Toon posts:

Radeon 9800 pro: Tweede scherm en Video out werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zit al een paar weken op internet te zoeken naar een oplossing voor mijn probleem, namelijk dat mijn tweede scherm en mijn svideo uitgang op mijn radeon 9800 pro opeens niet meer werken. Ik kan me niet echt herinneren dat ik iets fout heb gedaan, ik kwam op een dag thuis en ze werkten gewoon niet meer. Ik heb al de catalyst driver van de installatie cd geinstalleerd en ook de meest recente via internet, maar ik krijg het op geen enkele manier aan de praat. Als ik de twee schermen verwissel merk ik ook dat het niet met scherm is wat stuk is, maar toch echt wel het videosignaal dat niet doorkomt. Mijn tweede scherm wordt nochtans wel herkend door de computer, maar ik krijg er geen beeld op. Iemand een idee of dit nu een deel van de kaart is wat naar de filistijnen is, of dat het aan de drivers ligt? Ik heb de plank nooit overklokt, dus oververhitting zou me wel verrassen...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Meestal zit dit in de software. Je zou eens in de Safemode al je videodrivers en bijbehorende utilities kunnen deinstalleren om vervolgens alles opnieuw te installeren.

Soms is windows zo kapot dat je alles opnieuw moet installeren.

Senile! Senile Oekaki

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Staat er bij apparaatbeheer wel een secondary device ? Meen me te herinneren dat die er bij mijn oude r9800 ook stond.

Verwijderd

Topicstarter
Als secondary device stond de monitor inderdaad vermeld zoals gewoonlijk...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan lijkt het niet hardwarematig fout te zitten.
Verwijder je driver, draai drivercleaner http://www.drivercleaner.net/
Download nieuwe driver. Reboot en installeer daarna de nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de reacties, ik heb nu pas de kans gehad het uit te proberen, dus driver uninstalled, drivercleaner gedraaid en nieuwste catalyst driver geinstalleerd na de reboot, maar toen ging het tweede scherm nog niet. Ook videoweergave lukte toen zelfs niet, dat was pas opgelost na het installeren van de bijgeleverde software van mijn radeon. Iemand misschien nog een idee? Ik ga waarschijnlijk windows toch opnieuw installeren, dus wie weet helpt dat nog wel, maar ik vrees gewoon dat mijn kaart stuk is... ;(

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kan idd zijn dat die uitgang een optater heeft gehad (staat altijd een beetje stroom op om de tv te kunnen herkennen), of maybe kortsluiting in de aansluitbus.
Pagina: 1