Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kunnen Gigaset 4000 handsets op een Gigaset 3070?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben al een paar uur aan het 'klooien' om twee Gigaset 4000 handsets goed aan de praat te krijgen op een Gigaset 3070 ISDN-DECT-centrale. Mijn probleem is dat beide handsets met gemak aangemeld kunnen worden, maar dat ze niet gebeld kunnen worden. Als ik met mijn GSM mijn thuisnummer bel, dan gaan deze twee handsets niet over ; de andere handsets gaan wel over. Bellen gaat wel goed met deze handets.

Aangezien ik door alle menu-opties heen ben (opties voor de nieuwe handsets staan hetzelfde als voor de werkende handsets), de vraag aan jullie: zou het kunnen zijn dat deze handsets niet helemaal compatible zijn met de centrale? :?

Uiteraard heb ik overal gezocht, maar ik kan er niets over vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• pven
  • Niet online
*subtiele kick*

Iemand enig idee?

Verwijderd

Het zal gewoon moeten werken ik heb hier een Gigaset 3075 ISDN(zelfde maar dan met antwoordapparaat) en daar werken meerdere gigasets 4000 toestelen al tijdenlang goed op.
Het zou kunnen zijn dat je je firmware van de centrale moet updateten voordat ie werk, aangezien er bij mij wel de laatste firmware op staat.
De firmware is te downloaden op de site van siemens

• pven
  • Niet online
Ik heb mijn firmware een maand geleden bijgewerkt, zou er inmiddels al weer een nieuwe zijn? (Uiteraard ga ik er naar kijken, maar ik moet eerst mijn Speedtouch repareren. :X)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22

Korakal

Up up up!

Dat moet gewoon werken, en daar hoef je echt geen supernieuwe firmware voor te hebben. Een paar jaar geleden, toen de 4000 serie handsets net geïntroduceerd werden werkte het ook direct. Dit is gewoon GAP compatibiliteit.
Wat ik me kan voorstellen is dat je nog even met je MSN instellingen aan de slag moet, wellicht heb je daar toewijzingen mee gedaan?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:31

HeepH

Dope Rapper

even naar de helpdesk bellen , die helpen je echt perfect, hele goede ervaring met de helpdesk van siemens...en je hoeft ook geen kwartier te wachten ofzo...

[ Voor 18% gewijzigd door HeepH op 22-10-2005 11:00 ]

http://specs.tweak.to/16495

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 06:56

Cool_Mod_E

9200 Wp

Vreemd !

Ik heb zelf een 4115, en heb daar laatst een goedkoop DECT toestelletje (Olympia), van mijn vriendin bij aangemeld.
Werkte in 1 keer ! (in iedergeval op het hoofdnummer).
Kun je de nieuwe toestellen wel onderling bellen via het interne nummer ?

• pven
  • Niet online
Onderling kunnen de toestellen idd wel met elkaar bellen en ook naar buiten bellen lukt. Ik heb ook enkele handsets van het Kruidvat (Startel oid) aangesloten en die werken wel gewoon, alle handsets zijn hetzelfde geconfigureerd in de centrale.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22

Korakal

Up up up!

Die Startel handsets had je al aangesloten? Ik verdenk echt je MSN-toewijzingen (welke handset gaat over bij het bellen van welk nummer).

• pven
  • Niet online
Die Startel-handsets waren idd al aangesloten en werken dus wel goed. Intern is alles bereikbaar op de nummers waaronder ze ook in de centrale bekend zijn. Extern gaan alle sets over, behalve de 4000-sets. Wat ik al zei: alle handsets zijn in de centrale hetzelfde geconfigureerd. Ik heb overigens ook nog een 3000-handset aangesloten die het wel goed doet.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:07
Op de Duitse Siemens site staat iets nieuwere software/firmware dan op de nederlandse site: http://gigaset.siemens.co...rN_prodId%3A15623,00.html
De software is gewoon meertalig hoor!
Ik gebruik de deze versie probleemloos icm 2 Gigaset 3000 Comfort telefoons en 1 Gigaset 4000 Comfort telefoon.

If it ain't broken, tweak it!

• pven
  • Niet online
Ik ga die nieuwe firmware proberen. Het is wat bewerkelijk om de centrale van de muur te halen om hem vervolgens te updaten, maar het gaat me lukken. Een update zal volgen (waarschijnlijk dit weekend).

edit:
Het gaat wat langer duren; binnen nu en een paar weken volgt een updaten. :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door pven op 16-11-2005 18:47 ]

Pagina: 1