Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Je baas moet zorgen voor een rookvrije werkplek. Wordt erg lastig in jouw geval.
Ik denk dat je in je recht staat om daar dan te vertrekken na netjes gevraagd te hebben of ze er een bezwaar tegen hebben om even te wachten met roken. Willen ze dat niet, tja, dan rest er niets anders dan een nieuwe afspraak te maken met een collega die daar geen bezwaar tegen heeft.
Maar ik denk dat de verhouding klant - bedrijf, klant - werknemer, werknemer - bedrijf er niet beter op wordt.
Ik denk dat je ook mag verwachten van een medewerker die solliciteert naar zo een soort functie, zich moet realiseren dat dit voor kan komen, en daar tijdens de onderhandelingen al rekening mee houdt.
Ik denk dat je in je recht staat om daar dan te vertrekken na netjes gevraagd te hebben of ze er een bezwaar tegen hebben om even te wachten met roken. Willen ze dat niet, tja, dan rest er niets anders dan een nieuwe afspraak te maken met een collega die daar geen bezwaar tegen heeft.
Maar ik denk dat de verhouding klant - bedrijf, klant - werknemer, werknemer - bedrijf er niet beter op wordt.
Ik denk dat je ook mag verwachten van een medewerker die solliciteert naar zo een soort functie, zich moet realiseren dat dit voor kan komen, en daar tijdens de onderhandelingen al rekening mee houdt.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Zelf heb ik er geen problemen mee, alleen klant kwam ermee aanzetten en ik vond het wel een hele goede vraag....
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Zie ook http://www.rokenendewet.nl/index.aspIs een rookruimte verplicht?
Als men in een instelling/bedrijf mensen wil laten roken dan mag dat in een aparte, afgesloten rookruimte. Een rookruimte is echter niet verplicht. Er kan voor gekozen worden een instelling/ bedrijf geheel rookvrij te maken en de rokers dus niet tegemoet te komen.
Heel leuk die wet
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Gezien de titel is het een vrij relevante verwijzing. Daarbij is een woning op het moment van dergelijke werkzaamheden ook een werkplek. Je zou er dus wel degelijk problemen mee kunnen hebben als er op jouw werkplek gerookt wordt. Afdwingen om niet te roken lijkt me daarentegen vrij kansloos.Zwerver schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:39:
[...]
Heel leuk die wetMaar deze mensen roken in hun eigen huis en hij komt bij hun thuis iets installeren. Dat is dus geen kantoor oid.
Op het moment dat je bij mensen thuis werkt kan de werkgever niet voorzien in een rookvrije werkplek. Dit is dan ook in de wet uitgezonderd. Of je zou kunnen weigeren om dan werkzaamheden uit te voeren weet ik niet, maar over het algemeen denk ik dat er in overleg wel uit te komen is.
Zelf rook ik ook, maar als er mensen bij mij thuis aan het werk zijn zal ik zelf even vragen of zij er last van hebben als ik rook. Meestal duren die werkzaamheden niet zo lang en anders kan ik even in een andere ruimte roken.
Zelf rook ik ook, maar als er mensen bij mij thuis aan het werk zijn zal ik zelf even vragen of zij er last van hebben als ik rook. Meestal duren die werkzaamheden niet zo lang en anders kan ik even in een andere ruimte roken.
Bron: www.rokenendewet.nl - onder rookverboden - werkplek.De Tabakswet voorziet in de mogelijkheid om door middel van nadere regelgeving uitzonderingen te maken op de rookvrije werkplek. Het Besluit uitzonderingen rookvrije werkplek zondert de volgende ruimten van de rookvrije werkplek uit:
- de voor publiek bestemde delen van horeca-inrichtingen;
- de voor publiek bestemde horecadelen van inrichtingen
voor podiumkunsten;
- de voor publiek bestemde delen van speelautomatenhallen;
- de voor publiek bestemde delen van tabaksspeciaalzaken;
- internationaal en buitenlands personenvervoer dat aan bepaalde voorwaarden voldoet;
- ruimten en aanzien waarvan de werkgever geen zeggenschap over de gebruiksregels kan doen gelden;
- als privé aan te merken ruimten;
- speciale afgesloten rookruimten;
- de open lucht.
Interessante vraag, inderdaad. Ik vraag altijd of iemand die bij mij thuis werkt er bezwaar tegen heeft als ik een peuk opsteek. Meestal krijg ik dan zeer verbaasde reacties (het is toch je eigen huis?!). Zelfs een keer gehad dat twee verwarmingsmonteurs zelf buiten een sjekkie gingen staan roken, terwijl ik binnen liep te roken 
Die heb ik met een kop koffie naar binnen gelokt
Die heb ik met een kop koffie naar binnen gelokt
bij mijn oude werkgever was de kantine rookplek, en het kleine kantoortje rookvrije ruimte. (met bordjes en al aangegeven) wat hieruit blijkt is dus dat mijn werkgever een verstokte kettingroker is, ik rookte toendertijd ook dus had er geen problemen mee.
het leverde wel vaak hilarische momenten op met nieuwe werknemers en de "oude" anti rokers.
de situatie is nog steeds zo en iedereen zit dus in de kantine en nooit op dat veel te kleine kantoortje.
het leverde wel vaak hilarische momenten op met nieuwe werknemers en de "oude" anti rokers.
de situatie is nog steeds zo en iedereen zit dus in de kantine en nooit op dat veel te kleine kantoortje.
[ Voor 4% gewijzigd door Peentje op 23-10-2005 21:45 ]
Pagina: 1