Toon posts:

Realtek AC'97 geluid kraakt/stottert bij toepassingen

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Mijn probleem:

Het geluid begint elke keer te stotteren/kraken wanneer ik een toepassing opstart. Is de toepassing opgestart, dan loopt het geluid weer vloeiend. Ik merk dus dat bij zwaardere rekenkracht, het geluid begint te stotteren. Niet letterlijk stotteren in de zin dat hij blijft steken, maar het lijkt op stotteren. Het geluid zelf loopt gewoon door, anders dan bij stotteren.
Dit is zelfs bij de begintune van Windows.

Dit probleem is sindskort ontstaan na het installeren van Service Pack 2 voor Windows XP, Installeren van de voledige Office XP 2002 en het grondig cleanen van m'n pc (CCleaner laatst versie).

Al geprobeerd: (ook aan de hand van oudere topics hier)

- Laatste AC'97 driver gedownload van de officiele site.
- DMA aangezet indien aanwezig (wat niet lukt, want hij blijt op PIO-modus staan)
- Systeem gescaned op malware
- Alle overige opties van m'n kaart staan verder zoals ze altijd stonden (voledige hardwareversnelling, etc)
- Diagnostisch opgestart

Specificaties:

Afbeeldingslocatie: http://img490.imageshack.us/img490/719/specificaties3nf.th.jpg
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

Heeft iemand hier een mogelijke oplossing, ik weet het echt even niet meer?

Mvg,

Tim

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 23:14 ]

Verwijderd

Ik heb het ook heel af en toe.
Als ik Winamp open heb en een game start dan hapert ie even (af en toe)
Als ik in Pro Evolution Soccer een IP zoek dan hapert ie altijd
en als ik games "Alt+Tab" dan hapert ie ook af en toe

Verwijderd

Topicstarter
Hey Harde Kak,

Gek genoeg heb ik in een bepaald spel er geen last van. Of misschien merk ik het niet door m'n concentratie. Ook ligt het niet aan WinAmp, want zelfs bij de opstart tune van Windows hapert het geluid.

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:07
ik heb er ook last van helaas. Bij mij komt het vooral voor als ik winamp aan heb staan en ik start windows mediaplayer op om een filmpje te kijken. Ik dacht eigenlijk dat het aan mijn divx-codec lag, maar dit zal dus wel niet het geval zijn als meer mensen hier last van hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hebben jullie het niet als je bijvoorbeeld Word opstart of iets dergelijks? Het gebeurd vaak alleen bij het opstarten omdat dan de computer het hardst moet rekenen, alsof de pc niet genoeg rekenkracht heeft om het geluid goed te blijven afspelen. Als ik rekenmachine opstart dan hapert het niet, omdat die amper rekenkracht vereist.

En werken jullie ook met Service Pack 2? Ow nog iets, ik heb de Windows Firewall NIET aanstaan, aangezien ik op een router zit.Heb zoveel mogelijk geprobeerd m'n oude toestant te houden.

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Realtek AC'97. Ik heb ook tijdens het spelen van een spel een lichte ruis. Bijvoorbeeld als ik inzoom met een sniper in het spel MoH;AA wordt de ruis erger :?

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:47
chipset mobo? os? :?

[ Voor 15% gewijzigd door Ron!n op 20-10-2005 22:32 ]

What's in the case?

Verwijderd

Topicstarter
@Ron!n
Als je m'n computer specificaties bedoeld; ik heb m'n eerste bericht veranderd, of klik op de onderstaande link

http://img490.imageshack.us/img490/719/specificaties3nf.jpg

@John_padbroek
De ruis kun je weghalen door de laatste driver te installeren. Of misschien moet je ff in de opties van het spel zelf kijken.

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 13:23

pim_rs

Stars and Stripes

Hier heb ik het als ik WoW opstart als ik tergelijkertijd TeamSpeak open heb.

Dan hapert het geluid van WoW voor zo'n 10 min, daarna loopt het goed.

Voor de rest door de jaren heen nog nooit problemen.
Pagina: 1