[XP] IRQ probleem?

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik weet niet zeker of ik het hier moet plaatsen of in PMG, maar ik heb momenteel nog steeds last van een ouder probleem. Deze is ook terug te vinden in topic: Geheugen Probleem met Corsair
Deze is al langer dan 2 weken buiten gebruik en zal er dus niet verder in posten.

Nu vraag ik me dus het volgende af.
ik heb inmiddels een andere voeding overgekocht van iemand via V&A, een Antec True480, waarvan de voltage lijnen uitstekend zijn en gezien het vermogen kan dit niet het probleem zijn.

Verder draait mijn geheugen perfect als ik het zonder de TV kaart test, maar op het moment dat ik die erin plaats gaat het weer mis.

Nu vermoed ik zelf dat er op een of andere manier een IRQ probleem optreed, maar als ik de computer met alles erin opstart, willen de benodigde programma's niet meer starten (dus ook niet de windows eigen programma's zoals apparaat beheer etc).

Ik heb al een veel besproken oplossing in geval van IRQ problemen, namelijk het uitschakelen van de ACPI en ook het instellen van de processor als ACPI-pc processor, geprobeerd en geen van alle oplossingen bied uitkomst.

Verder heb ik geprobeerd het systeem in Knoppix te starten wat op zich goed startte, met uitzondering van enkele foutmeldingen. Een ervan, de enige die iets te maken zou kunnen hebben met het probleem, luid:
PCI: cannot allocate resource region 0 of device 00:00:.0
Verder kon ik daarin geen gebruik maken van de tv-kaart noch de ingebouwde netwerk controller en muziek etc.

Is er iemand die mij mss wat meer duidelijkheid kan geven over de huidige status.
Windows opnieuw installeren gaat op het moment niet, want ik heb de versie tijdelijk terug moeten sturen doordat ik de licentiecode kwijt was geraakt 8)7

Het huidige systeem wordt bestuurd door Windows XP Professional NL Retail editon.

Ik hoor het graag.

[ Voor 5% gewijzigd door telefoontoestel op 20-10-2005 19:21 ]

telefoontoestel

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
[kick]Sorry voor een kick, maar ik zit er toch echt mee. Ik kan nu niet volledig gebruik maken van al mn hardware[/kick]

telefoontoestel

Verwijderd

Probeer is de kaart in een andere PCI slot.
wat gebeurt er als je acpi tijdelijk in de bios uit zet?

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik heb de kaart in alle 4 de sloten geprobeerd met ACPI in, deels uit en volledig uitgeschakeld. Niets van dat alles lijkt dus te werken.

telefoontoestel

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
En toch maar opnieuw een kick aangezien hij voor de meesten blijkbaar niet bepaald goed te beantwoorden valt. Mss dat er enkelen zijn die er meer ideeën over hebben?

telefoontoestel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al geprobeerd de drivers van die tv kaart te deinstalleren of heb je dit probleem ook als je in safemodus boot? :)

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
In elke mode heb ik het probleem.
Het lijkt er zelfs zo nu en dan op dat het in de BIOS zelfs al voor problemen zorgt, maar dat durf ik dus niet met zekerheid te zeggen.

telefoontoestel

Pagina: 1