System Crash en reboot bij normale actie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38851

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem in Windows XP met mijn nieuwe computer.
De computer is zelf samengesteld met de volgende onderdelen"

AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM
MSI RS480M2-IL
Kingston KVR400X64C25/512 DDR SDRAM, 512 MB, PC3200, 400 MHz, -
Maxtor DiamondMax Plus 10 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150
Asus EN5900 /TVD 128 MB, PCI Express x16
Zalman CNPS7000B-AlCu

Af en toe wanneer ik een actie uit wil voeren (maakt niet zo heel veel uit welke) bijvoorbeeld een instelling wijzigen van geluidskaart of soms alleen al bij het klikken op een configuratie wijziging in windows etc. begint mijn computer keihard te rebooten. Iemand een idee hoe dit komt en ligt dit eventueel aan de onderdelen? Het is in ieder geval zeer vervelend aangezien ik meerdere keren werk verloren ben.

Groet,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 15:42

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Onder de eigenschappen van Deze Computer > tabblad Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen > Instellingen zit de optie om de PC automatisch te starten bij een systeemfout. Zet die optie eens uit, en vertel welke melding je te zien krijgt! :)

Jij blij, wij blij!

[ Voor 5% gewijzigd door Bastiaan op 20-10-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm wist niet eens dat dat kon! Automatisch restarten na een systeemfout?
In ieder geval weer iets geleerd. Bedankt!!! _/-\o_

Nu maar wachten waneer er weer een fout op treed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij gebeurde het net weer maar heb ik nog niet kunnen zien wat er gebeurde.
Het scherm ging uit en daarna was mijn beeld bevroren.
Mijn muis kon ik echter wel bewegen. Dit was de reden waardoor ik mijn computer net geformateerd heb. Nu gebeurt het dus nog steeds. Niets reageerd dan nog behalve mijn muis.

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 15:42

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Waar het mij op lijkt is dat de VGA-kaart, HDD, Mobo of voeding de veroorzaker is. Niet dat je daar veel mee kunt... :+

- Probeer eens zo veel mogelijk los te koppelen en te starten. Zeg alleen de voeding, VGA, toetsenbord, muis, geheugen en harddisk aangesloten.
- Probeer eventueel ook eens in de veilige modus (F8 of F5 bij starten).
- Kijk eens na of alles in de kast goed (en geaard) zit. (Los) schroefje + Mobo + Stroom = kortsluiting.
- Probeer eens een testopstelling te maken, bij voorkeur ook met de onderdelen van de oude PC, er vanuit gaand dat die nog wel werken...

More tips, anyone? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bastiaan op 20-10-2005 18:25 ]