Onlangs ben ik aan het spelen gegaan met mijn oude laptop. Het is een Toshiba tecra 8100 (Zo oud dus ook weer niet.) Het doel is het installeren van Knoppix STD. De CD is bootable dus dacht dat het ging lukken. Helaas werkt dit niet omdat de BIOS van deze Toshiba geen 2.88MB boot images ondersteund. Zoekend op internet kwam ik het volgende tegen:
Edit:
Ook eens de boot.img van de standaard Knoppix geprobeerd. Hierop staat Grub. Krijg een aantal opties om Knoppix/Windows e.d. te starten. Natuurlijk werkt geen van allen, is het ook mogelijk om via Grub Knoppix STD te starten, de kernel te laden?
Zo verteld, zo gedaan. Alleen helaas was de boot.img ook 2.88 MB. Deze kon ik niet weg schrijven op een 1.44MB diskette. Hieruit reizen de volgende vragen:My old machine doesn't have a harddrive and can't boot from a CD. Can I boot from a floppy?
But of course. We're not neanderthals. There's a file /cdrom/KNOPPIX/boot.img you can use to create an STD boot floppy. Put a blank floppy in your drive and...
Windows: Browse to the Knoppix directory on the CD and run mkfloppy.bat.
- Is er een andere manier op Knoppix STD te booten?
- Is er een manier om boot.img te verkleinen naar 1.44MB?
Edit:
Ook eens de boot.img van de standaard Knoppix geprobeerd. Hierop staat Grub. Krijg een aantal opties om Knoppix/Windows e.d. te starten. Natuurlijk werkt geen van allen, is het ook mogelijk om via Grub Knoppix STD te starten, de kernel te laden?
[ Voor 13% gewijzigd door kingmuze op 20-10-2005 19:23 ]
[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer