bestanden verdwijnen spontaan

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
heey,

ik had een tijd terug ( Door Emule afgeronde bestanden nergens meer te terugvinden )last van gedownloade bestanden die niet terug te vinden waren. Daar heb ik nooit een oorzaak van gevonden. Ik dacht dat de harde schijf begon af te takelen dus heb ik die vervangen. Nu heb ik wéér last van bestanden die spontaan verdwijnen. Ze zijn overigens wel goed opgeslagen want ik heb de betreffende bestanden wél gezien, nu staan ze er niet meer...

Iemand een idee wat er (wéér) aan de hand is??

winxp prof+sp2
nis2005, norton protected recycle bin is (blijkbaar) uitgeschakeld
hd waar de temp en afgeronde bestanden op (horen te) staan: maxtor 200GB IDE
512mb ddr400
ecs k7s5a v3.1
de 2 type bestanden die dit keer zijn verdwenen: RAR, VOB

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En als je er naar zoekt :?
*.rar en *.vob ?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:01:
En als je er naar zoekt :?
*.rar en *.vob ?
zo snugger was ik wel :P , heeft niks opgeleverd.

http://www.pandasoftware.com/products/activescan draait trouwens op het moment, eens kijken of dat wat opleverd.
De NAV uit NIS2005 zit nu ook te scannen.

Heb ook alle gedownloade bestanden de eigenschap "alleen lezen" gegeven. Mischien dat het helpt...

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 20-10-2005 19:27 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
de scan van norton heeft niks opgelevert. De online scan van panda zorgde ervoor dat het cpu gebruik flink schommelde tussen de 10 en 100%.En het ram-gebruik schommelde ook nogal. Hierdoor werdt het wisselbestand zelfs 1GB groot van... Maar ook bij deze scan niks gevonden. Ik heb ze beide wel vlak voor het eind stopgezet omdat ze aan het vastlopen waren door het vele ram-verbruik. Ik probeer morgen nog wel een keer.

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van de vermistte bestanden?

Oscar Wilde

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:20
Wat voor hardware heb je? Heb je toevallig zelf nog IDE-drivers geïnstalleerd? En wat als je de HD-test-tool van Seagate draait (te downloaden vanaf hun website)? Geeft ie dan fouten? Al checkdisk geprobeerd?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:23:
Wat voor hardware heb je? Heb je toevallig zelf nog IDE-drivers geïnstalleerd? En wat als je de HD-test-tool van Seagate draait (te downloaden vanaf hun website)? Geeft ie dan fouten? Al checkdisk geprobeerd?
heb totaal geen drivers geinstalleerd voor de hd's, nog nooit gedaan trouwens.

Het gaat niet om de seagate (voor windhoos) maar om de maxtor schijf. Deze is nog maar net 2 maandjes oud. De vorige hd, western digital, heb ik nog uitgebreid laten testen--> niks gevonden. Ik denk niet dat het probleem bij/in de hd zit.

Oscar Wilde

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geef je het wel genoeg tijd? Zo had ik met DC++ ook enkele files gedownload op de LAN voor educatieve doeleinden en na het downloaden stond het bestand er niet. Na enkele minuten (15 minuten dacht ik) stond het bestand op de plek waar het hoorde. Waarschijn is de oorzaak dat de file van de cache naar de doelmap moet worden getransferd en als je weinig hd ruimte hebt dan kan dat gewoon lang duren.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Chevy454 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 00:54:
Geef je het wel genoeg tijd? Zo had ik met DC++ ook enkele files gedownload op de LAN voor educatieve doeleinden en na het downloaden stond het bestand er niet. Na enkele minuten (15 minuten dacht ik) stond het bestand op de plek waar het hoorde. Waarschijn is de oorzaak dat de file van de cache naar de doelmap moet worden getransferd en als je weinig hd ruimte hebt dan kan dat gewoon lang duren.
vannacht weer 2 files klaar met downloaden, 1 niet terug te vinden :(

Dit is om gek van te worden :(

Niemand een idee hoe dit op te lossen valt?

ps. nog altijd schijfruimte genoeg, is nog zon 30GB vrij

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 24-10-2005 09:21 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:21:
[...]

Wat je hier beschrijft hoeft niet per se een hardware probleem te zijn. Het kan namelijk ook aan emule liggen. Emule slaat zijn bestanden tijdens het downloaden op in de Emule/temp directory als .part bestanden. Als een bestand volledig gedownload is maakt emule een hash check, verplaatst het bestand naar je Incoming directory en hernoemd het .part bestand tot de naam die je in het Transfer scherm van emule ziet. Soms gaat dit mis, waardoor het .part bestand in je temp blijft staan. Ik zou zeggen open je emule/temp directory eens en zoek naar .part bestanden waar geen bijbehorend .met bestand zit. Als je deze bestanden hernoemd en de extensie .avi of .rar (ligt er maar aan wat) geeft, dan zouden ze gewoon moeten werken.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:16
bartgrefte schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:21:
[...]

En hoe zit het met de HD-space.... neemt die wel af in de mate die je verwacht... (bestandsgrootte enzo)?

Stay safe

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:54:
[...]

Wat je hier beschrijft hoeft niet per se een hardware probleem te zijn. Het kan namelijk ook aan emule liggen. Emule slaat zijn bestanden tijdens het downloaden op in de Emule/temp directory als .part bestanden. Als een bestand volledig gedownload is maakt emule een hash check, verplaatst het bestand naar je Incoming directory en hernoemd het .part bestand tot de naam die je in het Transfer scherm van emule ziet. Soms gaat dit mis, waardoor het .part bestand in je temp blijft staan. Ik zou zeggen open je emule/temp directory eens en zoek naar .part bestanden waar geen bijbehorend .met bestand zit. Als je deze bestanden hernoemd en de extensie .avi of .rar (ligt er maar aan wat) geeft, dan zouden ze gewoon moeten werken.
het afronden gaat goed, dat was in ieder geval met de andere bestanden wel zo. Ik zie ze staan, verplaats ze naar een andere map en daar komt ie gewoon te staan. Die wat vannacht is verdwenen,. ik weet niet of die uberhaupt goed afgerond is omdat ik toen lag te :Z, volgens emule was ie wél afgerond en stond ie in de map waar alle afgeronde files moeten komen.

Het is net of een een of ander prog het bestand zonder melding verwijdert of sow.
Master FX schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:57:
[...]

En hoe zit het met de HD-space.... neemt die wel af in de mate die je verwacht... (bestandsgrootte enzo)?
geen idee...

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:58:
[...]
Het is net of een een of ander prog het bestand zonder melding verwijdert of sow.
[...]
Check je emule temp dir toch maar even en kijk of er geen .part bestanden in deze directory aanwezig zijn waar geen .met bestand met dezelfde naam bij zitten. Kijken kan geen kwaad, toch? ;)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Komt dit aléén voor bij eMule, of hebben ook andere programma's er last van [email attachments etc]
Misschien is het gewoon een bug in eMule :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Ik heb dit bij mij wel eerder gezien, dit kwam omdat mijn directory waar emule zijn afgeronde bestanden opsloeg niet bestond, het maken van die directory deed wonderen.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:15

NBK

Weercam-Avatar

Als ik jouw verhaal zo lees gaat het bij jouw dus om bestanden die al voltooid in de download folder staan die plotseling weer verdwijnen :?
Of bedoel je te zeggen dat een bestand op 100% staat in eMule en nergens in je voltooide downloads map staat.
Bij het eerste is er toch echt wat vreemds aan de hand.
In de tweede situatie ligt het aan eMule. eMule een keer opnieuw starten doet vaak wonderen. Anders moet je, zoals al eerder vermeld, je de tijdelijke download folder van eMule eens doorzoeken naar .part bestanden die niet meer bij eMule in de lijst met te downloaden bestanden staat. Het verplaatsen/hashen gaat wel eens mis.
Ik had daar 'vroeger' ook last van. Nu heb ik een nieuwe PC met wat meer ram, snellere CPU en nieuwere eMule en voor zover ik weet geen problemen meer.

[ Voor 8% gewijzigd door NBK op 24-10-2005 14:41 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 16:34
Misschien een fijne gebruiker op het interne netwerk die het verschil tussen copy en move niet weet?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:40:
[...]

Check je emule temp dir toch maar even en kijk of er geen .part bestanden in deze directory aanwezig zijn waar geen .met bestand met dezelfde naam bij zitten. Kijken kan geen kwaad, toch? ;)
aantal .parts klopt met het aantal downloads dat in emule staat. Is dus niks over.
StarLite schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:13:
Komt dit aléén voor bij eMule, of hebben ook andere programma's er last van [email attachments etc]
Misschien is het gewoon een bug in eMule :)
alleen files die gedownload zijn met emule.
endeavor schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:25:
Ik heb dit bij mij wel eerder gezien, dit kwam omdat mijn directory waar emule zijn afgeronde bestanden opsloeg niet bestond, het maken van die directory deed wonderen.
Dat is hier niet het geval aangezien er veel bestanden zijn waarbij het wél goed gaat.
NBK schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:39:
Als ik jouw verhaal zo lees gaat het bij jouw dus om bestanden die al voltooid in de download folder staan die plotseling weer verdwijnen :?
Of bedoel je te zeggen dat een bestand op 100% staat in eMule en nergens in je voltooide downloads map staat.
Bij het eerste is er toch echt wat vreemds aan de hand.
In de tweede situatie ligt het aan eMule. eMule een keer opnieuw starten doet vaak wonderen. Anders moet je, zoals al eerder vermeld, je de tijdelijke download folder van eMule eens doorzoeken naar .part bestanden die niet meer bij eMule in de lijst met te downloaden bestanden staat. Het verplaatsen/hashen gaat wel eens mis.
Ik had daar 'vroeger' ook last van. Nu heb ik een nieuwe PC met wat meer ram, snellere CPU en nieuwere eMule en voor zover ik weet geen problemen meer.
Het eerste, de files verplaats ik trouwens na het afronden om de files van elke film bij elkaar te zetten. Anders wordt het zo onoverzichtelijk
Obliterator schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:50:
Misschien een fijne gebruiker op het interne netwerk die het verschil tussen copy en move niet weet?
er staan hier weliswaar 3 pc's. Maar geen enkele heeft software om de ander over te nemen. Dus dat kan het niet zijn. En ik ben hier de enigste in huis die veel van pc's weet. Mams kent alleen IE en word, verder niet.

Oscar Wilde

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook wel een gehad en de bestanden waren altijd ergens in een temp of cache directory terug te vinden.. Even renamen en klaar is Kees.. Doe maar een zoekopdracht waarbij je als criterium de bestandsgrootte van het 'verdwenen' bestand opgeeft..

Mocht dit echt niets uithalen? Probeer eens een nieuwere vesrie van emule of stap over op http://www.emuleplus.info/

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
scorpion303 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:00:
Ik heb dit probleem ook wel een gehad en de bestanden waren altijd ergens in een temp of cache directory terug te vinden.. Even renamen en klaar is Kees.. Doe maar een zoekopdracht waarbij je als criterium de bestandsgrootte van het 'verdwenen' bestand opgeeft..

Mocht dit echt niets uithalen? Probeer eens een nieuwere vesrie van emule of stap over op http://www.emuleplus.info/
ik gebruik emule plus al :P

Ik heb met verschillende criteria gezocht met de windows search. Helpt niet. De bestanden zijn trouwens WEL afgerond en zelfs (door mij) verplaatst. Daarna verdwijnen ze. De laatste is in de sharemap van emule verdwenen. Terwijl die volgens emule wel afgerond is en in de sharemap moet staan.

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
kan het RAM mischien invloed hebben of files die al opgeslagen en wel op de hd staan?

Oscar Wilde

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:12

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Komen de bestanden niet voor in de logs (even allemaal aanzetten) van NIS voor? bv verwijderd/in quarantaine gezet wegens virussen oid...

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Pathfinder schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 02:56:
Komen de bestanden niet voor in de logs (even allemaal aanzetten) van NIS voor? bv verwijderd/in quarantaine gezet wegens virussen oid...
nope, anders werd er trouwens wel een popup venstertje geopend met een melding van virus gevonden of sow

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 26-10-2005 11:14 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

zotezien is dit alleen bij emule

1. try eens een oudere versie van emule >>
2. je zegt dat je emuleplus gebruikt try eens de "gewone" emule
3. maybe staan de rechten op je temp en download folder niet goed (of de folder waar je ze naar verplaats)
4. try eens voor de grap de "delete rechten" weghalen, dat je niks kan delleb van die map

als de bovenstaande niet lukt.... Start >> ConfiguratieSherm >> Add/remove progs >> REMOVE EMULE :P, en zoek een andere p2p ofzow

Verwijderd

Ik heb dit ook weleens gehad en uiteindelijk bleek het dat ze standaard onder mijn documenten in een map worden gedownload.
Pagina: 1