[JAVA] explode functie zoals in PHP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben bezig met een klantenbeheersysteem in Java.

Ik zit ergens vast. Ik heb een String, maar ik wil de string exploden zoals je dat ook doet met de expldoe functie in PHP.

Ik heb al op www.sun.com gezocht en op google heb ik gezocht naar de expldoe functie, maar er stond niks bij.

Ik heb ook gezocht op google naar 'exploding text in java' en daarmee kon ik ook niks vinden. Willen jullie mij aub vertellen hoe ik dit doe?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Met het java.util.regex package dat tegenwoordig standaard in java zit kun je .split op een string doen (werkt wel met regular expressions in plaats van een string om te splitsen, maar is voor de rest hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Bij zulk soort vragen zou ik eerst de Java API raadplegen om te kijken of je daar wat kunt vinden.

Je werkt met Strings, en als je in de JavaDoc kijkt dan lijkt het volgende op explode.
http://java.sun.com/j2se/...l#split(java.lang.String)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor jullie antwoorden. ik kan weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik sowieso StringUtils van Jakarta Commons (Lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
In Java gebeurt zoiets met de klasse StringTokenizer. Voor meer info en voorbeelden: http://java.sun.com/j2se/...util/StringTokenizer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

ShadowrunR schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:49:
In Java gebeurt zoiets met de klasse StringTokenizer. Voor meer info en voorbeelden: http://java.sun.com/j2se/...util/StringTokenizer.html
In die link:
StringTokenizer is a legacy class that is retained for compatibility reasons although its use is discouraged in new code. It is recommended that anyone seeking this functionality use the split method of String or the java.util.regex package instead.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Voor het gevoel lijkt een regex eigenlijk een beetje overkill als je alleen wil splitten op bepaalde characters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
MisterData schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:03:
Voor het gevoel lijkt een regex eigenlijk een beetje overkill als je alleen wil splitten op bepaalde characters?
StringTokenizer is a legacy class that is retained for compatibility reasons although its use is discouraged in new code. It is recommended that anyone seeking this functionality use the split method of String or the java.util.regex package instead.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

MisterData:
Dat soort gedachten moet je altijd gewoon afschepen met "dat zal wel geoptimaliseerd worden" :P

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Pagina: 1