wuwa schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:29:
tiefus, zijn jullie nou een forum om mensen te helpen???
of om topics te veroordelen op hun inhoud.
ik redeneer zo:
1 ik kom op dit forum met een vraag dat over een server en netwerkprobleem gaat:
2 ik zoek de goede sectie
3 post mijn verhaal met probleem in de hoop dat ik een plossing krijg
4 vervolgens krijg ik op mn lazerus, dat dit hier niet thuis hoort... en dat jullie niet serieus willen reageren op mijn post
ZWAK!!!!
en probeerde ik ook nog vriendelijk te blijven
wuwa schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:17:
blablabla, je verspilt je tijd, ik leer toch nx van jouw gezeur...
je snapte mijn vraag heus wel, want ik heb al 2 handige reacties gekregen.
terwijl jij nog geen gaf, alleen maar het recht zetten van een topic, die jouw niet zint.
Vergeet niet
JIJ hebt een probleem waar je niet uit komt.
Je plaatst een topic in een form waar het niet thuis hoord.
Zoals de
Policy - Professional Networking & Servers aan geeft
Inhoudelijk geldt dat hier technische vragen over professionele netwerken en beheer geplaatst kunnen worden. Denk hierbij aan niet-alledaags problemen met professionele routers en routing tables, hoe bepaalde (enterprise-) serversoftware te laten samenwerken en hardwarematige vragen en problemen met betrekking tot professionele (19"-) servers.
Er bestaat een groot misverstand dat servers per definitie stof zijn voor dit forum. Niets is echter minder waar, onder "Professional Networking & Servers" vallen enkel servers die in diezelfde professionele omgeving gebruikt worden. Een standalone domain controller bij je thuis is dus niet iets om mee aan te komen zetten in dit forum. Logischerwijs geldt hetzelfde voor je Linux-server die internet deelt en wat bestanden serveert. In het algemeen kan gesteld worden dat vragen over Gameservers ook niet in PNS thuishoren, die vallen onder de hoofdgroep Softe Goederen.
Daarnaast geldt dat problemen die specifiek betrekking hebben op het systeem in bijvoorbeeld Windows Server 2003 in Windows Operating Systems beter thuishoren; hetzelfde geldt voor softwareproblemen met bijvoorbeeld ISA of Exchange Server 2000: deze kun je in Software Algemeen kwijt. De grens wordt globaal getrokken tussen problemen puur met de software (installatie, onverklaarbare foutmeldingen etc.) en de netwerk- en servertechnische configuratie ervan.
Vragen over hosting en/of internetverbindingen kun je in Internet & Telefonie kwijt en tot slot is er voor de reguliere netwerkproblemen Network Troubleshooting.
dat udp packets niet verzonden worden is misschien ook wel logisch ja, want vpn is gewoon over TCP en alle data moet ook gewoon een ontvangstbevestiging krijgen. dus geen reden om UDP te gebruiken in een VPN omgeving.

Leuke beredenering die je hebt bedacht.
Maar een VPN is alleen maar een tunnel waarin data verzonden wordt. Die tunnel kan gewoon bestaan uit een TCP of UDP verbinding, beide hebben zo zijn voor en nadelen voor de verbinding.
Het probleem wat jij hebt is iets anders, je UDP data wordt niet verzonden over de VPN tunnel. Eventueel kan je [google=VPN UDP games] een Proberen?
Vergeet niet
JIJ hebt een probleem, en wij proberen jouw te helpen in
ONZE vrije tijd. Wij verwachten dan ook van jouw jij dat de
Policy - Professional Networking & Servers respecteerd, en dus niet te slim gaat worden........