Toon posts:

HELP!!!!! Kan niet opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik had eergisteren muziek op mijn pc aan staan en opeens valt ie uit. ik opnieuw starten en op het monent dat ie een bootdevice gaat zoeken blijft ie hangen. weer gerestart en ... NIKS. Als ik nu op de power knop druk blijft ie meteen hangen. de lampjes van de hd en de dvd spelers knipperen 1 keer maar dat was het dan ook. ik kan niet eens in de bios, niks. het scherm blijft ook op stand-by staan. Hij gaat dus wel aan maar doet verder niks.

geprobeert:
andere voeding
alle hardware een voor een ontkoppelt en proberen te starten
cmos gereset
maar hij doet niks

configuratie:

p4 1.6
512 mb
60 gig hd
geforce FX 5600 128mb
onboard geluid
moederbord: msi 845 ultra-c
1 cd en 1 dvd drive
netwerk kaart

Kan ik mss het beste een nieuw moederbord kopen??
Ik weet het ook niet meer. ;( ;( ;( ;(

Bij voorbaat dank.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Hoe heb je de CMOS gereset? Jumper?

Sign here against sigs

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoor je iets van piepjes?
Heb je ook je geheugen geprobeerd een voor een?

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Al eens andere HD geprobeerd? (of los te koppelen en op te starten met floppy)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
* Ten einde raad?Terugbrengen naar de winkel en garantie claimen.
;)

Als je ALLES losgekoppeld hebt (en dus alleen je mobo erop hebt, zonder CPU & geheugen) dan moet je minimaal je modernbord stuk zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door leuk_he op 20-10-2005 15:36 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
gereset met jumper
geen piepjes
Hij doet gewoon helemaal NIKS.

Ik druk op die knop en het lijkt wel of ie al na 2 sec blijft hangen.
zoals ik al zei blijft het scherm ook op standby staan.

Ik heb echt alles gedaan wat ik maar kon vinden op het net.

Ik verdenk zelf mijn mobo van het gezeik.
als iemand er anders over denkt dan hoor ik dat graag.

ik kan helaas niet zo snel reageren omdat ik nu op de pc van iemand anders moet werken.

alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test dat mobo dan eens met zo min mogelijk onderdelen. Haal het ding uit je kast, haal alle addonkaarten eruit behalve je videokaart en probeer dan eens te booten. Zorg ervoor dat het ding dan ook geen kortsluiting maakt. Gebruik dan een schroevendraaier om het bordje aan te zetten, zodat je zeker weet dat je power/resetbutton niet toevallig blijven hangen.

• breinonline
  • Laatst online: 12:48

breinonline

Are you afraid to be known?

Zie je nog ergens gesprongen codensatoren op het moederbord?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:35:
Test dat mobo dan eens met zo min mogelijk onderdelen. Haal het ding uit je kast, haal alle addonkaarten eruit behalve je videokaart en probeer dan eens te booten. Zorg ervoor dat het ding dan ook geen kortsluiting maakt. Gebruik dan een schroevendraaier om het bordje aan te zetten, zodat je zeker weet dat je power/resetbutton niet toevallig blijven hangen.
Dit is een goed idee, maar als de reset knop toevallig blijft hangen, dan hoef je daar niet het hele moederbord voor uit te halen. Dit eerst even proberen dus.

• breinonline
  • Laatst online: 12:48

breinonline

Are you afraid to be known?

daandegoeiste schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:38:
[...]

Dit is een goed idee, maar als de reset knop toevallig blijft hangen, dan hoef je daar niet het hele moederbord voor uit te halen. Dit eerst even proberen dus.
Klopt, maar dan voorkom je geen eventuele kortsluiting in de kast. Als je het bord eruit haalt dus wel :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
breinonline schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:41:
[...]

Klopt, maar dan voorkom je geen eventuele kortsluiting in de kast. Als je het bord eruit haalt dus wel :)
Mjah, misschien wel beter ja. Heeft MSI niet zo'n D-Led bracket waarop je van alles kan zien

edit:
En als ze allemaal rood branden, is het of je CPU, of je mobo maakt kortsluiting, of de koeler zit verkeerd erop, of je mobo is stuk :P

[ Voor 22% gewijzigd door daandegoeiste op 22-10-2005 12:47 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:22:
[...]

Ik heb echt alles gedaan wat ik maar kon vinden op het net.

[...]
Ofwel is dit pertinent niet waar, danwel vertel je ons er niets over. Er staan letterlijk tientallen dingen om op te letten in de genoemde Hangen en Opstartproblemen troubleshooter - aangezien je daar zo goed als niets van vermeldt kunnen we alleen aannemen dat je dat niet gedaan hebt. En de Troubleshooter doornemen is een voorwaarde voor een topic hier. Je zegt andere apparaten geprobeerd te hebben, maar geeft niet aan welke dan...

Zie verder ook de GoT Huisregels - een topictitel dient inhoudelijk en duidelijk te zijn, NIET schreeuwerig. Niemand heeft iets aan een 'HELP!!!!!' in de titel, het wordt eerder irritant gevonden. Geef aan wat voor moederbord je hebt en wat de symptomen zijn, iets als '[845ultraC]Na vastloper geen boot meer' zou stukken beter geweest zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.