Toon posts:

[Probleem] Beeld bevriest tijdens games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Intro
Ik heb z'on 3 maanden een nieuwe computer (zie specs) nu heb ik tijdens gamen een probleem, het beeld bevriest. Mijn videokaart is passief gekoelt tevens heb ik daar zelf een cooler opgezet. (warmte is het zeker niet). Op Netgamez (lanparty) was het stukke warmer en viel hij ook snel uit, ik heb daar een nieuwe CPU Cooler op laten zetten en hij hield het stukke langer uit. (uren!). Dit tijdens het spelen van Q3 & CS 1.6 (geen grafische zware spellen, wel draaiend met 100Fps +) Het leek allemaal te werken nu, helaas liep hij gister en vandaag weer 3 keer vast na het spelen van GTA San Andreas (grafische zware game). Ik las al iets over stroom toevoer 0,1 V naar 0,2 V ? -> HELP _/-\o_

PC gegevens.
AMD 64Bit 3400+ (2,4ghz)
Asrock K7VTA8 Upgrade Moederbord
1024MB Geheugen
Ati Radeon 9550 256mb
2 x HD (120 + 200 GB) 8MB Cache
Voeding 240watt

Wat heb ik al geprobeerd ?

Nieuwe coolpasta tussen de kaart en het coolblok
Fan op coolblok gemonteerd
Nieuwe voedingen(2xnieuwe) -> Geen resultaat
Nieuwe CPU Cooler -> Resultaat JA (CS & Q3)

Zouw iemand mij kunnen helpen ? Op lan party's is het stukke warmer, maar ik ben radeloos. Geen idee waar het nu nog aan kan liggen. Drivers misschien ? Of is dit onzin ? . Alsnog de warmte ? Bijna onmogelijk ik heb mij kast ALTIJD open staan en heb er zelf (op de juiste manier) een extra fan op het coolblok gezet. Misschien een conflict tussen de videokaart en iets ? (sound ? -> las ik in ander topic)

Verdere vragen posten a.u.b -> Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Mvg,

Domi "d0o" Marlet

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:47
Persoonlijk vind ik 240Watt nogal weinig voor de specs. die jij noemt, wat voor andere voedingen heb je geprobeerd ?

Misschien zou je even kunnen proberen om je schijven los te halen ? Het is namelijk zoals jij zegt vooral in veeleisende applicatie's. Lijkt mij dan een simpel warmte / voeding probleem.

Het is namelijk zo, waarom zou die het anders wel normaal doen ? Omgevingsfactoren en de games die je speelt zijn in jouw geval van belang van hoelang je pc goed blijft zeg je, dan zou het volgens mij niet zo snel een driver probleem moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Woodsy op 20-10-2005 21:44 ]

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-07 13:36

Phreak

KTM SuperDuke

De voeding die jij in jouw systeem hebt draaien staat niet in verhouding tot je apparaten.
Deze levert te weinig vermogen.
Ik zou hier b.v. een 480 watt of hoger adviseren.
Zelf heb ik een Antec 550 Watt Truepower 2.0.

Wat gebeurt er nu met je systeem:

Hij raakt instabiel bij stress, dus games of zware programma's.
Ook raakt hij instabiel doordat hij te weinig stroom levert.

-Edit-
Ik heb nog even met een PowerSupply Calculator nagerekend . Ik kom hier namelijk al op 325 Watt, dit is dus minimaal benodigd met jouw pc.

[ Voor 26% gewijzigd door Phreak op 21-10-2005 13:37 ]

Blyatifull

Verwijderd

Topicstarter
NC_Phreak schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:34:
De voeding die jij in jouw systeem hebt draaien staat niet in verhouding tot je apparaten.
Deze levert te weinig vermogen.
Ik zou hier b.v. een 480 watt of hoger adviseren.
Zelf heb ik een Antec 550 Watt Truepower 2.0.

Wat gebeurt er nu met je systeem:

Hij raakt instabiel bij stress, dus games of zware programma's.
Ook raakt hij instabiel doordat hij te weinig stroom levert.

-Edit-
Ik heb nog even met een PowerSupply Calculator nagerekend . Ik kom hier namelijk al op 325 Watt, dit is dus minimaal benodigd met jouw pc.
Bedankt voor de snelle reacties, ik heb een andere voeding geprobeerd ja, maar dat was ook een 240 watt voeding . Ik zal in deze dagen een voeding aanschaffen, jullie horen van mij .

//EDIT Gisteravond ruim 3 uur gegame't ging prima -> Deze ochtend na 25/35min liep hij vast .0.

//EDIT(2) Mn CPU is z'on 45graden en moederbord(case) 33graden (vlak na 2 uur gamen in bios gemeten -> onder stress dus) . --> Me nieuwe zalman cooler werkt dus iig wel goed :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
500WATT Big fan Qtec voeding gekocht + 120MM Case fan .

Pc draait weer als een zonnetje, dank jullie wel... !!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:53:
500WATT Big fan Qtec voeding gekocht + 120MM Case fan .

Pc draait weer als een zonnetje, dank jullie wel... !!!
Ik hoop wel voor je dat die Q-Tec een tijdelijke oplossing is? Die dingen staan erom bekend ongelovelijk brak te gaan draaien na een tijdje onder belasting. Veel langer dan een maand zou ik dat ding er zeker niet in laten zitten.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-07 13:36

Phreak

KTM SuperDuke

Idd ik heb zelf ook nare ervaringen met Qtec voedingen, zelf heb ik zo'n 550watt voeding gehad van 50 pleuro. Steeds nare reboots en blauwe schermen.
Maanden gezocht naar een oplossing, softwarematig als hardwarematig.
Na het forum afgelopen te hebben heb ik m'n voeding maar vervangen omdat er nare berichten kwamen over dit merk voedingen.

Nu heb ik zoals ik eerder poste een Antec Truepower 550watt 2.0.
10x beter dan die Q-Tec.

Maarja, ieder zo z'n smaak en budget.

Blyatifull

Verwijderd

Topicstarter
NC_Phreak schreef op woensdag 16 november 2005 @ 10:17:
Idd ik heb zelf ook nare ervaringen met Qtec voedingen, zelf heb ik zo'n 550watt voeding gehad van 50 pleuro. Steeds nare reboots en blauwe schermen.
Maanden gezocht naar een oplossing, softwarematig als hardwarematig.
Na het forum afgelopen te hebben heb ik m'n voeding maar vervangen omdat er nare berichten kwamen over dit merk voedingen.

Nu heb ik zoals ik eerder poste een Antec Truepower 550watt 2.0.
10x beter dan die Q-Tec.

Maarja, ieder zo z'n smaak en budget.
Mmm ik hoorde veel negatieve verhalen over de Qtect totdat er een vriend bij me was (lannen) die goede verhalen over had en zelf ook de 500watt Qtec voeding heeft, vandaar dat ik die heb gekocht. Niet omdat ik budget te kort kom of iets, tot nu toe draaid ie al een maandje super, zal het even aankijken en evt alsnog een extra / nieuwe kopen.

Verwijderd

lol, je bent zeker weten een andere voeding nodig(je mag blij zijn,dat die voeding er nog niet mee gekapt is)

ik draai mijn +3400 AMD 64 ,met een Tagan 480,en die heeft met veel load al moeite op bepaalde voltlijnen.Alleen zou ik die niet aanraden voor je systeem.Je kunt Beter een Emermax of een Hiper voeding. nemen:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:05:
lol, je bent zeker weten een andere voeding nodig(je mag blij zijn,dat die voeding er nog niet mee gekapt is)

ik draai mijn +3400 AMD 64 ,met een Tagan 480,en die heeft met veel load al moeite op bepaalde voltlijnen.Alleen zou ik die niet aanraden voor je systeem.Je kunt Beter een Emermax of een Hiper voeding. nemen:)
dan heb jij een slechte tagan of je probeert de plaatselijke kermis van stroom te voorzien...

ik heb ook een tagan 480 watt en die kan met gemak een amd64 3200+ s939, 1 gb ram, x800gto², 2 hdd's, 7 fans en nog wat meuk voeden met stabiele lijnen... 11,98V
Pagina: 1