Toon posts:

[XP] System32\Config\System is missing, wat was de oorzaak?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg de melding" windows wil niet starten daar het bestand -windows/system32/config/system beschadigd is of ontbreekt- Ik heb via de installatie Cd gestart, maar windows startte niet, toen heb ik de optie "R" genomen. Dat gaf ook geen verbetering. De microsoft support erop nagelezen, die geeft alleen aanwijzingen als hal.dll mist. Op Google gezocht, niets bruikbaars geveonden.
Ik heb de harde schijf eruit gehaald, in een externe behuizing gezet en alle bestanden (jpg´s, doc´s etc) erafgehaald, de HD weer terug in het systeem en XP Pro opnieuw geinstalleerd.
Alles draait weer, heeft me een uur of acht gekost.
Mijn vraag, was het anders op te lossen geweest, wie kent deze melding en weet wat je eraan moet doen?

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
De hall.dll foutmeldingen krijg je meestal als er iets fout is in je boot.ini, mischien bij jou ook het geval?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Als je had geweten welke bestanden juist er misten of kapot waern had je ze via de herstelconsole kunnen terugzetten vanop de cd.
Missende bestanden betekent vaak vette troubles. Imho doe je er dan sowieso niet slecht aan opnieuw te beginnen: wie weet wat is er nog sjaak? En controleer de staat van je hdd (SMART enzo)

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die had ik niet gevonden. Maar het is wel precies wat er aan de hand was. Ik hoop niet op een volgende keer, maar deze print ik uit. Het is jammer dat je niet kunt achterhalen waardoor het systeem gefuckt werd. Bedankt !

Verwijderd

Topicstarter
The_Stickie schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:38:
Als je had geweten welke bestanden juist er misten of kapot waern had je ze via de herstelconsole kunnen terugzetten vanop de cd.
Missende bestanden betekent vaak vette troubles. Imho doe je er dan sowieso niet slecht aan opnieuw te beginnen: wie weet wat is er nog sjaak? En controleer de staat van je hdd (SMART enzo)
S.M.A.R.T disabled !

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een chkdsk /r in de recovery console doet ook vaak wonderen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit, 'Windows wil niet starten' zegt natuurlijk helemaal niets over je eigenlijke vraag enzo :)

Verder - vertel ons voortaan eens wat je zelf zoal geprobeerd en gedaan hebt - de vraag die jij stelt komt relatief vaak voor en er is dus ook al een heleboel informatie op GoT over te vinden met een heleboel tips van zaken die je zelf al kan proberen :)
Pagina: 1