Toon posts:

[XP] Her-installatie fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me PC begint een beetje traag te worden en geeft rare meldingen, dus ik wou XP weer opnieuw installeren, maar als ik de XP cd der in stop en vervolgens alles goed gaat. Maar nadat hij opnieuw is gestart kan ik kiezen uit: installatie voortzetten[ENTER], installatie afsluiten[F3] en nog iets wat ik ben vergeten. Alleen bij elk van die toetsten reageert de PC niet, hij blijft gewoon op dat scherm staan. Ik kan wel op de PC, omdat ik op het begin kan kiezen tussen XP installatie en XP opstarten. Ik herinner me nu dat ik op deze PC op dit moment 2 windows heb staan waarvan eentje het niet doet, kan het daar aan liggen en hoe zou ik die dan kan verwijderen?

Wie kan me helpen?

Bij Voorbaat Dank

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je toevallig een USB keyboard? Heb je 'legacy support' voor dat USB keyboard wel aanstaan? :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een usb toetstenbord, maar hoe zet je dat legacy support aan?
En ik kan nu wel gewoon me toetsenbord goed gebruiken.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:33:
ja ik heb een usb toetstenbord, maar hoe zet je dat legacy support aan?
In je bios
En ik kan nu wel gewoon me toetsenbord goed gebruiken.
Je kan ook een gewoon toetsenbord met een PS2 (mini din plug) gebruiken tijdens de installatie, en als het klaar is je USB toetsenbord aansluiten.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Het toetsenbord probleem is verholpen, bedankt daarvoor.

Heb nu alleen een ander probleem namelijk het volgende:
Ik wil mijn Win XP opnieuw installeren, omdat hij nu vaak vastloopt en traag doet. Alleen als ik heb opnieuw opstart bij het installeren krijg ik na het drukken op Windows XP installatie de melding: NTLDR ontbreekt.

Wat kan ik hier tegen doen, want ik wil XP graag opnieuw installeren.

Ander probleem is dat ik per ongeluk op dit moment 2 Windows XP's op me PC heb staan, hoe kan ik daar een van verwijderen? Hij is volgens mij al wel van de schijf gewist, alleen bij het opstarten krijg ik nog wel de keuze om een andere windows op te starten, maar als ik der op klik kan ik niet in windows komen. Kan iemand mij helpen?

BVD

Of moet ik hiervoor weer een nieuwe topic aanmaken?

Verwijderd

dit staat zeer goed uitgelegd in de tutorials, gewoon ff bij search naar boot.ini zoeken en hoe je het aanpast. Veel succes

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-03 14:09
Je moet gewoon in de BIOS van CD booten en alle andere bootdevices uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
huh ik kan geen tutorials vinden :/

@The_Virus
Bedankt, zal het even proberen.

Iemand misschien ook nog een oplossing voor me 2de probleem?

Verwijderd

Gewoon booten van cd, de installatie procedure ingaan.. je krijgt dan een optie op welke partitie je hem wilt installen... daaro kun je partitie verwijderen doen... nieuwe partitie aanmaken daarna.. klaar is kees

Verwijderd

Hier neem ik effen een post over van Binary10, topic [XP] 'Ongeldige boot.ini'

Als je WinXP hebt, dan kun je dit simpel oplossen door: Start > Uitvoeren > msconfig > Tabblad Boot.ini > Alle opstartpaden controleren. De gevonden installatie wordt desgewenst aan boot.ini toegevoegd, ongeldige vermeldingen kunnen simpel worden verwijderd.

EDIT: Dit gedrag kan ook worden veroorzaakt doordat er geen boot.ini op de PC aanwezig is! Verder wijst het gebruik van WINNT op een upgrade vanuit Win2000 (WinXP gebruikt zelf standaard WINDOWS). Daardoor kunnen automatisch backups worden gemaakt door setup.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
MusicBox, lees de Windows Operating Systems - FAQ even door. Daarin staat namelijk de oplossing voor beide problemen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:54:
Gewoon booten van cd, de installatie procedure ingaan.. je krijgt dan een optie op welke partitie je hem wilt installen... daaro kun je partitie verwijderen doen... nieuwe partitie aanmaken daarna.. klaar is kees
Hoe boot je dan van een cd, want ik kom gewoon bij Windows xp starten(2x) en dan WIndows Xp installatie starten. Dit is volgens mij een hele domme vraag, maarjah zou het echt niet weten

@Naoimikim
Bedankt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:10:
Hoe boot je dan van een cd, want ik kom gewoon bij Windows xp starten(2x) en dan WIndows Xp installatie starten. Dit is volgens mij een hele domme vraag, maarjah zou het echt niet weten

@Naoimikim
Bedankt
Ik zou me dan toch eens even in de materie gaan verdiepen, want zo moeilijk is het allemaal niet. Dat verwachten we hier op GoT van je. Lees daarover de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het booten vanaf cd-rom is inmiddels wel gelukt, alleen nu krijg ik weer het probleem dat met toetstenbord niet werkt, terwijl ik wil in me bios USB Keybord Support heb ge-enabled. IS dit iets anders dan je legacy support aanzetten?

@sanfranjake

Oke zal het even lezen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:53:
Het booten vanaf cd-rom is inmiddels wel gelukt, alleen nu krijg ik weer het probleem dat met toetstenbord niet werkt, terwijl ik wil in me bios USB Keybord Support heb ge-enabled. IS dit iets anders dan je legacy support aanzetten?

@sanfranjake

Oke zal het even lezen
Niemand die dit weet?

Want dan ga ik maar proberen ergens een toetstenbordje te lenen.
Pagina: 1