Toon posts:

[Logon screen XP + Reshacker] Plaatje veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb ongeveer een jaar geleden een eigen logon screen gemaakt voor me windows xp. Dat heb ik gedaan door een geschikte te downloaden van themexp.org en dan van daar gewoon het achtergrond plaatje er van te veranderen. heel leuk allemaal toen ook gelukt.

Nu wou ik dus weer het zelfde truckje uithalen. Maar dat wil dus niet lukken.

Ik heb nu zelf weer een eigen background gemaakt met Photoshop CS2 en wil die weer er in brengen via Resource Hacker. Maar het probleem is van dat Reshacker een access violation fout geef als ik me eigen gemaakte background er in wil brengen. Maar met het plaatje dat ik toen destijds had gemaakt lukt het weer wel om hem er opnieuw in te brengen. Ik weet dat het een BMP plaatje moet zijn...

Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat het misschien aan de kleuren kan liggen. Dus ik denk dat de kleur instellingen niet goed zijn van het nieuwe plaatje. Ik weet ook niet meer wat ik heb veranderd aan de kleuren van het plaatje dat ik toen destijds heb gemaakt. Weet iemand waar het aan kan liggen, of desnoods hoe de kleuren ingesteld moeten zijn? of ligt het ergens anders aan?

Ik heb erg veel gezocht op het internet maar daar hebben ze het niet over kleuren veranderen.

Alvast bedankt

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Volgens mij mag je (max?) 256 kleuren gebruiken in je BMP. Maar ik kan me vergissen. Het kan ook nog zijn dat er een vast pallette is (geen idee eigenlijk), en in dat geval zit je aan die 256 kleuren vast.

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 20-10-2005 16:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:21:
Volgens mij mag je (max?) 256 kleuren gebruiken in je BMP. Maar ik kan me vergissen. Het kan ook nog zijn dat er een vast pallette is (geen idee eigenlijk), en in dat geval zit je aan die 256 kleuren vast.
weet je ook hoe je dat kan veranderen in photoshop? ik heb wel gevonden hoe je em van 16 bit naar 8 bit maar kon niet het 256 kleuren er in brengen?

Volgens mij is dit ook het probleem

bedankt

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

en nu is het klaar
;)

[ Voor 18% gewijzigd door Judaz op 20-10-2005 16:36 ]

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

in photoshop cs2 kun je palet aanpssen bij
image>mode>indexed color

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
8 bit = 256 kleuren hoor ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

nog een toevoeging, volgens mij mag je maar 16 kleuren gebruiken en niet 256.

Verwijderd

Topicstarter
het is geen bootscreen namelijk

het bootscreen is het scherm met dat loading balkje onder het windowslogo :)

en als ik 256 colors toepas wilt reshacker em nog niet er in brengen :S nog steeds een access violation.

Ik ga werken, ik zal vanavond nog reageren

till ltr..
Pagina: 1