Toon posts:

Na plaatsen geluidskaart ( Maya 44) boot pc niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een raar probleem

Ik zal het even beschrijven:
Ik heb vandaag een ESI Maya 44 multi channel geluidskaartje gekocht, speciaal voor met de trein naar Rotjeknor geweest. Ik het ding in m'n pc doen, Windows boot niet, ik denk WTF. Maarja dan ga je wat dingen naarlopen, in de bios allerlei instellingen geprobeerd, geen succes. Ik heb ondertussen wel gemerkt dat het kaartje geen IRQ toegewezen krijgt, hij zegt alleen in de post: 'Multimedia Device'. Dus ik allerlei IRQ adressen geprobeerd en allerlei verschillende pci sloten, geen succes.

Nou mijn vraag.
Hebben jullie zoiets ook al eens gehad, ik heb het ESI forum al doorgeneust, geen succes, ook hier al gezocht, niks gevonden wat er echt op lijkt. Ik ga vanavond ESI zelf even mailen, even terug naar de winkel ermee is geen optie, is nogal een eindje weg :( . Ik weet ook niet of het hier in het juiste forum zit, maar ik gok hier omdat de kaart geen IRQ adres krijgt van het mobo ??? Anders schop het maar ergens anders heen.

Systeem Specs
KT4 Ultra
2400+ XP
512 MB ram
TI 4200 128 MB
80 + 6.2 gb harddisks
250 Aopen voeding (draait alles heel stabiel)

Dat was het wel zo'n beetje 8)7

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Soms helpt het om even de bios instellingen naar default te resetten. Je bent wel al je instellingen dan kwijt maar mogelijk zit daar ergens een probleem in.

Kijk ook of er misschien een BIOS update voor je moederbord te krijgen is. Soms ligt het probleem daar in.

Senile! Senile Oekaki

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Wat je nu zou kunnen doen is het Maya kaartje in verschillende PCI sleuven proberen, vaak zijn de IRQ's die de PCI sloten toegewezen krijgen geshared. Soms conflicteren bepaalde IRQ's als ik het zo hoor zit je geluidskaart op eenzelfde IRQ met je videokaart ofzo.

Ik weet niet of je onboard geluid hebt, zet dat in de bios uit voordat je de PCI kaart erin stopt.

Probeer het bovenstaande maar even, we horen het wel weer.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Topicstarter
Alle sloten zijn geprobeerd, zelf IRQ toegewezen enz had ik al gedaan, geen succes.

Ondertussen ook even naar de winkel zelf gebeld, die hadden er nog nooit van gehoord, dinsdag ruilen voor een nieuw exemplaar, ik hoop dat ie dan wel werkt.

Als iemand nog suggesties heeft, zeg het maar ...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Heb je al zoveel mogelijk onboard dingen uitgezet (poorten en geluid enz.)?

Verwijderd

Topicstarter
Onboard geluid uitgezet, poorten uit, geen effect, ik ga het vanavond in een vergelijkbare pc als die van mij testen, ik heb hier geen andere pc ter beschikking :D (Op een PII na, maar die voldoet niet aan de minima spex en draait geen xp).

Als ie het in deze pc wel doet, dan ga ik me bios maar is flashen, dat is het enigste wat ik nu nog niet gedaan heb ... (wat ik kan verzinnen)

Tja en als ie het op de andere pc wel doet en ik hem op deze niet aan de praat krijg, andere kaart kopen 8)7 , of gaat deze dan ook niet werken 8)7 .

Iemand van jullie die toevallig ook een vergelijkbare kaart in z'n pc heeft zitten, en zoja, settings in bios, welk os enz.

|:(

[Edit]
Ondertussen getest in andere pc, precies hetzelfde probleem, ik denk dat ik er toch maar mee terug ga, tenzij er nog suggesties zijn ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 23:08 ]

Pagina: 1