AOpen AX34 pro II bios update prob

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Een maat van mij heeft een hele tijd terug (toen de PIII nog nieuw verkocht werd) een Aopen AX34 PRO II-moederbord gekocht.
Op het moederbord zelf staat AX34 II, en in Lavalys Everest wordt aangegeven AX34 PRO II (het model wat hij eigenlijk gekocht had).

Nu wilde hij daar de BIOS van updaten, dus ik heb op de Aopen-website het bios opgezocht van een AX34 PRO II en gedownload. Daar zat een handig in-Windows flashtooltje bij waarmee ik geprobeerd heb te flashen. Het tooltje gaf aan dat het moederbord niet overeenkwam met de BIOS, dus kon ik niet flashen.

Ook met de BIOS van een AX34 II geeft ie die melding aan. Nu kan ik force-flash kiezen, maar ik wil er zeker van zijn dat er straks niks mis gaat.
Kan ik uitgaan dat de informatie die Everest me geeft goed is? Of moet ik uitgaan van het typenummer wat op het moederbord staat?

Bvd

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
In principe op wat er op je moederbord staat.

• Pingelmonster
  • Niet online
ShellGhost schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:06:
In principe op wat er op je moederbord staat.
Dus ik kan de Force-flash optie bij de AX34 II-bios kiezen zonder dat er dingen misgaan?

• ShellGhost
pingelmonster schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:10:
[...]

Dus ik kan de Force-flash optie bij de AX34 II-bios kiezen zonder dat er dingen misgaan?
Ik vermoedt het wel, maar zou even kijken of er meer reacties komen die hetzelfde zeggen als ik.
Just in case. :)

• Pingelmonster
  • Niet online
ok...meerdere mensen die hetzelfde denken/zeggen als ShellGhost?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Je moet een biosupdate nemen die overeenkomt met wat voor moederbord het is, lijkt me handiger om even op het moederbord te kijken wat het nu precies is, of kijk tijdens het booten wat voor bios er nu in zit.
Ik zou niet zomaar een biosflash forceren zonder dat je zeker weet dat het het goede bios is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Pingelmonster
  • Niet online
ik ben er nu achtergekomen dat het een Aopen AX34 II-moederbord is. Het eerste scherm bij het opstarten geeft een groot ACER-logo weer. Wat zou dit te betekenen hebben?

• ShellGhost
pingelmonster schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:20:
ik ben er nu achtergekomen dat het een Aopen AX34 II-moederbord is. Het eerste scherm bij het opstarten geeft een groot ACER-logo weer. Wat zou dit te betekenen hebben?
Waarschijnlijk dat het bord uit een Acer is gekomen en dat die los verkocht is.

• Pingelmonster
  • Niet online
dat zou volgens mij betekenen dat het niet mogelijk is m te flashen met een orgineel Aopen-bios...?

• ShellGhost
pingelmonster schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:27:
dat zou volgens mij betekenen dat het niet mogelijk is m te flashen met een orgineel Aopen-bios...?
Dat zal niet veel uitmaken denk ik, aangezien Acer 'm gekocht heeft bij Aopen en zelf hun eigen bios erop geflashed hebben.

• Pingelmonster
  • Niet online
nu ben ik wel benieuwd wat jij dan zou doen...ik sta op t punt m dan te force-flashen want als het moederbord wel van Aopen is, maar dat Acer haar eigen bios erop gezet heeft moet het niet veel uitmaken denk ik...

• ShellGhost
Maak eerst een backup van de huidige bios, mocht het fout gaan kan je altijd de backup terug zetten!!!
Pagina: 1