BNC -> DVi of VGA -> DVi ???

Pagina: 1
Acties:

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
Ik ben de weg kwijt ... :

Ik heb een Sony GDM WF900 24inch CRT monitor, dit is naar zeggen een professioneel scherm en dat is te merken ook, kheb na 5 kabels eindelijk een VGA -> VGA kabel gevonden die redelijk beeld geeft, maar alsnog niet de HQ die ik zoek.

Afbeeldingslocatie: http://www.delta9.nl/projects/SonyGDMWF900/11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.delta9.nl/projects/SonyGDMWF900/12.jpg

Ik heb eventjes een overdreven tekening gemaakt wat mijn scherm op dit moment doet op 2048-1280 bij 85Hertz

Afbeeldingslocatie: http://www.delta9.nl/projects/test.gif

Hij zwemt nu met lijntjes aangegeven in het grijs boven, van boven naar beneden (dit doet hij niet op alle resoluties)

Om eventjes in kindertaal te spreken, het beeld geeft een onrustige indruk, om mijn oude iiyama kon ik gerust uren achter elkaar teksten lezen, op dit monitor schreeuwt alles zo erg dat ik me moeilijk op 1 ding kan concentreren ... (misschien iets met flikkering te maken!?)

Nou heb ik zelf geen verstand van HQ Kabelmerken etc. etc. maar ik ben op zoek naar OF

een BNC -> DVi connector
OF
een VGA -> DVi connector

dit ivm het nieuwe computersysteem wat hier over 2 weken voor de deur staat, deze beschikt over een 7800GTX (dus DVi). Kan iemand mij wegwijs maken wat de beste kabelaansluiting en/of beste kabelmerk zou zijn? Prijs boeit niet, kabel mag van mij part 100 euro kosten, als het maar echt hoge kwaliteit is.

Wie kan me verder helpen?

p.s. ik weet dat VGA plug-and-play monitoren in Windows XP kan detecteren en BNC niet, er zijn gewoon drivers voor deze monitor, dus dat is niet zo'n probleem, het gaat mij om de kwaliteit.

Als mensen iets van technische gegevens nodig hebben om mij eventueel verder te kunnen helpen (bepaalde kabelfrequenties ofzo) vraag het alsjeblieft :) kheb alle gegevens hier voor me liggen.

[ Voor 41% gewijzigd door deeltje op 20-10-2005 19:19 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goede BNC kabels zijn onovertroffen qua kwaliteit, maar ergens gok ik dat je bottleneck nu iig niet bij de connector ligt maar gewoon bij de filterkwaliteit van je huidige kaart. Ik hoop dus voor je dat je nieuwe kaart goede filters heeft, zo niet maakt DVI/D15dub/BNC helemaal niets uit...

Oslik blyat! Oslik!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:11:
Goede BNC kabels zijn onovertroffen qua kwaliteit, maar ergens gok ik dat je bottleneck nu iig niet bij de connector ligt maar gewoon bij de filterkwaliteit van je huidige kaart. Ik hoop dus voor je dat je nieuwe kaart goede filters heeft, zo niet maakt DVI/D15dub/BNC helemaal niets uit...
Ik heb op dit moment een Ti4200 128MB (oud kaartje dus) deze gaf ook al raar beeld op mijn oude iiyama 19inch.

Op dit moment draai ik 2048 bij 1280 bij 85 Hertz en zie nu links/rechts onder en linksboven kleine witte/grijze lijntjes 'zwemmen'. vanaf het midden genomen een perfect rondje naar buiten toe is het beeld perfect. (neem een vierkantje en knip precies in het midden een cirkel uit, deze cirkel is het goede beeld, de rest geeft rare streepjes)

Verwijderd

Ik heb hier een eizo 21" en met een bnc kabel zijn vooral de kleuren een stuk mooier, maar ik denk niet dat het jouw probleem oplost. Zoals hierboven al werd gezegd, kan het niet aan je vga kaart liggen?

Edit: als je geen snelle vga kaart nodig hebt, kun je bijv. eens kijken naar een oude matrox kaart ofzo. Maar het blijft natuurlijk een gok, wellicht even een andere kaart lenen lijkt me het beste.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 18:38 ]

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:36:
Ik heb hier een eizo 21" en met een bnc kabel zijn vooral de kleuren een stuk mooier, maar ik denk niet dat het jouw probleem oplost. Zoals hierboven al werd gezegd, kan het niet aan je vga kaart liggen?

Edit: als je geen snelle vga kaart nodig hebt, kun je bijv. eens kijken naar een oude matrox kaart ofzo. Maar het blijft natuurlijk een gok, wellicht even een andere kaart lenen lijkt me het beste.
Mja kheb hier ondertussen al wel een andere kaart liggen, maar geen AGP :( PCI-e, dus tis wachten tot mijn nieuwe systeem binnenkomt ...

Ik zie net dat ik op 1600-1024 bij 100Hertz er geen (zichtbaar) last van heb, zelfs met mijn neus op het scherm, op een volledig grijs en een volledig wit beeld zijn de lijnen niet meer zichtbaar... ligt dit dan aan mijn videokaart?

op de Sony site staat dat de ideale resolutie voor dit scherm 1920-1200 bij 98Hertz is, maar deze komt niet in mijn lijst voor, denk dat dit dan mijn videokaart is die die resolutie op zoveel hertz niet aankan ...

iemand? :'(

[ Voor 34% gewijzigd door deeltje op 20-10-2005 18:58 ]

• deeltje

deeltje

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:11:
Kan je me ook vertellen wat het beste van het beste is wat betreft BNC->DVi en waar die kabels te koop zijn???

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 08:41
Er zijn veel Ti 4200 kaarten met een brak filter. Dat speelt als eerste op bij een hoge resolutie. Misschien dat jou kaart daar last van heeft.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• deeltje

deeltje

Topicstarter
martijn_tje schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:34:
Er zijn veel Ti 4200 kaarten met een brak filter. Dat speelt als eerste op bij een hoge resolutie. Misschien dat jou kaart daar last van heeft.
Ik hoop je helpen dat je gelijk hebt :P
ik heb een asus Ti4200, geen idee of je dat iets uitmaakt maar toch.

Thnx voor je info
Pagina: 1