Misschien heb je de topics van LoneStarr al wel gelezen, maar ik heb hier het zelfde probleem met een SMC2385 WLAN PCMCIA kaartje. Ik steek de kaart in m'n Laptop (Micromaxx RAM2000 model, Aldi merk), Linux lijkt hem te herkennen aan de hand van de vooraf geinstalleerde Prism 54 Drivers, maar doet vervolgens helemaal niets. Ik heb meerdere instellingen geprobeerd, maar de kaart lijkt niet eens te reageren. Heeft iemand ervaring met de Prism 54 Drivers, of de SMC WLAN kaartjes in Linux?
Google eens op "prism54 firmware", er is zeer goede documentatie te vinden van die drivers. In essentie moet je gewoon de juiste firmware in de juiste directory zetten, en het zou moeten werken. Op voorwaarde dat je nog een van de oudere kaarten hebt, de nieuwste zijn softmac-varianten, en vooralsnog zijn die niet/nauwelijks aan de praat te krijgen, tenzij met ndiswrapper.
Het lijkt er op dat de drivers goed zijn. De hardware wordt zonder problemen herkent (daar lijkt het tenminste op, ik ben nog redelijk onervaren met Linux). Ik heb alle benodigde informatie (SSID, Encryptie Key) ingesteld maar het kaartje lijkt gewoon niet te reageren. Met een beetje pech heb ik dus een te nieuw kaartje. Is het aan te raden om het met NdisWrapper te proberen? Het lijkt me niet echt bepaald stabiel om drivers van een ander OS te gebruiken, en ten 2e, ik stap niet voor niets gedeeltelijk over van XP naar Linux =>Freggy schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:26:
Google eens op "prism54 firmware", er is zeer goede documentatie te vinden van die drivers. In essentie moet je gewoon de juiste firmware in de juiste directory zetten, en het zou moeten werken. Op voorwaarde dat je nog een van de oudere kaarten hebt, de nieuwste zijn softmac-varianten, en vooralsnog zijn die niet/nauwelijks aan de praat te krijgen, tenzij met ndiswrapper.