A3 verdelen in 3 gelijke rechthoekjes

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Ola,

Voor een thais restaurant wil ik een takeaway foldertje maken. Of teminste ff ontwerpen. Moet er strak en gelikt uitzien.

Nu dacht ik aan een a3 formaat en die dan in 3 stukjes vouwen. Ik kom alleen met een probleem om 3 gelijke rechthoekjes te maken.

Had al hier gezocht en op google maar lukte me niet echt.

Ik kan natuurlijk ook kijken hoeveel mm of pixels het is en dat delen in 3.
Maar was toch benieuwd.

:)

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

je geeft je antwoord zelf? :X

Aunt bunny is coming to get me!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:46
a3? is dat niet een beetje heel erg groot?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Maak aan de onderkant van die folder een rode rand!
En als je wat wilt bestellen in 't restaurant draai je de folder om dat de rode rand naar boven wijst!

Hebben wij ook in 't restaurant, zo kan de ober precies zien wie wil bestellen!

Of bedoelde je folder als huis-aan-huis-folder ding :)

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 20-10-2005 18:59 ]

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

Verwijderd

Iets meer info graag! Waarmee ga je werken? Photoshop, Indesign, Quark, Illustrator. In al deze programma's is het toch heel makkelijk om "guides" te plaatsen en het lijkt me dan ook niet zo moeilijk om de exacte afstand te bepalen a3 formaat delen door 3 en je bent er...

• Tuglio
In het restaurant hebben we een menu kaart. Deze zit in een mapje en zijn allemaal losse A4 velletjes.

Nu is de huidige "takeaway" (huis aan huis achtig foldertje) een in de lengte dubbel gevouwen A4tje.
Omdat we het ontwerp willen veranderen en ik van de week een heel mooi A3 foldertje in mijn handen had, dacht ik heeeeeee dit wil ik ook.

Ik gebruik zelf photoshop 7 en wanneer ik mijn guidlines gebruik weet ik makkelijk het midden te vinden, maar helaas niet 1 derde van de pagina.

Hellup

Verwijderd

Publisher kan dit allemaal.....

• Tuglio
Gebruik alleen photoshop. Ben al blij dat ik dat een klein beetje kan hanteren. Ik heb de afstanden maar gewoon gedeeld door 3.

Bedankt

Verwijderd

folders maken in photoshop lijkt me niet zo'n goed idee...
heb je geen last van enorm grote bestanden ofzo?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Succes, tip voor de toekomst: gebruik de juiste tool voor de juiste oplossing! :)

Photoshop is gewoonweg niet gemaakt om folders te maken.

[ Voor 28% gewijzigd door BtM909 op 20-10-2005 19:44 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.