draai windows 2003 server enterprise op een dual core xeon bak.
de specs bespaar ik je , deze server heeft vpn connectie met mijn werk, en is zodoende deelt ie mee aan het bedrijfs netwerk, voor de rest gaat het jullie nx aan wat ik er mee doe..
ik had gewoon een vraag en er kan antwoord op gegeven worden, of er kan moeilijk gedaan worden.... en al zon 10 posts verder zijn voordat dit onderwerp ontopic is.

Wuwa

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
de udp packets worden niet doorgestuurd over een windows vpn; wingate ondersteunde dat volgens mij wel.. maar netwerkgames zien gaat niet werken dus..

volgens mij levert een zoektocht hier ook nog wel wat info op; in ieder geval ben ik hier een tijd geleden ook mee bezig geweest en mijn advies: of ga meteen met wingate aan de slag, maar een oplossing in windows zoeken is echt onbegonnen werk.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Mag ik vragen waarom je geen gebruik maakt van hamachi..? Dit is een erg makkelijk tool voor zulke doeleinden. Kijk eens op http://www.hamachi.cc 8) Gewoon programma draaien hun joinen jou geen gezeur met poorten e.d. En het werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door MasterMike op 20-10-2005 23:10 ]

• wuwa
eindelijk mensen die mij echt willen helpen. die niet moeilijk doen, pluimpje!!!

wingate kwam mij vaag bekend voor, ill give it a shot.

dat udp packets niet verzonden worden is misschien ook wel logisch ja, want vpn is gewoon over TCP en alle data moet ook gewoon een ontvangstbevestiging krijgen. dus geen reden om UDP te gebruiken in een VPN omgeving.

Wuwa

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wuwa schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:04:
ik draai windows 2003 server enterprise op een dual core xeon bak.
de specs bespaar ik je , deze server heeft vpn connectie met mijn werk, en is zodoende deelt ie mee aan het bedrijfs netwerk, voor de rest gaat het jullie nx aan wat ik er mee doe..
Is het nou zoveel moeite dat voortaan in je startpost te vrotten?
En die VPN connectie met je werk is hier niet relevant, ding staat bij jou thuis en je wilt er een spelletje over hosten.
ik had gewoon een vraag en er kan antwoord op gegeven worden, of er kan moeilijk gedaan worden.... en al zon 10 posts verder zijn voordat dit onderwerp ontopic is.
Misschien ligt dat wel grotendeels aan jezelf dan, als je gebrekkige topicstarts hebt krijg je al gauw onduidelijkheden.

Desnoods kleed je je onderwerp een beetje aan, dan is men wat gauwer geneigd een serieuzer reactie te geven dan op:
ik heb een VPN server draaien thuis, nu wil ik met een paar kamaraden een game spelen op de VPN

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Het probleem is dus dat die spellen middels een UDP broadcast bekendmaken dat zij het spel hosten en die zooi wordt dus niet doorgestuurd (logisch aangezien je anders.. voor meer professionele doeleinden een behoorlijke rotzooi aan informatieuitwisseling zou krijgen).. Niet broadcast UDP wordt volgens mij wel doorgestuurd (zei het vertaald naar TCP)..

maar tsja; allicht dat dat hamachi werkt.. ik heb het zelf niet getest; ik had er (en heb er) inmiddels de buik van vol :P

edit: hilarische posts trouwens hierboven over het al dan niet hebben van een P etc hehe

[ Voor 11% gewijzigd door n3ck op 20-10-2005 23:20 ]

• wuwa
blablabla, je verspilt je tijd, ik leer toch nx van jouw gezeur...

je snapte mijn vraag heus wel, want ik heb al 2 handige reacties gekregen.
terwijl jij nog geen gaf, alleen maar het recht zetten van een topic, die jouw niet zint.

Wuwa

• wuwa
oke bedankt voor je tip n3ck. ik zal hem wel proberen.

Wuwa

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:43
wuwa schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:29:
of om topics te veroordelen op hun inhoud.

ik redeneer zo:
1 ik kom op dit forum met een vraag dat over een server en netwerkprobleem gaat:
2 ik zoek de goede sectie
3 post mijn verhaal met probleem in de hoop dat ik een plossing krijg
4 vervolgens krijg ik op mn lazerus, dat dit hier niet thuis hoort... en dat jullie niet serieus willen reageren op mijn post

ZWAK!!!!

en probeerde ik ook nog vriendelijk te blijven
wuwa schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:17:
blablabla, je verspilt je tijd, ik leer toch nx van jouw gezeur...

je snapte mijn vraag heus wel, want ik heb al 2 handige reacties gekregen.
terwijl jij nog geen gaf, alleen maar het recht zetten van een topic, die jouw niet zint.
Vergeet niet JIJ hebt een probleem waar je niet uit komt.

Je plaatst een topic in een form waar het niet thuis hoord.
Zoals de Policy - Professional Networking & Servers aan geeft
Inhoudelijk geldt dat hier technische vragen over professionele netwerken en beheer geplaatst kunnen worden. Denk hierbij aan niet-alledaags problemen met professionele routers en routing tables, hoe bepaalde (enterprise-) serversoftware te laten samenwerken en hardwarematige vragen en problemen met betrekking tot professionele (19"-) servers.

Er bestaat een groot misverstand dat servers per definitie stof zijn voor dit forum. Niets is echter minder waar, onder "Professional Networking & Servers" vallen enkel servers die in diezelfde professionele omgeving gebruikt worden. Een standalone domain controller bij je thuis is dus niet iets om mee aan te komen zetten in dit forum. Logischerwijs geldt hetzelfde voor je Linux-server die internet deelt en wat bestanden serveert. In het algemeen kan gesteld worden dat vragen over Gameservers ook niet in PNS thuishoren, die vallen onder de hoofdgroep Softe Goederen.

Daarnaast geldt dat problemen die specifiek betrekking hebben op het systeem in bijvoorbeeld Windows Server 2003 in Windows Operating Systems beter thuishoren; hetzelfde geldt voor softwareproblemen met bijvoorbeeld ISA of Exchange Server 2000: deze kun je in Software Algemeen kwijt. De grens wordt globaal getrokken tussen problemen puur met de software (installatie, onverklaarbare foutmeldingen etc.) en de netwerk- en servertechnische configuratie ervan.
Vragen over hosting en/of internetverbindingen kun je in Internet & Telefonie kwijt en tot slot is er voor de reguliere netwerkproblemen Network Troubleshooting.

dat udp packets niet verzonden worden is misschien ook wel logisch ja, want vpn is gewoon over TCP en alle data moet ook gewoon een ontvangstbevestiging krijgen. dus geen reden om UDP te gebruiken in een VPN omgeving.
:? :? :? :? Leuke beredenering die je hebt bedacht. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Maar een VPN is alleen maar een tunnel waarin data verzonden wordt. Die tunnel kan gewoon bestaan uit een TCP of UDP verbinding, beide hebben zo zijn voor en nadelen voor de verbinding.
Het probleem wat jij hebt is iets anders, je UDP data wordt niet verzonden over de VPN tunnel. Eventueel kan je [google=VPN UDP games] een Proberen?

Vergeet niet JIJ hebt een probleem, en wij proberen jouw te helpen in ONZE vrije tijd. Wij verwachten dan ook van jouw jij dat de Policy - Professional Networking & Servers respecteerd, en dus niet te slim gaat worden........

• wuwa
ok, bij welke sectie had dan moeten zijn, als ik gebruik had willen maken van deze forum?

Wuwa

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:24

Coach4All

I'm a Coach 4 All

wuwa schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:42:
ok, bij welke sectie had dan moeten zijn, als ik gebruik had willen maken van deze forum?
Uhhhh, dat staat in het stukje policy wat gekwoot wordt hoor..... :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• wuwa
In het algemeen kan gesteld worden dat vragen over Gameservers ook niet in PNS thuishoren, die vallen onder de hoofdgroep Softe Goederen.
waarom hielden julliue het dan niet gewoon simpel en verplaatsten jullie dit topic dan niet. meneer de moderator?

Wuwa

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Als een paar mensen zich wat netter hadden gedragen had dit topic prima verplaatst kunnen worden, maar nu zal ik de topicstarter toch echt moeten verzoeken een nieuw topic te openen in Network Troubleshooting of Software Algemeen al naar gelang de precieze aard van zijn vraag.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.