Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zijn er hier Antec P160 modders?

Pagina: 1
Acties:

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10 23:20
Viel me op dat er bijna tot geen fatsoenlijke P160 casemods zijn (met de zaag/dremel erin dus, lichtjes plaatsen kan iedereen) en dat terwijl deze kast zeer veel potentie heeft. Ik wilde me er dus aan wagen nu ik mn prebuild ondertussen spuugzat ben, stuit ik al gelijk op een probleempje....

Hoe krijg ik dat frontpaneel (de gehele voorkant dus) eraf? Bij elke andere kast is het gewoon de (groene) plugjes indrukken en het geheel eraf trekken, maar met de Antec kan ik er simpelweg niet bij.

En om nu gelijk bij mn allereerste casemod de popnagels eruit te boren vind ik ook weer iets te rigoreus. ;)

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:06
Welkom op GoT :)

Ik verwacht eerlijkgezegd dat een van de mods dit topic op slot gooit, aangezien zoiets toch gemakkelijk op te zoeken moet zijn. Daarnaast is het eraf halen van je front zeer basic.

Google is uw slaaf: http://www.overclockers.com.au/article.php?id=278034&P=1

• M-co
En jij dacht dat ik google nog niet had gebruikt? Mhaha. 8)

Yep die site was ik ook tegengekomen en maakt melding van waarom je het frontpaneel er niet af kunt halen als het zijpaneel nog op zn plek zit (de springveer). Heel fijn, maar dat was mn probleem niet. Normaal gezien zou ik zelf aanmutsen totdat hij los is, maar ik heb totaal geen trek om die fragiele plastic plugjes te molesteren bij een +100 euro kast.

Dus ja, zijpaneel is er af, maar zoals ik in mn eerste post zei, ik kan simpelweg niet bij de in te drukken plugjes (aan de rechterkant, van voren gezien).

Dus haal dan het rechterpaneel (wederom van voren gezien) er af? Briljant! Alleen zit die weer met schroefjes vast achter...jawel...het frontpaneel.

Edit: Nog bedankt voor de welkomst tekst. Jullie zijn schijnbaar niet allemaal van die omhoog gevallen elitaire snobs die elke topic met een vraagteken publiekelijk afbranden. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door M-co op 20-10-2005 20:15 ]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
Als ik het zo zie zou het toch echt gewoon een kwestie moeten zijn van die groene dingen inknijpen

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

MewBie schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:46:
Als ik het zo zie zou het toch echt gewoon een kwestie moeten zijn van die groene dingen inknijpen
Lijkt mij ook, maargoed misschien zien we iets over het hoofd.

Ik vind persoonlijk dat de kast geen modpotentie heeft. Het is imo meer een halve premod. Het heeft al echt zijn eigen stijl, een mod verdient een nieuwe stijl.

• Mamoritai
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-03-2021
ik heb de kast zelf ook, nog niet gemod (komt wel als er inspiratie is.

frontpanel kan idd neit los als de zijkanten er niet af zijn..

dus beide zijpanelen er af.. daarna de voorkant iets optillen.. aan de onderkant voel je dan een uitsparing.. zet daar je vingers in.. trek dat ding naar achter (kijk wel uit met het draadje van de 3 ledjes) en los is ie.. (groene pinnen hoef je niet eerst in te drukken)

vastzetten is ook apart. eerst frontpanel schuin aan de bovenkant er in doen (kleine haakjes) daarna gewoon erop duwen.. tikje geven om hem goed vast te zetten

zodra er een mod van de mijne komt, staat hij ook zeker op dit forum

Verwijderd

ik heb wel een mod gevonden op bit-tech http://www.bit-tech.net/m...05/fatal1ty_gotall/1.html
of bedoel je niet zo iets.

• M-co
Mamoritai schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:27:
ik heb de kast zelf ook, nog niet gemod (komt wel als er inspiratie is.

frontpanel kan idd neit los als de zijkanten er niet af zijn..

dus beide zijpanelen er af.. daarna de voorkant iets optillen.. aan de onderkant voel je dan een uitsparing.. zet daar je vingers in.. trek dat ding naar achter (kijk wel uit met het draadje van de 3 ledjes) en los is ie.. (groene pinnen hoef je niet eerst in te drukken)

vastzetten is ook apart. eerst frontpanel schuin aan de bovenkant er in doen (kleine haakjes) daarna gewoon erop duwen.. tikje geven om hem goed vast te zetten

zodra er een mod van de mijne komt, staat hij ook zeker op dit forum
Thnx, tot die conclusie was ik ook ondertussen gekomen. Probleem is alleen dat als ik het rechter paneel eraf wil halen (van voren gezien rechts) hij blijft steken net achter het frontpaneel. Als ik naar binnen kijk, zie ik twee thumbscrews die zo denk ik het rechterpaneel vastmaakt met het front. Alleen kan ik daar onmogelijk slecht bij. Of zie ik hier iets over het hoofd?

En geen modpotentie? Heheh, wacht maar totdat ik mn ideeën heb uitgewerkt. Zal er geen hele CIP van maken (daarvoor zijn mn skills niet goed genoeg denk ik), maar het resultaat zal ik zeker laten zien. :)
Yep, ta voor de link. Ben alleen iets meer van plan met het front gedeelte en het rechter paneel. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door M-co op 23-10-2005 13:48 ]

• cleopet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 08:52
M-co schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:45:
[...]
Probleem is alleen dat als ik het rechter paneel eraf wil halen (van voren gezien rechts) hij blijft steken net achter het frontpaneel. Als ik naar binnen kijk, zie ik twee thumbscrews die zo denk ik het rechterpaneel vastmaakt met het front. Alleen kan ik daar onmogelijk slecht bij. Of zie ik hier iets over het hoofd?
[...]
IDD het rechterpaneel kan er NIET af zonder dat het voorpaneel eraf gehaald is.
Dus werkwijze: linkerpaneel eraf, front eraf, rechterpaneel eraf .

ik haal de front eraf zoals Mamoritai ook al schreef:
Mamoritai schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:27:
de voorkant de kast iets optillen.. aan de onderkant voel je dan een uitsparing.. zet daar je vingers in.. trek dat ding naar voren (kijk wel uit met het draadje van de 3 ledjes) en los is ie.. (groene pinnen hoef je niet eerst in te drukken)
als je de kast vaker los hebt gemaakt gaat het uiteraard makkelijker.

• M-co
Dank u dank u dank u Mamoritai en Cleopet, die laatste hint was precies wat ik nodig had. _/-\o_ Front en zijpanelen zijn los en kan ik nu lekker de kast eens van dichtbij bestuderen en zien wat er allemaal mogelijk is qua modden.

Geef wel een brulletje als ik iets leuks heb om te tonen. :9
Pagina: 1