Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

werk nodig ivm kosten school

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
heey,

ik ben al een hele tijd op zoek naar zaterdag werk aangezien doordeweeks werk vinden niks wordt ivm een nogal vaak veranderend lesrooster.

Waarom ik werk zoek:
Ik zit financieel nogal in een lastige positie (kom ik zo op terug).
Ik ben sinds maart 18 en krijg sinds april studiefinanciering. De studiefinanciering die ik krijg is alleen veel te weinig om, én het lesgeld (krijg ik niet vergoed) én de boeken én amicon én kleding én onderhoud pc e.d. van te betalen. Daarom heb ik dus gelijk (naast de basis en aanvullende beurs) een lening aangevraagd en krijg ik in totaal €500 aan studiefinanciering in de maand waarvan (ongeveer) €200-€250 lening. (Ondertussen sta ik al zo'n €1500 in schuld bij de IB-groep)

Waarom ik een een lastige positie zit: Als ik om de een of andere reden met de BOL4 opleiding waar ik mee bezig ben (mk-CIT) stop, of ik wordt van school gekickt, krijg ik geen studiefinanciering meer en moet ik PER DIRECT de lening terugbetalen met een minimum van €45 per maand. Daarnaast ook nog eens €47 per maand voor amicon.
Dit gaat dus lastig omdat ik totaal geen inkomen heb. Wel zakgeld, maar dat is lang niet genoeg om alles van te betalen.

Dit (2e) schooljaar hoefde ik gelukkig geen boeken te bestellen aangezien ik die al had wegens het teruggeplaats worden in de 1e klas halverwege het 2e jaar. Dat scheelt flink wat €€.
Prestatiebeurs kan ik niet krijgen aangezien ik voor augustus al studiefinanciering kreeg, helaas.....

Dus... Weet iemand een manier om mij uit deze financieel lastige positie te halen? Dus door werk (of sow) wat te combineren valt met een vaak veranderend lesrooster...

Voor dat ik het vergeet, JA ik sta ingeschreven bij 1 uitzendbureau (asa-student). Er is alleen een probleem, deze doet sinds kort alleen nog maar aan hbo en ut studenten. Ik als mbo'er maakt daar dus haast geen kans meer op een baantje. Andere uitzendbureau's heb ik al geprobeerd, maar ik moet dan eerst doordeweeks werk hebben voordat ze me voor zaterdagwerk inschrijven...

Als iemand mij kan helpen, thanx!

groetjes,
Bart Grefte

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Taxi chauffeur?
Kun je tot laat in de avond doorwerken en in het weekend is er genoeg te doen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:13:
Taxi chauffeur?
Kun je tot laat in de avond doorwerken en in het weekend is er genoeg te doen.
als jij voor mij het rijbewijs betaalt (ben niet brutaal of sow :P )... .daar heb ik namelijk geen geld voor.
Het is of de benenwagen, of de fiets, of de OV-kaart

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 20-10-2005 20:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:25

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je krijgt 500 euro per maand en daar kun je amper van rondkomen met die kosten? Dan woon je of op jezelf of je bestedingspatroon lijkt me niet in orde. Een combinatie van beiden is uiteraard ook mogelijk ;)

Verder moet je je niet bij 1 uitzendbureau inschrijven maar bij een aantal (lees: minimaal 5) om enige kans te maken om wat te horen. Uiteraard niet verwachten dat je dan gelijk reactie krijgt, je moet zelf ook actief zoeken :)

Overigens is de opmerking
moet ik PER DIRECT de lening terugbetalen
wat overdreven, over het terugbetalen van de de lening van het IBG kun je een behoorlijke tijd doen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
SmartDoDo schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:19:
Je krijgt 500 euro per maand en daar kun je amper van rondkomen met die kosten? Dan woon je of op jezelf of je bestedingspatroon lijkt me niet in orde. Een combinatie van beiden is uiteraard ook mogelijk ;)

Verder moet je je niet bij 1 uitzendbureau inschrijven maar bij een aantal (lees: minimaal 5) om enige kans te maken om wat te horen. Uiteraard niet verwachten dat je dan gelijk reactie krijgt, je moet zelf ook actief zoeken :)

Overigens is de opmerking
[...]
wat overdreven, over het terugbetalen van de de lening van het IBG kun je een behoorlijke tijd doen.
Ik woon nog bij mams, niet op mezelf of sow.
Tsja, de uitgaven... Een computervoeding die het heeft begeven, brakke hd vervangen, internet (47/maand). Verplichte grafische rekenmachine (vorige kaduuk na 2 jaar), flink wat printerinkt om alle opdrachten voor school hier te printen(€30/cartridge die naar 20-30 prints al leeg is).

Zoals je in de startpost kunt lezen heb ik al meerdere uitzendbureau's zonder succes geprobeerd...

Dat dat van die lening ietwat overdreven is weet ik :P , maar dat als voorbeeld. Had trouwens gelezen dat dat met minstens €45/maand moest, alleen speciale gevallen hoeven dat niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 20-10-2005 20:27 ]

Oscar Wilde

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36
Is dit echt een financieel probleem? Van 500 euro moet je toch een eind kunnen komen, zeker als je thuiswoont.

Tussen de regels door lees ik een heel ander probleem: een school die niet lekker loopt en waar je eigenlijk liever mee zou stoppen. Als dat inderdaad zo is: los eerst dat op, weet wat je wilt, en maak je daarna zorgen over een paar euro IBG lening.
Tsja, de uitgaven... Een computervoeding die het heeft begeven, brakke hd vervangen, internet (47/maand). Verplichte grafische rekenmachine (vorige kaduuk na 2 jaar), flink wat printerinkt om alle opdrachten voor school hier te printen(€30/cartridge die naar 20-30 prints al leeg is).
En dit moet je structurele probleem illustreren? Een paar eenmalige kosten ter hoogte van ca 150 euro? Die printjes moet je dan maar op school maken want daar kan het vast voor <5ct/stuk. Dit lijkt meer op doemdenken en dat is nooit gezond.

[ Voor 44% gewijzigd door Rukapul op 20-10-2005 20:30 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:35

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Voor onderwijs hoef je, op zeer uitzonderlijke gevallen na, maar daar kun je dan ook op school wel voor terecht, geen vette pc te hebben. Daarnaast zie ik ook niet in wat je met een internetverbinding van 50 euro in de maand moet. Sorry hoor, maar ga eens budgetteren!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51
bartgrefte schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:26:
[...]
Internet kan al een stuk goedkoper, terwijl je printercartridges ook kunt laten navullen. Afdrukken op school is natuurlijk ook een idee.

Maar ik snap niet waarom je in een financieel lastige situatie zit. Als je met je opleiding stopt kun je toch ook gewoon doordeweeks werken? Veel veranderende roosters heb je dan niet meer...

• onkl
  • Laatst online: 12:43
Op zich ben ik het wel met de bovenstaande posters eens, krijg eerst je school op de rails, stukken relevanter. Ga ook eens met de IB praten wat nou precies jou situatie is, uit je startpost leidt ik vooral af dat je dat maar half weet. Loop eens (serieus) door de NIbud site heen, daar staan een paar good-ol-budgeteringstips. Voelt ongetwijfeld als zo'n bizarre kansloze exercitie, maar om onduidelijke reden helpt het wel.
Maar daarnaast, met een paar centen extra zit je vaak beter in je vel. Als je je zaterdagen kan missen, het zaterdagencircuit werkt niet via uitzendbureau's maar via briefjes op winkelramen, via via etc. Je grootste kans is een winkel of de horeca. Uitzendbureau's heb je -hiervoor- weinig aan, die doen meer aan ma-vr.

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-11 20:13

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik weet niet wat jij met je geld doet maar dat moet te doen zijn 500 in de maand.
Ik werkte zelf de supermarkt en had iets van 500 in de maand. Stufie had ik niet meer. Van dit geld betaalde ik mijn boeken, kleding en schoolgeld en had genoeg over om flink te stappen(belangrijk).
De verzekering en kost en inwoning werden betaald door pa en ma. Voor de verzekering kon ik een studentenverzekering afsluiten die spotgoedkoop was. De wettelijke heffingen waren meer dan de premie. Als je goed zoekt kun je genoeg baantjes vinden en die lening stopzetten dan ben je ibg ook niks meer shuldig.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:28

drooger

Falen is ook een kunst.

Eigenlijk heb je helemaal geen reden om te klagen,

je krijgt zelfs nog zakgeld, sommige mensen(ik gelukkig niet) moeten hun hele studie zelf betalen en krijgen vanaf 18e van ouders niks meer...

1. Internet goedkoper
2. Pc, wat voer je er wel niet mee uit, als student moet je de uitgaven verdelen over het jaar.
3. Lenen bij je ouders als het moet, beste leenmanier die er bestaat.
4. Werk, kan inderdaad, misschien in de horeca?
5. Boeken 2e hands kopen, misschien via internet(marktplaats?)
6. Grafische rekenmachine kan/kon ook 2e hands
7. Printen op school, altijd stuk goedkoper.
8. Kasboek maken, kan je gelijk zien waar al je geld aan uit gaat, zodat je kosten kan gaan beperken of zelfs schrappen.

Lijkt me genoeg tips voor het moment 8)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
drooger schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:06:
Eigenlijk heb je helemaal geen reden om te klagen,

je krijgt zelfs nog zakgeld, sommige mensen(ik gelukkig niet) moeten hun hele studie zelf betalen en krijgen vanaf 18e van ouders niks meer...

1. Internet goedkoper
2. Pc, wat voer je er wel niet mee uit, als student moet je de uitgaven verdelen over het jaar.
3. Lenen bij je ouders als het moet, beste leenmanier die er bestaat.
4. Werk, kan inderdaad, misschien in de horeca?
5. Boeken 2e hands kopen, misschien via internet(marktplaats?)
6. Grafische rekenmachine kan/kon ook 2e hands
7. Printen op school, altijd stuk goedkoper.
8. Kasboek maken, kan je gelijk zien waar al je geld aan uit gaat, zodat je kosten kan gaan beperken of zelfs schrappen.

Lijkt me genoeg tips voor het moment 8)
1. dit laat ik zo.
2. ik heb een stuk eigenwijs, kan der niks aan doen. Maar ik moet een goedwerkende snelle pc hebben en een goedwerkende pc heb ik dus niet, deze heeft altijd wel wat, op moment verdwijnen er bestanden en zorgt msn ervoor dat ie regelmatig vastloopt en 2 min later weer verder draait.
3. Dit is niet mogelijk, mams houd per maand te weinig over en paps zit nog met 6 uur ww.
4. Daar willen ze alleen mensen met ervaring, heb ik niet, ook niet in stage of sow.
5. Als ik de boeken nog niet had, dan was dat een idee geweest.
6. Niet aan gedacht |:(
7. Op school moeten veel opdrachten smorgens al klaar zijn, op dat moment krijgen we nog niet de kans om wat te printen later op de dag pas.... En aangezien ze die laserjets daar niet schoonmaken nadat de toner heeft zitten lekken, flink wat zwarte vegen op elke print, een opdracht in die staat wordt niet geaccepteert.
8. Zoiets dergelijks heb ik al, valt alleen niet veel te schrappen...

maar ff weer terug naar het werk zoeken, ik probeer dus al heel lang wat te vinden waar mijn opleiding (mk-CIT) ook van pas komt.
Rukapul schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:27:
knip.

Tussen de regels door lees ik een heel ander probleem: een school die niet lekker loopt en waar je eigenlijk liever mee zou stoppen. Als dat inderdaad zo is: los eerst dat op, weet wat je wilt, en maak je daarna zorgen over een paar euro IBG lening.

knip
een school die niet lekker loopt is zeker, we moeten veel op de pc werken. Nou... die dingen op school zijn net zo erg als die waar ik nu thuis achter zit. Dat werkt dus totaal niet prettig. Helft van de tijd kunnen we in de studieuren niet eens achter een pc terwijl dat wel moet.

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 20-10-2005 23:05 ]

Oscar Wilde

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:45

rg-mohwa

Phoe Hé

bartgrefte schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:01:
[...]

1. dit laat ik zo.
2. ik heb een stuk eigenwijs, kan der niks aan doen. Maar ik moet een goedwerkende snelle pc hebben en een goedwerkende pc heb ik dus niet, deze heeft altijd wel wat, op moment verdwijnen er bestanden en zorgt msn ervoor dat ie regelmatig vastloopt en 2 min later weer verder draait.
3. Dit is niet mogelijk, mams houd per maand te weinig over en paps zit nog met 6 uur ww.
4. Daar willen ze alleen mensen met ervaring, heb ik niet, ook niet in stage of sow.
5. Als ik de boeken nog niet had, dan was dat een idee geweest.
6. Niet aan gedacht |:(
7. Op school moeten veel opdrachten smorgens al klaar zijn, op dat moment krijgen we nog niet de kans om wat te printen later op de dag pas.... En aangezien ze die laserjets daar niet schoonmaken nadat de toner heeft zitten lekken, flink wat zwarte vegen op elke print, een opdracht in die staat wordt niet geaccepteert.
8. Zoiets dergelijks heb ik al, valt alleen niet veel te schrappen...

maar ff weer terug naar het werk zoeken, ik probeer dus al heel lang wat te vinden waar mijn opleiding (mk-CIT) ook van pas komt.
kijk ik ben ook student ...maar jkij praat echt bullshit....
1. wat is er mis met iets trager internet .....
2.wat voor pc heb je nu ....misschien is die nog wel snel genoeg voor komende jaar
3. jammer maar helaas oke je kan niet lenen jammer dan ...kan jij ook niks aan doen maar als je ouders niet genoeg verdienen valt er altijd wat te regelen met school kwa betalingen
4.ik word de hele dag doodgebeld...(werk als afwasser & groenteboer) maar echt waar 4 telefoontjes per dag of ik niet kan werken ....werk zat ...misschien in de it niet maar boeiend
5.volgend jaar missshien
6.ook jammer
7./hier zou je gewoon met je mentor of leraar kunnen bespreken ....deze begrijpt dat vast wel
8. geen commentaar

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

bartgrefte schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:01:
Als je het criterium "ik zoek iets in de richting..." nu eens vervangt voor "ik zoek werk", dan ben je al een heel eind ;)

Op deze manier verklein je namelijk je mogelijkheden en op zich is daar niets mis mee, echter wanneer je zelf al zegt dat je meer geld nodig hebt moet je minder uitgeven of zorgen dat er meer binnenkomt. Dat laatste doe je door lagere eisen aan werk te stellen zodat je meer kans op werk hebt :)

• onkl
  • Laatst online: 12:43
Ik denk dat Rukapul het niet over de school had maar over jouw lol/motivatie in je studie en jou als student.
Maar, als ik zo vrij mag zijn, hobbel eens langs bij een studentenpsycholoog of decaan (liefst die tweede waarschijnlijk). Die begeleiding is er niet alleen voor mensen die zo gek als een deur zijn, maar ook als het allemaal even overloopt. Zij kunnen je vaak goed advies geven over hoofd- en bijzaken en zo. Bezien je startpost heb je meer het gevoel tegen een muur te staan dan dat je dat echt doet.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

The Bad Seed

Chaotic since 1983

flink wat printerinkt om alle opdrachten voor school hier te printen(€30/cartridge die naar 20-30 prints al leeg is).
Koop een instapmodelletje laserprinter. Voor 100-150 € heb je er zeker een die met de meegeleverde tonercartridge 3000+ afdrukken kan maken. (vb Brother HL-1430, daarna iets van een 50-60 € voor een toner voor 6000 afdrukken)
Moet je dus NIET doen, als je als student werk zoekt moet je niet te kieskeurig zijn, en zelf ook moeite doen. Ga rondvragen in je buurt of bij kenissen van je ouders of er iemand hulp nodig heeft, ga naar de supermarkten en andere bedrijven (boeren,krantenwinkel,...) in je buurt naar werk zoeken.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom moet je persé een 8mbit verbinding van €47 in de maand hebben dan? Neem een abbo voor de helft van het geld als je structureel krap bij kas zit. Verder snap ik niet dat je nu pas begint over werk, waar leefde je voor die tijd dan van? Zakgeld van je ma?

* MadMarky heeft al bijbaantjes sinds z'n 14e...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

sorry mensen dit gaat echt 3x nergens over..

je bent 18.. woont thuis.. geen werk.. en je ziet het constand upgraden van je pc en internetkosten van bijna 50e/maand als een primaire levensbehoefte lijkt het wel.

hoe wil je dat later in je leven gaan doen? ook constand boven je stand leven? leer eerst maar eens je geld te verdienen voordat je het uitgeefd aan niet noodzakelijke dingen ...

want welke kosten heb je nu precies als je zuinig aan thuis leeft?

-eten ? nee.. je woont thuis
-onderdak ? nee je woont thuis
-studie? moet je zelf betalen .. je ouders dragen niet bij? dat is idd duur, maar je krijgt een lening van de IB groep, en niemand heeft ooit beweerd dat studeren goedkoop is. hard gezegd: als je ouders niet in jou toekomst willen of kunnen investeren, en je hebt zelf ook het geld er niet voor dan kun je lenen of niet studeren. onder dit kopje mag je van mij ook prima de kosten van je internet (voor zover je dat nodig hebt voor je studie.. en dus niet 8mbit 8)7 ) en je papier/inkt scharen.
-kleren. dit is toch wel semi-primair.. je moet gewoon goede kleding hebben en je hoeft er zeker niet slecht uit te zien, maar als je geen werk hebt moet je ook niet verwachten dat je geurtjes van 80 euro per flesje kunt gaan gebruiken en alle duurste nieuwe merkkleding kan kopen.

-mis ik nog primaire levensbehoefden? geloof niet echt.. de rest is extra als jij geld overhoudt..

edit:
pak je fiets eens en rijdt naar het dichtsbijzijnde dorp/winkelcentrum.. loop winkels binnen en vraag of ze werk nodig hebben. Voor werk in een restaurant, supermarkt of kruitvat heb je écht geen ervaringsvereiste.. dat je dat werk misschien niet leuk vind is een ander verhaal.. maar dan moet je ook niet zeiken dat je geen werk kunt vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 23:40 ]

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 20:36
Als ik jou was zou ik overstappen op een laserprinter. Die heb je tweedehands al voor een euro of 70. Dan hebben we het wel over een zwart/wit.

Misschien dat je in je omgeving bij kunt klussen als pc reperateur? Hang kaartjes op bij de supermarkt, zet een advertentie in een krantje...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Ik zal het even duidelijk maken. ik zoek het liefst werk waarbij ik mijn opleiding bij kan gebruiken. Maar ik ben ook op zoek naar werk waar ik idie opleiding helemaal niet nodig heb. Ik kan alleen niks vinden......

Wat dat financiele "gedoe", is er geen manier om van die schuld+lening af te komen? er komt de komende 2.5jaar nog 200/maand bij die schuld namelijk.... Maar dan wel op zo'n manier dat ik nog wel lesgeld e.d kan betalen.

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 21-10-2005 06:38 ]

Oscar Wilde

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
bartgrefte schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 06:36:
Wat dat financiele "gedoe", is er geen manier om van die schuld+lening af te komen? er komt de komende 2.5jaar nog 200/maand bij die schuld namelijk.... Maar dan wel op zo'n manier dat ik nog wel lesgeld e.d kan betalen.
De enige manier om daar van af te komen, is volgens mij simpelweg 'geld verdienen'. Lenen voor je studie is overigens niet onverstandig. Dat betaal je later - als je je studie hebt afgerond en een leuk baantje hebt - wel weer terug.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat is je probleem nou eigenlijk :? Volgens mij zit je maar een partij te janken. Het is heel simpel: ga op zaterdag of zondag werken (horeca, supermarkt (als die nog 18-jarigen aannemen), distributiecentra, whatever). Stap daarnaast over op een goedkope internetverbinding, laat die PC lekker zoals ie is en het moet makkelijk uit kunnen. En vergeet daarnaast de nieuwe zorgverzekering per 1 januari 2006 niet. Ik zou voor mezelf eens na gaan kijken wat dat gaat kosten.

De islam kan uw vrijheid schaden

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

stuiter eens naar de dichstbijzijnde TempoTeam, en vraag naar werk bij DHL.
DHL staat te schreeuwen om mensen (iig in zwolle), en als je de vrijdag op zaterdag nacht werkt, verdien je 150%.

andere nachten krijg je 125% voor, en de avonden eveneens afaik.
een nacht is van 00:00 tot 7:00 (iets eerder of iets later, afhankelijk van de drukte, en je word betaald naar hoe lang het duurt.), en een avond van 18:00 tot 22:00.
tis fysiek redelijk zwaar werk, vooral de nachten, maar betaling is goed te noemen.
het werk is super-dom. beetje pakketjes van de lopende band pakken en opstapelen (snachts) of van de band pakken en in een box doen (avond)

ik (20 jaartjes) verdien voor een normale nacht (125%, 7 uur, waarvan 3kwartier pauze) ongeveer 60 euro. komt neer op bijna 9 euro per uur.

via TempoTeam kan je gewoon opbellen en zeggen wanneer je de aankomende week kan, dus je kan dan per week je planning maken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even ruim genomen ben je voor een studie + boeken (1500 + 500) zo'n 2000 euro per jaar kwijt. Kost je dus 167 euro per maand aan studie. Als je 500 euro per maand krijgt van de IBG, wat doe je dan met die andere 333 euro, als je nog thuis woont? Je hoeft je eigen eten niet te betalen, je hoeft geen huur te betalen, geen stroom, geen auto etc.
Voor 10 euro per maand heb je een heel degelijk GSM abonnement, en internet moet voor twee tientjes ook kunnen. Voor 35 euro per maand kun je je verzekeren, dus dan houd je nog ongeveer 270 euro over...

Ik snap je probleem niet zo, aangezien ik ongeveer hetzelfde inkomen heb als jij, en er gewoon van rond kan komen. (mijn ouders betalen mijn studie, maar ik woon op mijzelf, dus dat kun je tegen elkaar wegstrepen. Mijn huur is duurder dan een jaar studie)

Ik werk op een koopavond en een zaterdag in een winkel, en op die manier kan ik eten en mijn maandelijkse lasten betalen. Dan houd ik zelfs ook nog wat over voor wat elektrisch speelgoed voor in mijn computers.

Klinkt hard, maar net als andere posters ben ik van mening dat je je probleem veel groter maakt dan dat het is.

offtopic:
over dat printen op school: niet jouw probleem dat de printers op school vlekken. De school moet jou toch in de gelegenheid stellen om te kunnen printen? Lever gewoon je werk op die manier in, en als docenten beginnen te klagen dan stuur je ze maar door naar systeembeheer. Je betaalt toch schoolgeld? Dan mag je verwachten dat er een paar basics op school aanwezig zijn waardoor jij je opleiding een beetje fatsoenlijk kunt volgen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:37
Inderdaad, ga gewoon eens solliciteren in een winkel of zoek een krantenwijk. Die hebben ook altijd mensen nodig, dan kun je 's-ochtends werken en het verdient nog altijd vrij aardig.

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 14:45

Reacher

oldschool

Er zijn duizende studenten die iedere week keihard werken om rond te komen, deze studenten wonen ook niet meer bij paps en/of mams. En ja deze studenten kunnen ook uit gaan, ook kleding kopen en ja ze kunnen zelfs rond komen. Als je nu al niet rond kunt komen met 500 euro moet je je eens afvragen of je niet je geld niet wilt laten beheren doe iemand met meer levenservaring zoals je moeder ?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

Over die laserprinter. Ik heb laatst een hp laserjet gekocht bij ebay voor 39 euro. (+15 euro verzendkosten). En de toner is nog niet leeg.

Ik zou als ik jou was wel leren budgetteren. Ik ben ook ICT student en moet het doen met minder geld dan jij hebt. Ik let nu ook steeds en steeds meer op wat ik koop.

Hier zijn wat tips:
Bij http://www.studentmobiel.nl heb je voor 8 euro per maand 400 minuten bij T-mobile.

Neem wanadoo family. Voor 22,50 per maand 20mbit.

Je PC hoeft niet zoveel te kosten. Een moederbord met een Sempron processor met alles onboard en wat geheugen kost echt geen drol.
Koop zoveel mogelijk 2e hands. Genoeg Tweakers die alleenmaar het nieuwste van het nieuwste willen hebben elke keer.

Schoolboeken ook tweedehands halen. Sommigen doen hun boeken voor een prikkie weg omdat ze er toch niks meer aan hebben.

Lunchen en drinken halen doe je niet in de cafeteria.(tenzij ze supergoedkoop zijn) Vooral fris haal je gewoon bij de Lidl. Heb je 6 flesjes fris voor 1.29. En als je iets lekkers wil haal dat dan ook uit de supemarkt in familieverpakking. Niet uit zo'n schoolautomaat.(lees: afzetters)

Schrijf je in bij meerdere studentenuitzendbureaus..vooral als je weinig tijd hebt doordeweeks zoals jij. Het mooie daarvan is is dat als je tijd hebt, je ze allemaal af kunt bellen op werk. Doe dat een flinke tijd vantevoren zodat ze weten dat je beschikbaar bent en wie het eerst reageert, die het eerst maalt.

Zoals iemand al eerder heeft gezegt. Probeer werk sávonds of middernacht te krijgen. Dan verdien je 150% en hoef je juist minder te werken, maar krijg je wel meer geld. Wie wil dat niet.

Kleding hoeft helemaal niet duur te zijn. Kijk eens bij H&M.

Kijk continue naar je vaste lasten en wat minder kan. Hoe minder abbonementen hoe beter.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:55

ZieMaar!

Moderator General Chat
Je woont in Enschede, je wilt een baantje wat iets met IT te maken heeft, en je bent al bij verschillende uitzendbureaus geweest. Dan heb je ongetwijfeld werk bij SNT en/of BSC aangeboden gekregen. Zo ja, waarom doe je dat niet, zo nee, vraag daar eens naar.

• Hillie

Hillie

Als ik het zo eens lees wil de TS zich gewoon even lekker beklagen. Er worden zat punten aangedragen, maar die worden afgeschoten (goedkoop internetten & printen op school), of genegeerd (tweedehands HW kopen, ok, die rekenmachine bevestigde 'ie dan).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Hillie schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:35:
Als ik het zo eens lees wil de TS zich gewoon even lekker beklagen. Er worden zat punten aangedragen, maar die worden afgeschoten (goedkoop internetten & printen op school), of genegeerd (tweedehands HW kopen, ok, die rekenmachine bevestigde 'ie dan).
Sommige mensen lijken ook gewoon niet met geld om te kunnen gaan...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 00:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Voor 500,- in de maand niet kunnen rondkomen terwijl je thuiswoont :X Ik moest op mijn 18e met nog minder rondkomen terwijl ik op mezelf woonde en een belachelijk laag bedrag aan stufi kreeg!

Je hebt veel te hoge eisen zie ik wel. Je wilt je verbinding niet verminderen, met werk ben je selectief en je "moet" een goede pc hebben...
Ik ging naar school en draaide soms nachtdiensten en werkte sowieso elke zaterdagochtend en zondagavond in een galvaniseer-bedrijf om mezelf te bekostigen. Als je echt wilt werken, is er echt wel wat te vinden hoor.
Ik denk dat je niet echt beseft dat je het niet zo slecht hebt en dat je geen idee hebt wat je nog te wachten staat als je echt voor jezelf moet gaan zorgen...

I'm not as think as you stoned I am

• Not Pingu
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

[...]

Ik woon nog bij mams, niet op mezelf of sow.
En je hebt geen vaste baan, dus waarom dan die 47 euro per maand aan ziekenfondspremie? In jouw situatie ben je niet verplicht verzekerd voor het ziekenfonds en kun je volgens mij gewoon onder de ziektenkostenverzekering van je ouders vallen.

Verder vind ik dat je wel erg veel geld wil reserveren voor je computer. Ik krijg momenteel 400 euro stagevergoeding plus nog 150 toelage van mijn ouders = ong. € 550 euro in de maand. En dan woon ik dus op mezelf. Betaal zelf mijn huur. Zit ook veel achter de computer maar ik geef er bijna nooit geld aan uit. Prioritize, man!

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Dennis schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:40:
Inderdaad, ga gewoon eens solliciteren in een winkel of zoek een krantenwijk. Die hebben ook altijd mensen nodig, dan kun je 's-ochtends werken en het verdient nog altijd vrij aardig.
winkel (vakkenvullen) kan niet, ben al 18. Oftewel, te oud.

Tempoteam heb ik trouwens nog niet geprobeerd, es ff kijken of die wel hier in enschede zit... (danke voor de tip)

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:29:
[...]

Tempoteam heb ik trouwens nog niet geprobeerd, es ff kijken of die wel hier in enschede zit... (danke voor de tip)
sorry hoor.. maar wat ben jij een watje? .. ben zelf 20 en heb tot heden toe nog nooit ergens gehoord dat ik niet aangenomen was.. loop eens wat anders dan een supermarkt in (want nee.. vakkenvullen is lekker loon :X).. videotheek, kruidvat, snackbar, restaurant etc. je gaat mij niet wijs maken dat jij er bij jou in de buurt nergens zulke zaken zijn die werknemers zoeken (en ook als er geen bordje "werknemer gezocht" staat kan je nog best even navragen.. zo heb ik ook wel eens een baantje verkregen). iets voor 5 euro/uur moet op je 18e in dat soort winkels verre van onmogelijk zijn.. als je zo'n baantje hebt kun je van daar op je dooie gemak iets "beters" gaan zoeken waar je ook nog wat aan je opleiding hebt.

allemaal simpel werk waar je niet echte vaardigheden voor nodig hebt. Zolang je jezelf maar even een beetje netjes en geinteresseerd presenteerd zul je vaak al aangenomen worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 17:17 ]

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik ken iemand zoals jij die net 19 is die gewoon 20+ uur in de week bij de AH werkt icm met zijn studie, uitwonend en geen financiele steun van zijn ouders.
Er zijn bij supermarkten meer baantjes dan vakken vullen..

Je geeft trouwens ook veel bs-argumenten zeg:
Dus? dan zorg je dat je het een dag eerder af hebt om het die dag uit te printen op school?

• Kurkentrekker
  • Niet online
1. Wil je geen trager internet, maar kun je je 8mbit niet meer betalen: Ik wil ook elke avond 5 sterren uit eten, en 's ochtends ontbijt op bed, maar helaas, ik kan het niet betalen. Ik ga straks een topic starten ;)

2. Is je PC brak, en je wilt toch een snelle: Ik heb dit jaar alweer geen geld voor een mooie BMW en mijn fiets heeft helaas geen zadelverwarming, airco, radio, iPod connector en leren bekleding. Ik voeg dit probleem zo dadelijk toe aan mijn topic.

4. Wil je werken? In de stad waar je woont loop je de langste winkelstraat in die er is, je begint vooraan, stapt een winkel binnen, en je vraagt of ze werk voor je hebben. Als dit faalt: Herhaal het proces bij de buren. Mocht je er na een dag nog niet zijn: probeer de overkant van de winkelstraat. Vast wel ergens een terras dat bediening nodig heeft, een keuken waar gewassen moet worden, of een winkel die iemand achter de balie nodig heeft om een zwangerschapsverlofje op te vangen.

7. Print je werk nou maar gewoon op school, vlekken of niet. Je betaalt schoolgeld, dus dan zorgt de school maar dat er degelijke printers staan. Accepteert je docent dit niet, dan loop je even langs bij de examencommissie, of mail hem een pdf'je, kan hij zelf aan het printen.

• Dennahz
  • Laatst online: 21-11 22:57

Dennahz

Life feels like hell should.

Pff, noem je dat geld problemen :?

Ik leen al vanaf m'n 18de elke maand 200 euro, nu 4 maand 450 en de komende 4 jaar weer elke maand 250.. ik doe HBO (1500 euro in 6 termijnen). MBO is 980 euro in termijnen.. je hebt 500 per maand.. wat ist probleem ? Je moet gewoon niet zoveel willen als het niet kan!

Mijn schuld bij de IB zal aan't eind van m'n studie wel 15.000 euro zijn ofzo.. so be it.. verdien het wel weer terug met m'n baan later.

Ik heb zelf een AMD Athlon XP 1800+ van een jaartje of 3 oud, werkt PRIMA.. gewoon snel genoeg en kan er zelfs nog netjes games op spelen. Als je zoveel nieuwe dure zooi koopt krijg je inderdaad "problemen".. wees eens tevreden met wat je hebt :(

En trager internet niet goed genoeg ? Ik heb het geluk dat m'n moeder het internet betaald, maar anders zou ik waarschijnlijk zo'n cheapass abo hebben van 20 euro per maand! Wat je niet KAN betalen moet je ook niet doen...

* Dennahz kan niet tegen mensen die "problemen" hebben..pff

[ Voor 17% gewijzigd door Dennahz op 21-10-2005 20:26 ]

Twitter

Verwijderd

bartgrefte schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:29:
[...]

8)7

De eerste supermarkt die je daar op afwijst meteen melden bij de overheid. Er mag niet op leeftijd geselecteerd worden. Ja, er is wel in de media gemeld dat het gebeurt.Maar heb je het al geprobeerd ?

Verder is het zo in de arbowet geregeld dat werknemers onder de 18 jaar maar beperkt in de avonduren mogen werken. Dus ideaal voor jou situatie. Jij kan met 18 jaar desnoods midden in de nacht werken en tot ver na sluitingstijd.

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je zelf wel eens over je situatiue na gedacht. Eigenlijk heb je niets te klagen, misschien dat je niet meer je nieuwe pc onderdelen kan kopen maar welke student kan wel het nieuwste van het nieuwste kopen? Dit noemen ze een luxe probleem

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:29:
[...]
8)7

De eerste supermarkt die je daar op afwijst meteen melden bij de overheid. Er mag niet op leeftijd geselecteerd worden. Ja, er is wel in de media gemeld dat het gebeurt.Maar heb je het al geprobeerd ?

Verder is het zo in de arbowet geregeld dat werknemers onder de 18 jaar maar beperkt in de avonduren mogen werken. Dus ideaal voor jou situatie. Jij kan met 18 jaar desnoods midden in de nacht werken en tot ver na sluitingstijd.
Supermarkten pesten je weg zodra je bijna 18 word (je werkt niet hard genoeg, er is geen werk meer, we zijn ontevreden, je groeit niet snel genoeg) Bij een dirk en AH waar ik heb gewerkt zijn echt meer dan 20 mensen met zulke kutsmoezen weggewerkt om ze week erna te vervangen met 14 jarige kindjes.

Oh en supermarkten zijn meestal na half 10 / 10 uur dicht (dan is al het werk gedaan)

This space is occupied

Verwijderd

Dat van de supermarkt is wel waar. Nu worden we ineens heel ernstig op de vulnorm van 50 colli per uur aangewezen, terwijl dat vroeger nooit was. Volgens mij zoeken ze naar argumenten om mensen eruit te gaan kegelen.

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Supermarkt is niet het enige waar je als 18 jarige terecht kan tegenwoordig..

Callcenters, mcdonalds, restaurants hebben nog altijd bakken met vacatures staan.
alles kan zolang jij het zelf maar wilt en niet te kieskeurig bent. (of je moet gewoon een bedrijfje starten in iets wat je wel wil doen en makkelijk kan doen naast je opleiding, iets waar ik voor gekozen heb dus :9)

Verwijderd

Werk vinden kan inderdaad soms behoorlijk tegenvallen (zeker in steden buiten de randstad met een overschot aan studenten, heb geen idee hoe dat in Enschede is). De lokale middenstand draait op 16-jarige scholieren, werken in cafe's etc trek ik fysiek niet, en uitzendbureaus heb ik zelf een paar maanden lang afgelopen voordat ik het maar opgegeven heb. Overal hebben ze wel werk voor je, maar ja, dan moet je wel op een doordeweekse dag kunnen werken, of in ieder geval jezelf een tijdje fexibel opstellen en alles aanpakken op elk tijdstip voor je alleen avond- en weekenddiensten mag draaien. Voor een economie, rechten of psychologie student wellicht wel te regelen, maar voor studies met veel contacturen is dat onmogelijk.

Maar goed, waarom zou je ook werken. Ik kon (toen ik nog stufi kreeg) prima rondkomen van mijn beurs+lening. Hield zelfs nog een flink deel van die lening over, die ik tegen net iets hogere rente op een spaarrekening kon zetten dan ik aan de IB-groep aan rente betaalde. Altijd handig als reserve...

En jij woont thuis! Dat zou mij destijds 214 euro huur per maand + 60 euro eten per maand gescheeld hebben. Nu krijg je ook minder beurs, maar desondanks zou je meer in plaats van minder over moeten houden. Ik zie het probleem niet. Zoals zoveel mensen hier op kenmerkende botte tweakermanier duidelijk gemaakt hebben, uitgavenpatronen kan je moeilijk als verklaring gebruiken...

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:41:
Dat van de supermarkt is wel waar. Nu worden we ineens heel ernstig op de vulnorm van 50 colli per uur aangewezen, terwijl dat vroeger nooit was. Volgens mij zoeken ze naar argumenten om mensen eruit te gaan kegelen.
Toen ik in 1996 nog afdelingshoofd KW/Zuivel/DV was bij AH hanteerden we 45 voor de FIFO-gevoelige gangen en 55 cq. 50 voor non-food cq. drogmetica. Niemand in mijn team van de ingewerkte mensen had ook maar de minste moeite om aan die norm te voldoen, de meesten incluis mezelf haalden moeiteloos over de 60 over welke productgroep dan ook. Minder dan 45 was wel degelijk aanleiding tot een goed gesprek, eventueel leidend tot een "onderling goed verscheiden", of je nu 15 was of 21.

Professionele website nodig?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-11 21:57
Da's nou ook toevallig, ik ben gestopt met mijn studie en werk nu een jaartje. Ik houd elke maand 500 euro over. Als je nou even je rekeningnummer doorgeeft is het probleem meteen opgelost :)

Vorig jaar toen ik studeerde had ik het ook echt niet breed. Standaard beurs van de IB-Groep en van mijn ouders kreeg ik nix meer dan ik van de IB-Groep extra zou krijgen als ze niet 'zoveel' verdienden. Hetzelfde minimum als ieder ander dus, nog geen €500 in de maand. Met een studie waar veel materialen voor nodig zijn, een dure kamer omdat je toch echt niet elka dag 3 uur wilt reizen en een sociaal leven wat ook wel geld mag kosten haal je dat natuurlijk nooit. Dat is dan ook waarom de IB-Groep leningen verstrekt. Dat doet jouw overheid echt niet om aan te verdienen, maar om jou de kans te geven de opleiding te volgen die je doet! Als je nu niet op een houtje wilt bijten kan dat prima, als je later een baan heb lever je daarvoor weer een beetje in. Je hebt de mogelijkheid m de verhouding negatief nu/erg positief later om te zetten in positief nu/positief later. Met een starterssalaris verdien je echt meer dan zat om die paar euro af te lossen. Wat je nu in 5 jaar leent hoef je echt niet in 5 jaar terug te betalen. als je nix verdient ben je je schuld na 15 jaar zelfs kwijt! Als je later een baan hebt heb je het trouwens te druk om de hele dag die 8mbit verbinding leeg te trekken met een veel te snelle machine. Kortom: gebruik die lening, hij is voor jouw bedoeld!

Als lenen je niet aanstaat, kijk dan eens om je heen. In je vriendengroep en op je studie lopen hopen leeftijdsgenoten rond die alle eindjes aan elkaar weten te breien. Sommigen bijten op een houtje, anderen werken. Vraag eens hoe zij aan hun baantje zijn gekomen. Laat je netwerk werken. Gebruik je connecties, maak nieuwe connecties. En niet geschoten is altijd mis. Bied jezelf aan bij bedrijven die je interessant lijken, laat een CV achter. Zo gauw ze iemand nodig hebben weten ze je te vinden.

• BootVluchteling
  • Laatst online: 21-11 15:06
waar woon je precies..? als je omstreken westland woont kan je eventueel in de tuin werken.. kan je werken wanneer het jóu uitkomt...

• roadcee
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:01
BootVluchteling schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 08:41:
waar woon je precies..? als je omstreken westland woont kan je eventueel in de tuin werken.. kan je werken wanneer het jóu uitkomt...
Enschede dacht ik gelezen te hebben.

[/offtopic] valt het niemand op dat TS totaal niet reageert op replies die geen concreet werk aandragen? Krijg inmiddels het gevoel dat 't een grapjas is. [/offtopic]

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Er zijn genoeg manieren genoemd om je financiele situatie wat te verbeteren, maar zelfs als dat alles niet lukt:

Ga naar marktplaats(of ergens anders heen) en meld je aan voor thuiswerk, vrijwel 100% kans dat ze je willen, je kan zelfs met je snelle internetverbinding dan geld gaan verdienen :D

[/offtopic] Ik vraag me toch af wat de TS ooit aan het doen is, behalve nooit op de reacties ingaan... [/offtopic]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zou zeggen, ga bij een pompstation werken.. Lekker makkelijk inroosteren & tijden ruilen met collegae.. Dus vooral 's avonds werk (19hr - 24hr) en in het weekend op zowel zaterdag als zondag. Helemaal ideaal en het verdient ook nog 's aardig.

* Standeman heeft 5 jaar achter de kassa van een pomp gezeten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 22-10-2005 11:05 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Plague
  • Niet online
drooger schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:03:
Er zijn genoeg manieren genoemd om je financiele situatie wat te verbeteren, maar zelfs als dat alles niet lukt:

Ga naar marktplaats(of ergens anders heen) en meld je aan voor thuiswerk, vrijwel 100% kans dat ze je willen, je kan zelfs met je snelle internetverbinding dan geld gaan verdienen :D

[/offtopic] Ik vraag me toch af wat de TS ooit aan het doen is, behalve nooit op de reacties ingaan... [/offtopic]
Werk zoeken denk ik :+

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
op school zitten, ok? En ben de pc grondig na aan het kijken aangezien die rare dingen doet. Vandaar dat ik niet al te veel reageer..... Ik wil wel vanaf school in de studie-uren reageren maar de server lag er weer eens uit dus elke pc op school was tijdelijk onbruikbaar geworden.--> De w2k die ze op die pc's hebben geinstalleerd is volledig afhankelijk van de server.
drooger schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:03:

voor werk naar marktplaats :? Hmm, zo eens even kijken.
Maar thuiswerk, enig idee waarvoor ik in aanmerking zou kunnen komen?

Oscar Wilde

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

bartgrefte schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:09:
[...]

op school zitten, ok? En ben de pc grondig na aan het kijken aangezien die rare dingen doet. Vandaar dat ik niet al te veel reageer..... Ik wil wel vanaf school in de studie-uren reageren maar de server lag er weer eens uit dus elke pc op school was tijdelijk onbruikbaar geworden.--> De w2k die ze op die pc's hebben geinstalleerd is volledig afhankelijk van de server.

[...]

voor werk naar marktplaats :? Hmm, zo eens even kijken.
Maar thuiswerk, enig idee waarvoor ik in aanmerking zou kunnen komen?
sigaretten verpakken, aanstekers vullen, huis-aan-huis verkopen, "pyramide" werk (haal X mensen binnen en verdien miljoenen! :+ ).
datlijken me iig typisch thuiswerk dingen.

edit: trouwens, verwacht maar niet dat dat veel verdient... meestal 0,0nogwat cent per item ofzo... en het kost aanzienlijk wat tijd afaik.

snap trouwens niet dat je zelf geen werk kan vinden...
uitzendburo's hebben vaak zat bijbaantjes, en ook in de krant staat genoeg.
en bij 1 uitzendburo ingeschreven staan is natuurlijk reteweinig... ik sta zelf bij 4 ingeschreven, kijk veel in de krant (naja digitaal dan... volkskrant heeft een banensectie op internet) en struin het web af op sites van bedrijven waar ik wel wil werken of ze open vacatures hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door McKaamos op 22-10-2005 16:19 ]

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

TS is gewoon een lamme lul die geen zin heeft om te werken, maar wel geld wil hebben om z'n peecee continu te upgraden :r

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Thuiswerk houd meestal in:

Inpakken van spullen, chatroom beheren, evt. met webcam(voor meer erotische sites), etiketten of enveloppen schrijven, zulk soort werk.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wokschotel schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:24:
TS is gewoon een lamme lul die geen zin heeft om te werken, maar wel geld wil hebben om z'n peecee continu te upgraden :r
De TS heeft een ander leefpatroon en referentiekader dan sommigen van ons. Je kunt hem daar normaal op wijzen en tips meegeven hoe hij een en ander kan veranderen of je kunt hem idd voor lamme lul uitmaken. Dat laatste echter, is niet de manier waarop we hier met elkaar omgaan.

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

SmartDoDo schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:28:
[...]

De TS heeft een ander leefpatroon en referentiekader dan sommigen van ons. Je kunt hem daar normaal op wijzen en tips meegeven hoe hij een en ander kan veranderen of je kunt hem idd voor lamme lul uitmaken. Dat laatste echter, is niet de manier waarop we hier met elkaar omgaan.
Sommige mensen zijn óf hopeloos óf willen het gewoon niet snappen. Als jij niet zo met mensen om wil gaan, tja. Ik hou wel van duidelijkheid tegen dat soort figuren.

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-11 14:35

Hendal.

Chocolate moose

Wokschotel schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 01:05:
[...]

Sommige mensen zijn óf hopeloos óf willen het gewoon niet snappen. Als jij niet zo met mensen om wil gaan, tja. Ik hou wel van duidelijkheid tegen dat soort figuren.
En waarom reageer jij in dit topic? Je hebt absoluut NIKS constructiefs in te brengen. De TS vraagt om een aantal zaken, als jij daar niks over te melden hebt hou dan alsjeblieft je mond dicht.

Ik ga toch ook niet in een topic van DOC roepen dat je een eikel bent omdat je jouw pc overclockt? Waarom niet, omdat dat geen nuttige bijdrage is.

Dus mond dicht graag.

Ontopic
Werk is er idd altijd, je moet alleen echt willen en flink zoeken.
Krant, i-net, rondvragen bij winkels e.d., via via, enz.
Je moet er in het begin wel stvig moeite voor doen want je bent niet de enige die werk zoekt en werk komt niet naar jou toe ;) .

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
FireWurX schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:13:
[...]

sigaretten verpakken, aanstekers vullen, huis-aan-huis verkopen, "pyramide" werk (haal X mensen binnen en verdien miljoenen! :+ ).
datlijken me iig typisch thuiswerk dingen.

edit: trouwens, verwacht maar niet dat dat veel verdient... meestal 0,0nogwat cent per item ofzo... en het kost aanzienlijk wat tijd afaik.

snap trouwens niet dat je zelf geen werk kan vinden...
uitzendburo's hebben vaak zat bijbaantjes, en ook in de krant staat genoeg.
en bij 1 uitzendburo ingeschreven staan is natuurlijk reteweinig... ik sta zelf bij 4 ingeschreven, kijk veel in de krant (naja digitaal dan... volkskrant heeft een banensectie op internet) en struin het web af op sites van bedrijven waar ik wel wil werken of ze open vacatures hebben.
zoals je vast wel gelezen hebt, ik heb verschillende uitzendbureau's geprobeerd. Ze schrijven mij pas in voor zaterdag werk als ik doordeweeks werk heb....

Oscar Wilde

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Hendal. schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 01:22:
[...]

En waarom reageer jij in dit topic? Je hebt absoluut NIKS constructiefs in te brengen. De TS vraagt om een aantal zaken, als jij daar niks over te melden hebt hou dan alsjeblieft je mond dicht.

Ik ga toch ook niet in een topic van DOC roepen dat je een eikel bent omdat je jouw pc overclockt? Waarom niet, omdat dat geen nuttige bijdrage is.
Knulletje, ik HEB nuttige dingen geroepen in dit topic. Alleen hebben sommige mensen een bord/plank voor hun kop, zoals de TS die ook niet reageert op goede tips. En dan heb ik de eigenschap (die de mensen die net zoals ik wat langer rondlopen onderhand wel kennen), namelijk dat ik scherp kan reageren. En die mensen weten ook dat ik dat vaak redelijk goed zie.
Dus mond dicht graag.
Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

• Kurkentrekker
  • Niet online
zoals je vast wel gelezen hebt, ik heb verschillende uitzendbureau's geprobeerd. Ze schrijven mij pas in voor zaterdag werk als ik doordeweeks werk heb....
En studentenuitzendbureaus? Die zullen toch vaker te maken krijgen met mensen die alleen in de avonduren en de weekenden kunnen werken?

Misschien wel interessant om te weten: welke uren wil je eigenlijk werken? Alleen op zaterdag, of heb je naast je school genoeg tijd over om ook door de week een (halve) dag of avond te werken? Er zijn zat bedrijven die zaterdag krachten aan willen nemen als zij ook nog een dagdeel door de week kunnen werken, of een koopavond.

Misschien kun je wat kroegen binnen lopen, kijken of ze nog personeel nodig hebben. Daar is vaak ook 's avonds en in het weekend wel iets te doen.

offtopic:
Oh wacht, als ik in je profiel kijk zie ik dat je in maart 2004 geboren bent... Dan is het ook niet zo raar dat je nergens aangenomen wordt. Misschien kun je tester bij Olvarit worden, of in een Pampers reclame gaan spelen? :p

Verwijderd

Tsja en loop anders een een supermakt binnen. Zo werk ik inmiddels ook al 4.5 jaar bij een grote landelijke supermarkt. Tsja het werk is misschien niet altijd even leuk, maar met collega's is er altijd wel wat leuks van te maken.

Ook al heb je net de prijzenslag gehad, er is altijd nog wel vraag naar vakkenvullers op de zaterdag en een doordeweekse avond. Gewoon binnenlopen bij een aantal supermarkten en het moet wel heel raar lopen als ze allemaal nee zeggen.

Tsja en is kritisch naar je uitgaven patroon kijken kan ook geen kwaad denk ik. ;)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het is al eerder in dit topic gezegd, voor zaterdagwerk moet je zelf op stap. Uitzendbureau's hebben redelijk wat vacature's liggen voor ma-vr werk. Weekendbaantjes kom je zelden tegen. Schiet bekenden aan of zij wat weten, stap zelf naar een supermarkt etc.
Voor zaterdagwerk moet je echt iets ondernemen :)

Verwijderd

500 per maand, je woont thuis en je komt niet rond?
Kerel, je weet niet waar je over praat, trust me!
K leef per maand van ongeveer 100 euro voor eten, kleding, boeken en al het andere educatieve spul exclusief collegegeld...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Kurkentrekker schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:12:
[...]

En studentenuitzendbureaus? Die zullen toch vaker te maken krijgen met mensen die alleen in de avonduren en de weekenden kunnen werken?

Misschien wel interessant om te weten: welke uren wil je eigenlijk werken? Alleen op zaterdag, of heb je naast je school genoeg tijd over om ook door de week een (halve) dag of avond te werken? Er zijn zat bedrijven die zaterdag krachten aan willen nemen als zij ook nog een dagdeel door de week kunnen werken, of een koopavond.
het enigste studenten uitzendbureau wat hier te vinden is, is asa-student (creyf) maar die doet niet meer aan mbo-studenten, alleen nog hbo en ut.

Welke dagen: weekend. Doordeweeks wil ik ook wel werken maar mijn lesrooster verandert zo vaak dat dat niet te doen is.... (heel veel klasgenoten zijn al met het werk in problemen gekomen omdat het lesrooster nogal verbouwdt werd.)

Oscar Wilde

• Kurkentrekker
  • Niet online
Mijn werkgever is daar erg coulant in, omdat hij weet dat je met studenten vaak met wisselende roosters zit. Ik ben bang dat er in jou geval dan niets anders op zit dan kroeg / winkel / supermarkt, of ander hersenloos werk (magazijn, taxichauffeur, pizzabezorger, krantenwijk, koerier) op zit.

• Mawlana
bartgrefte schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:28:
[...]

Doordeweeks wil ik ook wel werken maar mijn lesrooster verandert zo vaak dat dat niet te doen is.... (heel veel klasgenoten zijn al met het werk in problemen gekomen omdat het lesrooster nogal verbouwdt werd.)
Ga je overdag of 's avonds naar school? Ik neem aan dat je niet én overdag en 's avonds naar school gaat, dus moet je een dagdeel prikken: ga je overdag (tot bijv. 17.00u) naar school, dan zoek je werk vanaf 18.00u.

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Ga anders op zoek naar groothandels of distributeurs(die dingen die de producten naar verkooppunten sturen bijv.),

het lijkt me ook wel mogelijk dat je doordeweeks op avonden werkt. Natuurlijk zal je vast wel verslagen e.d. moeten maken, dus moet je gewoon selectief zijn in de dagen. Gewoon 2/3 dagen door de week(avonden, evt. met stuk van middag erbij) en zaterdags.

Vraag: Heb je ook een kasboek, of al nagedacht om 1 te maken??

Dat kost misschien 3 euro, maar als je het goed bijhoud kan je echt selectief zijn in de uitgaven en niet iets zomaar over het hoofd zijn.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Maak eens gewoon een overzicht met kosten die je hebt.
Je krijgt nu 500 euro, waarvan bijna de helft lening, iets waarvoor ik zelf nooit zou kiezen. Enige kostenpost die ik tegenkom zijn ziekenfonds en internet. Internet kan makkelijk anders, je hebt sneller voor een lagere prijs bij verschillende aanbieders, zelf als jullie geen telefoon hebben kan het nog steeds goedkoper.
Ten tweede, als je geen geld hebt voor je computer, ben er dan niet mee bezig. Je geeft zelf aan dat je het nieuwste van het nieuwste moet hebben, of in ieder geval wel top. Maar als je geen geld hebt, dan houdt dat op, zo simpel is het. Vraag is waarom het nog zo snel moeten,
als je spellen wilt spelen, koop een oude televisie, en een tweedehands xbox. Is goedkoper, en je hebt het probleem van upgraden niet. En als je een snel systeem wilt hebben, is het van belang dat het schoon is, MSN draagt daar niet echt bij mee.

Wat betreft werk, mijn insziens hoef je niet eens te werken als dit je grootste kosten zijn. Enigste wat je nodig hebt is een goed overzicht wat je allemaal uitgeeft.
En als je wil werken, er zijn redelijk veel baantjes te vinden die je in de avonduren kunt verrichten, of op zaterdag of zondag. Supermarkt is overigens niet de enigste optie.
Restaurant, markt, industrie, kijk in de lokale krantjes, regionale dagbladen. Je bent 18, dus je kunt nachtdiensten draaien bij verschillende bedrijven, portier bij een hotel etc etc etc.
Staar je overigens niet blind op lokale uitzendbureaus. Bel ook inhouse-uitzendbureaus. Zijn vaak grotere bedrijven met eigen afdeling. Die van randstad heet Capac. Even kijken in het telefoonboek.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Oke, stappenplan:

1. Die internetverbinding. Kijk of Wanadoo ADSL in jouw woonplaats beschikbaar is. 20 Mbit voor 22,50. Dat is dus al -€27,50.
2. Bel DistriQ op en vraag of ze een krantenwijk voor je hebben. Dit moet 's ochtends gebeuren (nog voor school dus) en levert al gauw 200 euro per maand op, met een beetje krantenwijk. Er zitten ook leuke dingetjes als zomerloon e.d. aan vast.
3. Loop een PC zaak in jouw woonplaats binnen en vraag of ze op zoek zijn naar mensen die in de winkel kunnen komen helpen (inpakken, klanten aanspreken en informeren, dat soort zaken). Kan makkelijk in het weekend (op een zaterdagmiddag/ochtend of beide). Kan ook goed zijn voor zo'n 60 euro per zaterdag.

Dan heb je dus al 300 euro per maand extra, bovenop die 500 euro is dat dus 800 euro. Mijn eigen studie kost 1500 euro in totaal.... Als jij dit in 2 maanden krijgt snap ik niet wat jij met je geld doet.
Sowieso al niet, want je krijgt in 3 maanden al 1500 euro.

Ik denk dat je die PC van je het huis uit moet doen en daarbij ook meteen internet afschaffen en een 486 op de kop tikken via Marktplaats. Draait Microsoft Office 97 perfect op en een budgetprintertje erbij doet ook wonderen. Jongen, als je het zo doet bulk je van het geld! :D

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
CelestialCelebi schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:01:
Ik denk dat je die PC van je het huis uit moet doen en daarbij ook meteen internet afschaffen en een 486 op de kop tikken via Marktplaats. Draait Microsoft Office 97 perfect op en een budgetprintertje erbij doet ook wonderen. Jongen, als je het zo doet bulk je van het geld! :D
ya right, zo'n 486 kan die software wat ik nodig heb voor school niet eens aan: Turbo pascal nog wel, maar avr studio dacht ik al niet, autocad2005 ook niet. En de office moet recenter zijn. Anders krijg ik compatibiliteits gedoe als ik thuis verder wil met een opdracht :P Dan nog flexact, ponyprog, multisim 2002 enz....
sylvesterrr schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:37:
[...]

Ga je overdag of 's avonds naar school? Ik neem aan dat je niet én overdag en 's avonds naar school gaat, dus moet je een dagdeel prikken: ga je overdag (tot bijv. 17.00u) naar school, dan zoek je werk vanaf 18.00u.
overdag natuurlijk, maar er zijn dagen dat ik pas om 18:00 thuis ben..... Als de NS (nederlandse stoorwegen) zijn naam eer blijft aan doen, dan nog later.

[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 23-10-2005 22:36 ]

Oscar Wilde

• Kurkentrekker
  • Niet online
Er zijn dagen dat je pas om 18:00 thuis bent. Ik neem echter aan dat je studie niet dagelijks tot 18:00 duurt, maar dat je ook best een (mid)dagje vrij bent.

Over een PC: Je hoeft heus niet je PC weg te doen en een oude terug kopen, maar dat betekent ook niet dat je elke maand de nieuwste hardware moet kopen. Daarbij, als je voor school allerlei enge programma's moet draaien, dan mag je er toch vanuit gaan dat school ook PC's ter beschikking heeft waar je die programmatuur op kunt draaien? Ik moet zelf voor school ook legio zware programmatuur draaien, en op school staan er PC's die dat kunnen. Nou heb ik een computer die het allemaal wel trekt, maar een hoop van mijn klasgenoten doen een gewoon hun werk op school.

Iets wat al eerder in dit topic geconstateerd is: Jij krijgt een reactie van iemand (boven je, je hebt hem deels gequoot...) die je een aantal tips geeft. Deze zijn onder te verdelen in de tips om aan werk te komen (=geld genereren), en tips om minder uit te geven (=geld besparen). Ik merk dat jij alleen aangeeft waarom je niet kunt besparen, maar je gaat nergens in op de tips die tot werk en inkomen zouden kunnen leiden. Er zijn al zoveel suggesties gedaan om aan werk te komen, en het aantal waar jij serieus een reactie op hebt gegeven is nihil. Wil je gewoon niet werken? Dan kun je namelijk beter nu stoppen met je opleiding en gewoon een uitkering aanvragen.

• Plague
  • Niet online
bartgrefte schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:34:
[...]

ya right, zo'n 486 kan die software wat ik nodig heb voor school niet eens aan: Turbo pascal nog wel, maar avr studio dacht ik al niet, autocad2005 ook niet. En de office moet recenter zijn. Anders krijg ik compatibiliteits gedoe als ik thuis verder wil met een opdracht :P Dan nog flexact, ponyprog, multisim 2002 enz....

[...]

overdag natuurlijk, maar er zijn dagen dat ik pas om 18:00 thuis ben..... Als de NS (nederlandse stoorwegen) zijn naam eer blijft aan doen, dan nog later.
Ik moet me na deze reactie toch echt bij Wokschotel aansluiten. Ik hoop alleen niet dat je later van mijn centen op de bank zit :*

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:28

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met een Athlon Thunderbird of P3 Tualatin (met het nodige modden) kan je die programma's allemaal draaien, zolang je voor genoeg ram (768+MB) zorgt en de computer clean houd. Je bent tweaker of niet, haal eerst het onderste uit de kan met je huidige hardware. Na 4 à 5 jaar op zulke machines te werken ben ik nu pas overgestapt naar een nieuwe computer (dualcore-bak), betaald met gespaard geld van lonen van verschillende jaren.
Pak je lessenrooster en probeer alle gaten op te vullen met werk. Ik ga de vrijdagnachten en zondagavonden gaan werken, omdat mijn lessenrooster veel te vol steekt. Met 1 interim bereik je niet veel, minstens de hele straat aan interims afgaan. Veel werk kan je via-via krijgen ipv bij de interims.

Naast meer geld verdienen moet je ook meer besparen, internetverbinding mag niet meer dan € 40 kosten. Er werd in deze topic zelfs over 20Mbps voor ongeveer 20 euro gesproken.

Met € 500 per maand kan ik ruim mijn studentenkot/kamer budgetteren en het begin nodig te worden, mijn ouders kunnen mijn studie/studentenleven niet meer betalen.
rapture in "Ouders scheiden, ik op kamers wat allema..."

[ Voor 22% gewijzigd door rapture op 24-10-2005 01:42 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

nog een tipje...
als je toevallig goed bent in webdesign kan je freelancen voor kleine bedrijfjes of particulieren.
doe ik ook, als bijverdienste... levert vaak een leuk zakcentje op :)

• Hillie

Hillie

Jouw probleem is dat je denkt in problemen, en niet in oplossingen. Op die bak die je hebt kun je best aardige simulaties draaien (OK, afhankelijk van de simulaties die je moet maken) en ik gok dat je er ook best leuk op kunt AutoCADden. Office XP of welke versie dan ook draait op jouw machine met groot gemak, net als de diverse programmeeromgevingen. Tja, niet alles even snel, maar da's dan pech. Zoals ik je postings lees blijf je hameren op je problemen, in plaats van te timmeren aan een oplossing.....

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:10
In je sig staat dat je een 1800+ met 512mb en 240Gb schijf hebt, dat lijkt mij zeker nog genoeg om alles mee te doen. Op mijn 1800+ thuis draai ik eveneens nog autocad 2005.
Formateer hem eens als em slecht draait.

Ikzelf zit op kot en heb 200€ per maand om alles mee te betalen, kleren, boeken, inschrijvingsgeld, trein enz... Dat jij met 500€ niet toekomt is redelijk extreem. Ik verdien gemiddeld gezien 150€ per maand bij (vakantiewerk + werk onder het jaar) en ik heb nu niet bepaald een slecht sociaal leven of geen geld over om pc stuff te kopen. Je zal er wel moeite voor moeten doen hé man, werk valt niet uit de lucht en het kan best zijn dat je op dit moment niets vindt maar dan moet je uiteraard niet ophouden met zoeken .

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Even kijken.....

- Inkomsten 500 euro per maand.
- Thuiswonend
- OV, dus weinig vervoerskosten

Jij komt geld tekort??? Hoe wilde je dat gaan oplossen als je straks werkt en op jezelf woont? Als je geluk hebt ga je dan als starter 1200 euro per maand verdienen. Dat klinkt veel he? Is het niet. Als je je vaste kasten voor wonen, verzekeringen, eten en vervoer eraf haalt, hou je over...... waarschijnlijk iets minder dan 500 euro. Oja, daarvan moet je dan ook nog je IBG-lening afbetalen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 16:40 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
rapture schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 01:35:
[...]

Met een Athlon Thunderbird of P3 Tualatin (met het nodige modden) kan je die programma's allemaal draaien, zolang je voor genoeg ram (768+MB) zorgt en de computer clean houd. Je bent tweaker of niet, haal eerst het onderste uit de kan met je huidige hardware. Na 4 à 5 jaar op zulke machines te werken ben ik nu pas overgestapt naar een nieuwe computer (dualcore-bak), betaald met gespaard geld van lonen van verschillende jaren.
Lastig als je een mobo hebt dat heel weinig spul ondersteund op cpu gebied. Snelste wat ondersteund wordt is de athlonxp 2600+, maar dan wel de versie die een fsb van 266 heeft, die is trouwens heel moeilijk te krijgen. Dat komt neer op zon 600MHz snelheids winst. Ik denk niet dat dat merkbaar is of wel?
FragileM64 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:21:
In je sig staat dat je een 1800+ met 512mb en 240Gb schijf hebt, dat lijkt mij zeker nog genoeg om alles mee te doen. Op mijn 1800+ thuis draai ik eveneens nog autocad 2005.
Formateer hem eens als em slecht draait.
formatteren deed ik eerst elke maand. Nu draait ie sinds maart. Ik raakte elke keer de ghost image kwijt.... Sinds ik em 24/7 aanlaat werkt ie trouwens stukken beter, minder crashes.
Een ding is wel zeker, het intern geheugen is te weinig, die 512mb loopt snel vol en het wisselbestand is, als ik de pc niet gebruik, al 600MB groot.
FireWurX schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 02:31:
nog een tipje...
als je toevallig goed bent in webdesign kan je freelancen voor kleine bedrijfjes of particulieren.
doe ik ook, als bijverdienste... levert vaak een leuk zakcentje op :)
webdesign... ik weet wel iets van html maar ben daar echt totaal beginner in.

Oscar Wilde

• Hillie

Hillie

bartgrefte schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:50:
De vraag is: Wat kun je dan wel?

• Plague
  • Niet online
bartgrefte schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:50:
[...]

Lastig als je een mobo hebt dat heel weinig spul ondersteund op cpu gebied. Snelste wat ondersteund wordt is de athlonxp 2600+, maar dan wel de versie die een fsb van 266 heeft, die is trouwens heel moeilijk te krijgen. Dat komt neer op zon 600MHz snelheids winst. Ik denk niet dat dat merkbaar is of wel?

[...]

formatteren deed ik eerst elke maand. Nu draait ie sinds maart. Ik raakte elke keer de ghost image kwijt.... Sinds ik em 24/7 aanlaat werkt ie trouwens stukken beter, minder crashes.
Een ding is wel zeker, het intern geheugen is te weinig, die 512mb loopt snel vol en het wisselbestand is, als ik de pc niet gebruik, al 600MB groot.

[...]

Jij haalt serieus het bloed onder mensen hun nagels vandaan. :)

In plaats van dat je serieus op goede posts in gaat, som je alleen maar op wat je niet kan, waar je geen zin in hebt en wat niet mogelijk is.

Ik zou met zo'n instelling de eer aan mezelf houden en van een hoog gebouw afspringen ofzo. :)

Edit: ga anders eens met Mastermind praten, die zit een beetje in dezelfde situatie als jij, behalve dat hij niet meer studeert.

[ Voor 6% gewijzigd door Plague op 24-10-2005 17:11 ]

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Kurkentrekker schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:37:
Mijn werkgever is daar erg coulant in, omdat hij weet dat je met studenten vaak met wisselende roosters zit. Ik ben bang dat er in jou geval dan niets anders op zit dan kroeg / winkel / supermarkt, of ander hersenloos werk (magazijn, taxichauffeur, pizzabezorger, krantenwijk, koerier) op zit.
offtopic:
Dat heeft je werkgever goed geregeld, jouw laten denken dat hij jou een plezier doet. Misschien gelooft hij dat ook echt, maar in veel gevallen is een werkgever maar wat blij dat hij een student kan krijgen, die op de meest rare tijden inzetbaar is. Als je er een handvol aanneemt heb je vrijwel altijd iemand beschikbaar.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:15

Cis

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:38:
Even kijken.....

- Inkomsten 500 euro per maand.
- Thuiswonend
- OV, dus weinig vervoerskosten

Jij komt geld tekort??? Hoe wilde je dat gaan oplossen als je straks werkt en op jezelf woont? Als je geluk hebt ga je dan als starter 1200 euro per maand verdienen. Dat klinkt veel he? Is het niet. Als je je vaste kasten voor wonen, verzekeringen, eten en vervoer eraf haalt, hou je over...... waarschijnlijk iets minder dan 500 euro. Oja, daarvan moet je dan ook nog je IBG-lening afbetalen. :)
Dan heb je het nog niet over incidentele uitgaven (kapotte koelkast, bed dat doorzakt) en leuke dingen (uitgaan met vriend(inn)en, nieuwe pc kopen).
Ik denk dat de TS momenteel een verkeerde instelling heeft, en alles gewoon positief moet gaan bekijken en met veel minder genoegen nemen: wat zijn je primaire behoeften? Heb je snel internet nodig? Nee? Langzaam nemen. Wil je met vrienden een leuke avond hebben? Nodig ze thuis uit, ipv in een cafe!

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 23:28

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Plague schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:01:
[...]

Jij haalt serieus het bloed onder mensen hun nagels vandaan. :)
@TS: Eensch is, denk eens aan (al die) mensen die het slechter hebben dan jij en het met veel minder moeten doen. (minimum inkomen bijvoorbeeld en twee kinderen.)
Ik zou met zo'n instelling de eer aan mezelf houden en van een hoog gebouw afspringen ofzo. :)
@Plague: Lijkt me niet dat je dat tegen iemand kunt zeggen, maargoed dat is dan weer mijn mening. (En ja ik heb je smilie gezien) Ik begrijp de uitspraak echter wel.
Edit: ga anders eens met Mastermind praten, die zit een beetje in dezelfde situatie als jij, behalve dat hij niet meer studeert.
@TS: Om hier even op in te haken, je hebt wat dat studeren betreft nog geluk. Als je zoals hier ook al eerder gezegd is _nu_ aan het werk was en op jezelf woonde zou je het nog een stuk moeilijker hebben. Ook al zou je dan waarschijnlijk een stuk meer geld binnen krijgen. Je zou nog _veel_ meer uitgaven hebben. Zeker volgens jouw denkwijze.